Stulen hoj, Tycker synd om killen..

Str3 R

Guest
Nja, jag skulle nog föredra pengarna i handen framför körkortet.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Brukar man ge alla pengarna till en främling för att få prova en mc?

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Surt...blev av med mitt nyss. Eller nja..blev förbannad o totalvägra skriva på så det blir tingsrätten för mig

Vill du så kan du erkänna i ett brev till Tingsrätten så slipper du ta ledigt från jobbet för att åka dit. Så har jag gjort två gånger.
Erkänner aldrig på plats. Jag vill ha alla bevis på papper hem till mig först så jag kan läsa dem i lugn och ro.

Brukar man ge alla pengarna till en främling för att få prova en mc?

Det undrar jag också. Tar man inte bara körkortet eller liknande i pant?

Fy fan vilka människor det finns. :mad:

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Vare det inte en tråd uppe för inte allt för länge sen om just detta.. Man tar alltid KK i pant vid provkörning !!

Fast någon annans körkort är inte så mycket värt, likaså någon annans barn, fru ect. Om man inte kan sälja deras organ eller något?

Eller du kanske menar KK som i kompis med speciella förmånder?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
:va När ska folk lära sig att skilja på mitt och dit ?!

Hoppas killen får hojen tillbaka.

:va De var som bara den, har dom hitta poliser där uppe också ;)

(inte ofta man ser dom när man är hemma och hälsar på föräldrarna)

Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Folk kan skilja på mitt & ditt, problemet är att många skiter i vad som är ditt & inte deras.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Men vad säger lagen/försäkringsbolaget när man lämnar över sitt fordon till någon, men nycklarna i?

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Jag har aldrig provkört ngn hoj där jag behövt lämna handpenning eller KK?!...ta ett kort på snubben med mobilen innan han provkör..förklara att det är för din säkerhet...försvinner han finns det många möjligheter att lösa det på förutom försäkringsbolag och polisen.

Låter som antingen ett beställningsjobb där personen som snor är skyldig ngn pengar eller så är han bara jääävligt fräck...gaddningen på halsen den borde vara ett bra kännetecken lägg ut mer krokar och lyssna om ngn känner till en snubbe med denna beskrivningen...snubben måste fö va bra dum som blottar gaddningen vid ett planerat brott

Nog tar man väll med sig hjälm om man provkör en hoj?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Kanon_Fin_Yamaha_R1__2000_mil_och_3_agare_22043235.htm?ca=4&w=1

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Och att ge hela hojens summa till ägaren är ju hur dumt som helst.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Men vad säger lagen/försäkringsbolaget när man lämnar över sitt fordon till någon, men nycklarna i?

Det gör väl ingen frivilligt? Det är såklart under hot...

Finns där ingen sticky om vad som bör tänkas på vid hojförsäljning. Märkligt.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Och att ge hela hojens summa till ägaren är ju hur dumt som helst.

yup yup, känns som man kan bli redigt blåst som köpare, kanske e en stulen hoj man provkör eller så e det massa fel på den man vill påpeka oh kanske inte köpa den eller pruta massor, kan blir riktigt struligt.

De gångerna jag köpt hoj och även sålt har det varit nån polare/kusin/unge i pant bara :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag har köpt ett gäng hojjar och har alltid pengarna i handen att låna ut till ägaren!
Och jag kräver alltid det samma från dem som köpt hoj av mig!
Dock så kollar man ju alltid upp med regnr på mc så personen som står där och säljer är
ägare till hojjen eller iaf samma efternamn. Och har ett par ggr kollat regnr på bilen de
dykt upp med att det är samma ägare på den som deras körkort!

Ett körkort hjälper ju ingen då en tjuv antagligen har ett förfalskat och har du
lämnat ut nycklarna till någon så är det inte stöld och du får inget från eller mindre från FB...

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
De säger skyll dig själv. Det blir inte en krona i ersättning.

Men detdär är ju helt idiotiskt, är du säker?

Han som snott hojjen har ju tagit den UTAN LOV, har gör ju nåt OLAGLIGT.
Om jag parkerar min bil,lämnar nycklarna i, för att gå in i butiken i 5min, kommer ut och bilen är borta. Är det inte nån som STULIT den då?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

Om jag parkerar min bil,lämnar nycklarna i, för att gå in i butiken i 5min, kommer ut och bilen är borta. Är det inte nån som STULIT den då?

eller om nån GTA'ar den, springer fram vid ett rödljus och kör in en pistol genom rutan, då ger man dem bilen och nycklarna till den, skulle inte det vara stöld?, klart det är, eller inbrott i nåns lägenhet och sno nycklar till bil/mc, även om tjuven på ett eller annat vis har kommit över nycklar, via hot bedrägeri eller inbrott så är det ju självklart endå en stöld av fordonet

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Klart man tar körkortet i pant
och ett kontokort och plockar nycklarna till det fordon dom kom i
och en bild med mobilen kanske till och med en självrisk i pant
sen kan man ju tvinga dom att provköra utan hjälm
då tar dom det lite lugnare :)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

det går som olovligt brukande, inte samma sak som stöld
i o med att ägaren lämnat ut nycklar för provkörning.

om någon tar bilen med nycklarna i, så e det stöld, får du lämnar ju inte över nycklarna till personen som tar den

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Ja jag är säker.
Att lämna nycklarna i ditt fordon är inte riktigt samma sak, dock tror jag att du kan få någon slags påföljd om du lämnar nyckeln i tändningen på ditt fordon och något händer.

Men i de fall där en säljare av ett fordon har räckt över nyckeln frivilligt till en "köpare" blir det garanterat noll kronor i ersättning.

michka

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
KTM 950 sm (såld) KTM 690 enduro r (såld) yamaha wr450f (såld) KTM 950 sm (rullar)
det klassificeras som bedrägeri och du får itne en krona. när dom väl förhoppningsvis tar honom så får du kräva honom på pengar som dom inte brukar ha.. jag hade tur att få pengarna tillbaka kronofogden hittade en bra lägenhet som dom sålde åt honom:)

HarryH

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
nishiki pro sld
väldigt seriös köpare om han inte ens har hjälm med sig.... fan tänk längre än näsan går.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024