STULEN!!! KTM 625 smc 06

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
KTM 625 smc 06

Regnr: FLP472

Stals idag runt 14.00 tiden utanför kristinedals träningscenter i gamlestan (Göteborg)
Jag hade precis tränat klart tagit på mig utrustning, traskade glatt ut för att bege mig till beachen. Blev helt paff då jag till min förvåning upptäckte att mitt öga kanske spelade mig ett spratt då min hoj inte fanns där jag senast ställt den.

Hojen ställde jag utanför gymmet och det satt folk utanför och solade som jag förhörde. Dom hade sett hur en yngling runt 15 års åldern (lite mörkare urpsrung) utan utrusning med hjälm suttit sig på hojen i ca 20 min då några hade gått in och sedan gått ut igen strax därpå hade han rullat iväg den bort i ett hörn där en "polare" väntade..
Jag blev då förbannad :mad: och frågade varför dom i helvete inte misstänkte någonting då en tanig 15 åring på en 625ccare kanske inte ser helt normalt ut. Killen som jag pratade med påstog att han inte tänkte så mycket på det då han tänkte att han kanske väntade på någon i gymmet och att han hade hjälm. :mad: :mad:


Ringde polis och en trevlig patrull gjorde sitt bästa och skickade ut hund patrull och mc polis och hela rasket för att gå ut och söka.. snopen stog ja kvar tillslut och fick åka spårvagn hem med hela kittet :huvet

Dessutom var hojen låst med skivbroms fram och styrlås så fråga mig inte hur dom gjorde, men bakom hörnet kanske det stod en skåpbil eller dylikt.

Så jag ber vänligt om ni ser något så kontakta mig gärna hojen kan befinna sig vart som helst förmodligen i förorterna b-sjön eller Angered, samt kortedela gamlestan ingen aning.

Får väl se vart det här leder, ALLA tips är välkommna:)

0765 - 570517

Mvh Michael
 

Bifogat

  • DSC00656.jpg
    DSC00656.jpg
    74.8 KB · Visningar: 157
  • DSC00657.JPG
    DSC00657.JPG
    65.3 KB · Visningar: 112
  • DSC00651.JPG
    DSC00651.JPG
    68.6 KB · Visningar: 108
  • DSC00653.JPG
    DSC00653.JPG
    77.1 KB · Visningar: 150
Last edited:

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Tur man bor på landet så man slipper sånt där drägg. Får väl hoppas dom kör över sin förmåga och lär sig en läxa den hårda vägen.
 

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R606
Såg din hoj på vägen hem från jobbet idag vid på cykel bron över till hissingen mellan gamlestaden och ringön. 17:35. (Han, brottslingen var på väg över till hissingssidan)

Kollat på bilderna och är säker på att det var din hoj.

Mötte en "turk" eller så klart ICKE svensk i vita tränings kläder med mönster på samt vit keps, smal som fan i ansiktet var han och finnig dessutom. Han hade även smala "liksom skelande ögon" lite sne ställda som nästan på kineser eller mongoler. Men ändå lite Arabisk till utseendet. Åldermässigt runt 17-18 år. Denna detaljrikedom då jag mötte honom på väldigt kort avstånd på cykelbron.

Till sitt följe hade han även 2st mopeder varav den sista mörkblå med 2st personer på med svarta hjälmar. Den första mopeden i sitt följe satt bara en person.

Varför jag inte ställde mig så han inte kunde komma förbi eller liknde trots att jag såg att någonting var klart misstänkt. Jag är inte polis och är på väg hem för att grilla hamburgare och dricka öl med min flickvän efter jobbet, inte få ett knivhugg eller liknande i magen för en någon annans egendom. Sorry

Hoppas infon ovan hjälper dig med sökandet efter din hoj, och tycker självklart synd om det som inträffat.
Mvh
 
Last edited:

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Driver du med mig eller menar du allvar, lät lite för detaljerad i din beskrivning på ett nästan löjligt sätt? Om det är sant det du säger så är det jävligt uppskattat ska du veta.. då får man sig ett hum om vart den förmodligen befinner sig. Men rullade dom den? Hur gick det till? Tar gärna din msn



Såg din hoj på vägen hem från jobbet idag vid på cykel bron över till hissingen mellan gamlestaden och ringön. 17:35. (Han, brottslingen var på väg över till hissingssidan)

Kollat på bilderna och är säker på att det var din hoj.

Mötte en "turk" eller så klart ICKE svensk i vita tränings kläder med mönster på samt vit keps, smal som fan i ansiktet var han och finnig dessutom. Han hade även smala "liksom skelande ögon" lite sne ställda som nästan på kineser eller mongoler. Men ändå lite Arabisk till utseendet. Åldermässigt runt 17-18 år. Denna detaljrikedom då jag mötte honom på vädigt kort avstånd på cykelbron.

Till sitt följe hade han även 2st mopeder varav den sista mörkblå med 2st personer på med svarta hjälmar. Den första mopeden i sitt följe satt bara en person.

Varför jag inte ställde mig så han inte kunde komma förbi eller liknde trots att jag såg att någonting var klart misstänkt. Jag är inte polis och är på väg hem för att grilla hamburgare och dricka öl med min flickvän efter jobbet, inte få ett knivhugg eller liknande i magen för en någon annans egendom. Sorry

Hoppas infon ovan hjälper dig med sökandet efter din hoj, och tycker självklart synd om det som inträffat.
Mvh
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Fan va tråkigt.....mera Livgarde som gör affären kort med de som inte kan skilja på ditt och mitt.
Jag har en likadan som du på pricken fast en 05:a med samma krakapipor.

Lider med dig kompis...hoppas du får tag i de jävlarna...ge en smocka från mig.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag såg däremot en KTM 940 i fredags och lördags i Hjällbo Centrum. Killen som körde hade inga som helst kroppskydd och regskylten var borta också. Det syntes på hans körstil och växlande att han inte kunde köra hoj och det var ett typiskt skrytkörande på torget med den. Kan säga som så att han var en av våra sk "nysvenskar" också.
Ringde polisen på lördagen och de sa att de skulle skicka ngn på det. Vad som hände sedan vet jag inte.
 

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Fan va tråkigt.....mera Livgarde som gör affären kort med de som inte kan skilja på ditt och mitt.
Jag har en likadan som du på pricken fast en 05:a med samma krakapipor.

Lider med dig kompis...hoppas du får tag i de jävlarna...ge en smocka från mig.


Jo du det kliar i knogarna:mad: Hoppas du får behålla din ifred!:yoparty
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
tycker man borde ge polisen gummikulor :tummenupp ..

hoppas du hittar din hoj igen, den var riktigt fin !!

hittar du asen på köpet så hälsa från mig med !!
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Fyfan vad tråkigt. Det verkar som det är varje dag någon blir av med sin hoj i den här jävla rövarstaden. Förstår din förargelse. Kan bara hoppas att någon ser din hoj och kan få tag i dom efterblivna jävla asen.
Den sortens drägg brukar inte ha någon ryggrad /skam i kroppen alls, så det är inte helt omöjligt att dom är ute o kör med den, var som helst, när som helst..
Jag ska hålla ögonen öppna.
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Med tanke på hur mkt den låter så skulle jag ta bilen och åka runt och kolla/lyssna,fast det har du kanske gjort...bara ett tips på vägen.

Häng dem högt om du hittar tjyyyyven =)
 

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R606
Driver du med mig eller menar du allvar, lät lite för detaljerad i din beskrivning på ett nästan löjligt sätt? Om det är sant det du säger så är det jävligt uppskattat ska du veta.. då får man sig ett hum om vart den förmodligen befinner sig. Men rullade dom den? Hur gick det till? Tar gärna din msn


Nej det är HELT SANT! Inte meningen att vara komiskt, jag har ganska lätt för detaljer och ansikten. (Har hållt på mycket med porträttmålning från gymnasitiden, Gick konst och form på schillerska) Om jag varit du hade jag tagit bilen eller liknande och åkt omkring runt Brunnsbo, Backa Kärra områdena och kollat.

Han åkte på den! Därför jag blir förvånad när du satt att du låst den med Skivbroms lås. När jag stannade och vände mig om för att kolla på honom, (tyckte även KTM såg snygg ut;) så såg han mig och drog på extra mycket upp över cykelbron, lät ganska skönt med dämparna du har eller hade på.

Tror inte jag kan hjälpa dig mer än så här, tyvärr.
Mvh
 
Last edited:

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Nej det är HELT SANT! Inte meningen att vara komiskt, jag har ganska lätt för detaljer och ansikten. (Har hållt på mycket med porträttmålning från gymnasitiden, Gick konst och form på schillerska) Om jag varit du hade jag tagit bilen eller liknande och åkt omkring runt Brunnsbo, Backa Kärra områdena och kollat.

Han åkte på den! Därför jag blir förvånad när du satt att du låst den med Skivbroms lås. När jag stannade och vände mig om för att kolla på honom, (tyckte även KTM såg snygg ut;) så såg han mig och drog på extra mycket upp över cykelbron, lät ganska skönt med dämparna du har eller hade på.

Tror inte jag kan hjälpa dig mer än så här, tyvärr.
Mvh


Ok tackar så mycket har redan upplyst polis om det du sa :) men du sa 17.30 det är 3 och en halv timme senare minst sedan den blev stulen så dom har ju haft tid på sig att fixa saker med vinkelslip eller dylikt dom har ju vad som helst nyförtiden känns det som :huvet tack för alld in hjälp uppskattas
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Vad trött man blir. Dessa ynglingar är helt respektlösa och de tycker inte det är nånting konstigt med att dundra runt på cykelbanor och torg med såna här cyklar. De skäms inte nånstans. Så jävla störande att de kan åka runt och roa sig hur mycket de vill utan att nån stoppar deras framfart.
Frågan är ju bara hur man ska kunna stoppa dom. Möter man ett par mopeder plus motorcykel sätter man inte gärna ut axeln.
De kör mest runt där de hittar bra på cykelbanor och sånt. Svårt med bil då. Polisen kan inte göra mycket heller. När vi återfann min husa så kunde polisen inte gå upp och ringa på lägenhetsdörren trots att vi 3-4 st såg var de sprang in. :mad:

Jag ska hålla koll, jobbar ute på gatorna hela dagarna.
 

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Vad trött man blir. Dessa ynglingar är helt respektlösa och de tycker inte det är nånting konstigt med att dundra runt på cykelbanor och torg med såna här cyklar. De skäms inte nånstans. Så jävla störande att de kan åka runt och roa sig hur mycket de vill utan att nån stoppar deras framfart.
Frågan är ju bara hur man ska kunna stoppa dom. Möter man ett par mopeder plus motorcykel sätter man inte gärna ut axeln.
De kör mest runt där de hittar bra på cykelbanor och sånt. Svårt med bil då. Polisen kan inte göra mycket heller. När vi återfann min husa så kunde polisen inte gå upp och ringa på lägenhetsdörren trots att vi 3-4 st såg var de sprang in. :mad:

Jag ska hålla koll, jobbar ute på gatorna hela dagarna.


Nej du har precis rätt i det du säger. Dom tänker bara på sig själva och deras roande. På andras bekostnad, säsongen har ju knappt börjat nu blir det massa meck.
Kommer endå inte vilja ha tillbaka den i det skicket om dom skulle hitta den. Hela motorn kommer rasa! Vill inte veta hur den ser ut nu. Men oavsett om det löser sig för mig så stör jag mig nåt så in i H*lvete över deras sätt. Hade jag sett dom hade jag siktat på dom med bilen.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ja nu har jag sett hojen i biskopsgården.
Hörde direkt att nu håller nån tappad jävel på att åka bakhjul med en stånka. Gick ut och tittade och såg då denna hoj med en tanig kille med svart hjälm och vit t-shirt som höll på att vurpa, han slirade gärnet med kopplingen och höll på att slå över med cykeln. :mad: Vad jag önskade att man hade suttit på hojen just då och bara rullat efter honom.
 

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Ja nu har jag sett hojen i biskopsgården.
Hörde direkt att nu håller nån tappad jävel på att åka bakhjul med en stånka. Gick ut och tittade och såg då denna hoj med en tanig kille med svart hjälm och vit t-shirt som höll på att vurpa, han slirade gärnet med kopplingen och höll på att slå över med cykeln. :mad: Vad jag önskade att man hade suttit på hojen just då och bara rullat efter honom.



Ja, man ser alltid när man inte kan göra ett skit :mad: tack för att du informerat mig.. ska checka läget där borta så nöjd som han verkar vara så lär dte itne dröja länge innan han åker fast
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Fyfan vad tråkigt. :(

Bor långt från platsen så kan inget hjälpa till med, men jag har varit med om precis samma sak, med likadan hoj och likadana pipor. Så jävla irriterande. Sätter en femma på att de som snodde den är ute kör med den regelbundet, precis som de gjorde med min. Tyvärr är det en allt för fin och lekvänlig hoj för att man ska få ha den ifred. :(

Hoppas du har mer tur än mig i sökandet! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top