STULEN. Honda cbr 600-94

kville

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
fjällbacka
Hoj
yamaha r1 99
Nu har dom jävlarna snott min hoj.
det hände på natten den 15/5, jag ställde in hojen den kl 00:00 och när jag skulle åka till jobbet nästa dag så var den borta.
Som sakt en Honda CBR 600 från 94, omlackade i år till rött och svart och nya däck på.
REG nr BYL 305
Motornummer PC25-3300023

Bor i Norra biskopsgården, så man e väl igentligen inte förvånad.

Hade den i en garagelänga med egen port och nät i mellan varje plats, dock inte ända upp till taket.
grannens dörr var inte låst som dom hade gått in genom hans dörr och hoppat över till min plats och sågat av en eker på fälgen och därigen tagit bort bygel låset. hittade en bit av fälgen på marken.

ring om ni har några tips eller ser den 0768005162
 

Bifogat

  • Bild 084.JPG
    Bild 084.JPG
    103.9 KB · Visningar: 48
  • Bild 085.JPG
    Bild 085.JPG
    140.7 KB · Visningar: 41

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Tråkigt.

Jag som trodde och hoppades att buset lät bli hojar som var över 10 år gamla...

Hoppas den var välförsäkrad.
Hoppas att självmordspiloterna slår sig riktigt ordentligt när fälgen brakar ihop.

Ska hojta om jag ser den!
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ok ännu en hoj att spana efter. Vafan händer, det stjäls fler hojar än det köps. Kapa av en eker, vad tänker dom med? Man tycker ju att hjul och sådant är det som borde vara lättast att sälja.
Jaja, håller utkik.
 

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Partille Göteborg
Hoj
Kawazuki ZX9R
Fi satan vad arg jag blir nu igen! Att inte folk kan låta saker vara!
Jag har memorerat din bild. Häromdagen blev våran servicebil snodd inne på SKF mitt på dagen. Man har ett par på video som är Afrikaner (var jag politiskt korrekt nu?) som kör den. Sen hittade man bilen nerkörd i bergsjön (sjön alltså). De fick ett par vektyg som de kanske får ett par hundra spänn för och vi kunde knappt jobba i 2 dagar innan vi fick nya verktyg!
Fi satan för folk som har svårt för att skilja på ditt och mitt!:censored
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Lider med....hoppas att detta garaget + att man har en traktor gör att man får ha den ifred! ....har sett för mycket sån här skit nu!
Var några snubbar som knäckte på en bil på parkeringen utanför mig och en granne (nice 2 those who deserve) tog med bollträ ut och sprang efter dom....dom hoppade in i sin egna bil....han hann smacka deras vindruta med träet....tror nog det vart liiiiite svettigt iaf! :tummenupp

Hoppas allt ordnar sig!!
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Ja, de asen snor allt som är löst! Blev av med mitt nyinköpta kapell idag (750 spänn åt skogen), nu får man kedja fast det också..
Hoppas du får tillbaks hojen, eller får tag i svinen! :mad:
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Kan vara så.. Har dock haft onda aningar de senaste dagarna, tycker det har glidit runt fler moppefuckon än vanligt här och sett skumma ut. Dags att haka på hölstret för slagträt på hojen och rensa upp lite...
 

kville

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
fjällbacka
Hoj
yamaha r1 99
polisen ringde för en stund sedan, dom har hittat den i kållered.
den var i hyffsat skick ändå sa han, dom hade varit och bryttit i tanklocket, fram gick dock inte om dom hade fått upp det för det var inte mycket bensin kvar. var inne på reserven nämligen.
Skall åka till verkstaden och kolla på den i morn med försäkrings snubben.

Dom hade dock inte fått tag i några förövare.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
polisen ringde för en stund sedan, dom har hittat den i kållered.
den var i hyffsat skick ändå sa han, dom hade varit och bryttit i tanklocket, fram gick dock inte om dom hade fått upp det för det var inte mycket bensin kvar. var inne på reserven nämligen.
Skall åka till verkstaden och kolla på den i morn med försäkrings snubben.

Dom hade dock inte fått tag i några förövare.

Inte fått tag i förövare nej.. Förvånar mig inte. Polisen är ju inte ens intresserade att fånga nån.
Skillnad om man är yrkeschaufför eller kör på europavägar och glömmer titta till på hastighetsmätaren, då jävlar blir det utryckning. Hastighet och vilotider det är noga det. Hojtjuvar och annat pack får hållas.
Gött att hojen är tillbaka!

ok jag är aningen bitter... Men det blir man när man ser vilken lägenhet packet sprang upp i och polisen säger , jaha inget vi kan göra nåt åt. Minuten senare visar man dom två crossar utan ramnummer och man får samma svar. Dagen efter dimper en bot på 1500 ner i lådan, har tydligen kört 80 förbi en kamera på 70-sträcka. Sen får kollegan på jobbet feta böter för han glömta att trycka in rast i färdskrivaren. Dom är hårda mot de hårda. Not.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Håller me wheelie82, de e ju så att de finns inga pengar å hämta å bura in packet som stjäl, men lite för kort rast eller ett mänskligt misstag ger klirr i kassan....... Få yrkesgrupper som blir bötfällda för å inte ta rast :confused:

Gott du fick tillbaka hojen iaf kville
 

kville

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
fjällbacka
Hoj
yamaha r1 99
Ja det e fan sorligt att polisen ägnar sig att att böta fälla hederligt folk för det e ju så mycket lättare än att sätta dit buset.

För det e ju helt stört att dom inte kunde gå in och gripa dom i lägenheten wheelie 82. Man har ju sån lust att åka och "hälsa" på dom, men det kommer ju att sluta att man åker dit själv i stället för dom.
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Inte fått tag i förövare nej.. Förvånar mig inte. Polisen är ju inte ens intresserade att fånga nån.
Skillnad om man är yrkeschaufför eller kör på europavägar och glömmer titta till på hastighetsmätaren, då jävlar blir det utryckning. Hastighet och vilotider det är noga det. Hojtjuvar och annat pack får hållas.
Gött att hojen är tillbaka!

ok jag är aningen bitter... Men det blir man när man ser vilken lägenhet packet sprang upp i och polisen säger , jaha inget vi kan göra nåt åt. Minuten senare visar man dom två crossar utan ramnummer och man får samma svar. Dagen efter dimper en bot på 1500 ner i lådan, har tydligen kört 80 förbi en kamera på 70-sträcka. Sen får kollegan på jobbet feta böter för han glömta att trycka in rast i färdskrivaren. Dom är hårda mot de hårda. Not.

Ursäkta att jag lånar tråden, men har du fått tillbaka din hoj från verkstan wheelie 82? hur mycket fick de byta isf?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top