STULEN!! KTM 950 Adventure -04

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
En brudkompis har sett en orange 950 rulla omrking på gångbanor i Frölunda,Göteborg.

Moppefuckos som som knappt når ned - sakta går det också - dom vågar bara köra på ettan och tvåan i 35 o sen när dom kommer upp i 48km/t så släpper dom motorbromsen så att det blir avgaspuffar lite tufft....

Din hoj är antagligen nästan oskuld fortfarande - dom övningskör nu lite.

Moppefuckos ala ghetto är ju bara vana vid 1,5 hästar och medvind...

Stackars tuffingar som nu knappt når ned och har hundra gånger mer hästar än deras tuffemoppe....
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Jag såg den för några timmar sedan tidigare idag ute i Frölunda. En liten snorunge som knappt når ner med fötterna åkte omkring på den, reggskylten var självklart bortsliten. Hann dock inte få på mig byxorna innan de va iväg.....jag skulle tippa på att de bor i området...
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Jag tar en tur förbi Frölunda på vägen hem från jobbet och kollar lite... :mad:

Vilka gator, som sagt?
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Såg han senast på grevegårdsvägen, men som sagt, jag bor i området och kan höra dem köra runt hela tynnered.
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Farbror polisen har tagit hand om hojen nu.

Tydligen hade den setts igår fast då körandes på bakhjul och ganska hårt enl polisen. Han tyckte den såg ut att vara i fint skick med tanke på det han såg igår.

Idag hade han bett Helikoptern hjälpa till. sen så hittade dom den vid opaltorget.

23 mil hade tillkommot på mätarn. En blinker var tydligen avbruten, repad krashbåge på högersida. Hoppas han iallafall fick ont. Larmet stod och blinkade men det var tyst.

Så nu bärgas den till superbike där den får få sig en rejäl genomgång.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Farbror polisen har tagit hand om hojen nu.

Tydligen hade den setts igår fast då körandes på bakhjul och ganska hårt enl polisen. Han tyckte den såg ut att vara i fint skick med tanke på det han såg igår.

Idag hade han bett Helikoptern hjälpa till. sen så hittade dom den vid opaltorget.

23 mil hade tillkommot på mätarn. En blinker var tydligen avbruten, repad krashbåge på högersida. Hoppas han iallafall fick ont. Larmet stod och blinkade men det var tyst.

Så nu bärgas den till superbike där den får få sig en rejäl genomgång.

Härligt å höra! :) Hoppas den inte är illa däran
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Grattis! Sett dom åka förbi Åkeredsrondellen ett par gånger. Två småttingar utan hjälm i en väldigt ryckig framfart... Misstänkte att helikoptern sökte efter den, såg hysteriskt stulen ut när dom puttrade runt. Skönt att den kom tillbaka såpass fort...:tummenupp
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Snackade lite mer med polisen nu. Dom verkade jobba med att leta moppar och mc idag. Skönt att dom gör det ibland också. Bättre det än att ha fartkontroller och sätta dit oss som kör lagliga hojar men för fort...

Han visste vilka det var men har inget sätt att bevisa nåt. Men jag har det kapade låset liggande här hemma orört i en papperspåse sen jag tog det från förrådet. Så det skulle dom gärna kolla avtryck på. Då har dom ju faktiskt nåt att gå på. Avtryck på hojen ger ingenting då varenda moppefucko antagligen vart o pillat på hojen.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan så gött att de åtmionstone inte får hållas helt ostört! Även om hojen skulle vara halvt våldtagen är det ju bra att återstående värdet i hojen går till nån annan än bovarna. Verkar vara inne bland moppefuckos att åka runt på stulna motorcyklar. Den dom snodde av mig når de flesta ner på iallafall.:pannkyss :tungan
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag såg den på Näsetvägen vid halv tre tiden. Det var två hjälmlösa ungdomar som åkte ganska långsamt på den.
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Herregud... Så många som sett dom så undrar man ju hur dumma i huvudet dom är. Och framförallt vad i helvete håller deras föräldrar på med. MEd tanke på att dom åker runt utan hjälm mitt på dagen så måste ju nån sett dom och sagt till deras föräldrarna. Och om dom nu vet vad ungarna sysslar med. Så kan dom väl iallfall ge ungarna en hjälm i present...

Man kanske ska fixa så hojen är livsfarlig att köra varje gång man parkerar den. Lossa på lite väl valda skruvar. Men det är väl säkert olagligt att göra så...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Haha gött o höra - jag tror din mc är oskuld - dom har nog kört me den så att nästan den varit på vilohem.

Tjejen som såg den visste inte hur en ktm950 såg ut men beskrev den som en jättelik cross me mullrande ljud - det var nog den.

Jag såg den nån timma senare i grevegårdsallen.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En sån hoj måste vara pjåår skräck att köra för en kille på 14 år och längd på enochfemtio. Speciellt utan hjälm. Idioter!
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Ja. stackars ungar. SKulle jag vilja ha kul på asfalt skulle jag snott en motard... Tror inte dom åkte nån seriös grusbusrunda så dom fick använda hojen till det den ska användas till. Tur att jag hade satt krashbågar på den så dom inte sabbade den för mycket när dom hade lagt den ned. Undrar hur många dom var för att orka lyfta upp den igen??

Jag ska iallfall ändra min joggingrunda i framtiden. Runt rudalen ser man ju inget. Man ska nog springa runt åkeredsrondellen och opaltorget istället. Utrustad med kamera... Tror ju inte det var sista gången ungjävlarna var ute och åkte stulen hoj.

Har iallfall lämnat låset och den kapade kättingen till polisen idag. Hade tagit upp den och lagt det i en papperspåse så som hon som tog anmälan sa. Och nu kanske det var bra gjort om dom kan hitta nåt på det(känns väl inte så troligt. men på TV så går det ju). Beskrev även hur moppefuckot som hade stannat och tittat när jag parkerade hojen för natten innan stölden såg ut. Det verkade även det vara nåt som intresserade dom. Jäkligt impad av att dom faktiskt lägger lite energi på en mc stöld. Får hoppas att det inte tar tid från nåt värre brott bara...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top