Stulen Icon-hjälm; Stockholm

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
I söndagskväll mellan 22.00-22.30 var det någon mindre nogräknad som såg det för gott att slita sönder min sadel för att stjäla min tämligen ovanliga Icon hjälm utanför Coop i Farsta strand.

Om någon i Stockholmsområdet ser denna hjälm så är det bara att nypa tillbaks den och få en hittelön.
Jag är helt säker på att det inte finns nån likadan i Sverige.

Här är bild på hjälmen, det är den vänstra modellen. Storlek medium och mörktonat visir.

E940CD0C64FAFAF780B0A758872CF9BD.JPG



Mvh Jon
 

samtheman73

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
stockholm
Hoj
zx6r -99
tycker den till höger e fetare, men bor i sthlm så ska hålla koll, kan brotta ner om jag ser nån med hjälmen :tummenupp


vad gav du för den?
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
trist att du blivit av med din hjälm.. men det finns fler såna i sverig.. dock inte många.. men om någon hittar den så är det antaglien bara sno tillbaka den..
 

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Ort
I Upplands urskog vid en sjö
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Jobbigt om det är nån mer som har en sån hjälm, och blir av med den för att nån tror att han/hon har snott den:gnissla

Bara en reflektion, nu var ju iofs TS helt säker på att ingen annan har en likadan hjälm...
 

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
trist att du blivit av med din hjälm.. men det finns fler såna i sverig.. dock inte många.. men om någon hittar den så är det antaglien bara sno tillbaka den..


Ok. Jag har inte sett någon fler än, och det saknas mig veterligen återförsäljare i Sverige. Så om vi säger såhär; Om någon ser någon med en likadan hjälm i samma storlek och med mörktonat visir runt nämda område kan ni ju åtminstone förhöra vederbörande om vart denne fått tag på hjälmen.

Ta ut en ny på Försäkringen?

Jag tycker det är trist att betala 3000 i självrisk bara för att nån inte kan skilja på mitt och ditt. Du och jag kanske har lite olika rättspatos, men jag anser att det är som så att skillnaden mellan mitt och ditt är mer än bara en bokstav.

Dessutom är det problematiskt att få tag på en likadan hjälm då designen utgått.

Men det är en kul inställning du har, hoppas du behåller den om nån snor din hoj, till exempel.
 
Last edited:

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Bara jag som inte ser någon bild ?
Tråkigt för dig att bli av med hjälmen, jag fick min stulen när jag gick i skolan och körde moppe.. Några månader efter ser jag en kille som hade gått i min klass åka runt på sin moppe med min hjälm!:mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top