Stulen KTM 530 Frölunda! (7/9)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej alla,
Håll utkik efter en KTM 530 som stals för en stund sedan ur ett larmat garage! :mad:

Tre killar med integralhjälmar stal hojen och flydde från platsen, mot elljusspåret i Påvelund. De körde på KTM:en och på en röd moppescooter (Kina/Taiwan-typ - ingen Vespa eller så).

KTM:en är en välhållen 08:a med vit bakskärm. Mer detaljer kommer, nu skall vi ut och spana!!:mad:
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Yepp, samma garage. En smula dramatisk rubrik, men i princip korrekt. Jag blev sprayad i ansiktet med "något" (tårgas? peppar?) som smakade illa i munnen...

De var tre och jag var ensam. Så jag retirerade och ringde de alltid tjänstvilliga kamraterna på Frölundapolisen. Det blev ett väldigt pådrag med blåljus, vittnesförhör och teknisk bevissäkring. I och med att jag försökte freda hojen, men att tjuvarna hindrade mig, så betecknas det tydligen som rån och inte "bara" stöld.

Ägaren kommer att lägga ut ett foto så snart han hinner. Det har varit en lång kväll...

Men, det var en fin 2008 års KTM 530 'Enduro' (den heter säkert inte så), utan nummerskylt, med reclusekoppling, nya däck, orange framskärm och vit bakskärm.

Vi har farit runt på hoj i Frölunda/Tynnered/Högsbo i kväll och spanat, men utan resultat. De äldre damerna och herrarna på boulebanan vid Grevegården påstår att det körs off road i deras trakter var och varannan kväll. Både "orange" och "gröna" cyklar nämndes.
 
Last edited:

EasyEd

Gillar också att åka skidor
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki
Bild på den stulna KTM 530

Yepp, samma garage. En smula dramatisk rubrik, men i princip korrekt. Jag blev sprayad i ansiktet med "något" (tårgas? peppar?) som smakade illa i munnen...

De var tre och jag var ensam. Så jag retirerade och ringde de alltid tjänstvilliga kamraterna på Frölundapolisen. Det blev ett väldigt pådrag med blåljus, vittnesförhör och teknisk bevissäkring. I och med att jag försökte freda hojen, men att tjuvarna hindrade mig, så betecknas det tydligen som rån och inte "bara" stöld.

Ägaren kommer att lägga ut ett foto så snart han hinner. Det har varit en lång kväll...

Men, det var en fin 2008 års KTM 530 'Enduro' (den heter säkert inte så), utan nummerskylt, med reclusekoppling, nya däck, orange framskärm och vit bakskärm.

Vi har farit runt på hoj i Frölunda/Tynnered/Högsbo i kväll och spanat, men utan resultat. De äldre damerna och herrarna på boulebanan vid Grevegården påstår att det körs off road i deras trakter var och varannan kväll. Både "orange" och "gröna" cyklar nämndes.

Här kommer en bild på cykeln! men den kanske redan nu är mattsvart!
Alla tips mottages tacksamt! Hoppas Polisen hittar både dom och hojen snabbt!
 

Bifogat

  • KTM530.jpg
    KTM530.jpg
    126.2 KB · Visningar: 88

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Helt sjukt. Vart är Sverige på väg. Hoppas hojen kommer tillrätta.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Helt sjukt. Vart är Sverige på väg.

Precis dit Alliansen vill...klasskillnader där de som inte har tar av dem som har. Du vet som Robin Hood, fast i privat syfte...

Kommer hålla ett öga efter hojen! Tänk på att golanhöjden inte ligger så långt ifrån Frölunda, iom att det är dumt att stjäla där man tänker köra...
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Precis dit Alliansen vill...klasskillnader där de som inte har tar av dem som har. Du vet som Robin Hood, fast i privat syfte...

Kommer hålla ett öga efter hojen! Tänk på att golanhöjden inte ligger så långt ifrån Frölunda, iom att det är dumt att stjäla där man tänker köra...

Ge bidrag till dom istället som De rödgröna vill, så behöver dom inte stjäla mer. :rolleyes:
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ge bidrag till dom istället som De rödgröna vill, så behöver dom inte stjäla mer. :rolleyes:

Tänk hur det ser ut idag, och hur det kommer att bli i framtiden...
Alliansen har idag sett till att du och jag blir bidragstagare inom 1år utan jobb. Konstigt nog har vissa en syn på att bidragstagare kommer försvinna bara för att Alliansen står vid makten. Tyvärr kommer att öka i antal då det blir lättare att bli en bidragstagare pga hårdare regler. Dagens getton kommer att bli slum i framtiden...

Stölder som ovan kommer att öka, eller rättare sagt överfall/rån, där personskador kommer bli mer frekvent.

Ingen som sett eller har mer info ang hojen?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tänk hur det ser ut idag, och hur det kommer att bli i framtiden...
Alliansen har idag sett till att du och jag blir bidragstagare inom 1år utan jobb. Konstigt nog har vissa en syn på att bidragstagare kommer försvinna bara för att Alliansen står vid makten. Tyvärr kommer att öka i antal då det blir lättare att bli en bidragstagare pga hårdare regler. Dagens getton kommer att bli slum i framtiden...

Stölder som ovan kommer att öka, eller rättare sagt överfall/rån, där personskador kommer bli mer frekvent.

Ingen som sett eller har mer info ang hojen?

Få en sån här tråd att spåra ur in i politiken, starkt jobbat.
Lägg ner politiksnack för fan, det leder ändå ingen vart.

Ut o leta efter hojen istället.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tänk hur det ser ut idag, och hur det kommer att bli i framtiden...
Alliansen har idag sett till att du och jag blir bidragstagare inom 1år utan jobb. Konstigt nog har vissa en syn på att bidragstagare kommer försvinna bara för att Alliansen står vid makten. Tyvärr kommer att öka i antal då det blir lättare att bli en bidragstagare pga hårdare regler. Dagens getton kommer att bli slum i framtiden...

Stölder som ovan kommer att öka, eller rättare sagt överfall/rån, där personskador kommer bli mer frekvent.

Ingen som sett eller har mer info ang hojen?

Politik hör inte hit... men rösta gärna på Sahlin (tjuv, mentalt instabil och fuskare) och en kommunist så att vi får betala för att folk ska slippa jobba. Jag har jobbat inom kriminalvården och det handlar mer om vilken typ av invandring vi har haft dom senaste åren och att vi tillåter att "ghetton" skapas. Detta problemet har knappast skapats av en alliansregering, titta då hellre på sossarnas styre 10 år innan...

Dessa killar har en kultur av repektlöshet och oftast har dom kniv med sig så jag hade passat mig för konfontation om dom är fler än två.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tråkigt det som hänt.

Mitt förslag är att man sätter upp EFTERLYSES-lappar i mataffärer, sporthallar mm. Gödsla med lapparna.

Det torde vara det mest effektiva sättet att stoppa tjuvarna.

Politik tar vi en annan tråd.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Mitt förslag är att man sätter upp EFTERLYSES-lappar i mataffärer, sporthallar mm. Gödsla med lapparna.

Det torde vara det mest effektiva sättet att stoppa tjuvarna.

Och bensinstationer. Dom bör ju tanka nån gång.
 

EasyEd

Gillar också att åka skidor
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki
Tack till alla som har öron och ögon öppna!!

5 § Den som stjäl medelst våld å person eller medelst hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara eller, sedan han begått stöld och anträffats på bar gärning, sätter sig med sådant våld eller hot till motvärn mot den som vill återtaga det tillgripna, dömes för rån till fängelse, lägst ett och högst sex år. Detsamma skall gälla om någon med sådant våld eller hot tvingar annan till handling eller underlåtenhet som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den tvungne eller någon i vars ställe denne är. Lika med våld anses att försätta någon i vanmakt eller annat sådant tillstånd.

Hoppas dom åker dit och får skaka galler! det förtjänar dom!

Lappar på bensinstationer mm. är en bra ide! varför inte utveckla och utlysa en belöning! sist jag gjorde det fungerade det bra! hade nästa ringat in dom men Polisen han före!
EFTERLYSNING av dessa killar och denna mc! tips som leder till en lösning belönas med kontanter! Inga frågor ställda...Av den rätta ägaren!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top