wonderwizard skrev:2217568antingen någon som sett att du ställt den där, eller ett insider jobb.
dvs någon som har garage brevid eller i närheten.
om du vill kan du skicka info om vart den stod.
btw. jag känner igen din hoj, vad gör jag om jag ser någon körandes på den ?
iom att den inte var försäkrad, vill ju gärna sätta stopp för honom.
men du kanske inte bryr dig om hojen i ett sådant fall ?
// Henke
Panos skrev:2216651Eller om man kunde gömma en liten sändare på hojen som känner av att
nu e nåt på gång....Sänder ut en signal till liten dosa som man har hemma
eller nåt....Typ GPS....därefter så man kan se vart hojen tar vägen
Alltså, man aktiverar denna Larm/sändare under tiden man inte kör med hojen
xyx skrev:2217683Verkar vara en stöldturné på gång i Skåne just nu.
Von Vettet + en polare till honom blev av med sina hojar natten till idag också...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123156
Panos skrev:2216651Eller om man kunde gömma en liten sändare på hojen som känner av att
nu e nåt på gång....Sänder ut en signal till liten dosa som man har hemma
eller nåt....Typ GPS....därefter så man kan se vart hojen tar vägen
Alltså, man aktiverar denna Larm/sändare under tiden man inte kör med hojen
Mitra skrev:2218140Tyvärr är det lätt att stoppa sändningen från gps har jag fått lära mig av min bror som installerar larm. Räcker med att täcka över sändaren med folie eller ställer hojen i en contener (stavning?) så går inte sändningen fram För att vara riktigt säker så ska man ha både gps och något som man kan spåra med. Han förklarade att han kunde då få in sista kända adress och åka dit och sen med den andra sändaren spåra rätt på exakt var den fanns. Typ trackguard eller något liknande.
Race me skrev:2218504Det enda man kan göra för att vara säker på att inte drabbas e att sälja hojen som jag gjort... tyvär e det så i detta härliga avlånga land vi lever i!
Ditt o mitt e svårt idag tyvär.
wonderwizard skrev:2217568antingen någon som sett att du ställt den där, eller ett insider jobb.
dvs någon som har garage brevid eller i närheten.
om du vill kan du skicka info om vart den stod.
btw. jag känner igen din hoj, vad gör jag om jag ser någon körandes på den ?
iom att den inte var försäkrad, vill ju gärna sätta stopp för honom.
men du kanske inte bryr dig om hojen i ett sådant fall ?
// Henke
Beck skrev:2219371Kolla noga bara så det inte är jag... Tänkte undvika att bli påkörd i år (också) hehe
KBrr - ledsen att höra att din hoj försvann. Trodde inte att de var så intresserade av så pass "gamla" hojar... Eller det var min förhoppning i alla fall
wonderwizard skrev:2220441vilken färg har du då ?
Beck skrev:2221120Samma svart/grå kombination, samma årsmodell. Fast inte lika omgjord som KBrrs. Än... Om jag får behålla den vill säga, ser blekt ut med tanke på klimatet i Hbg med omnejd
Not.. därför lånar man hoj istället mycket smartare det enda kravet e att den ska va nytvättad o tankad när den lämnas tillbaka... o det lär dröjaxyx skrev:2218736Perfekt, då har du mycket nöje av den, förstår jag?
wonderwizard skrev:2221148okey, men ser du en vit Audi 80 som gör en handbromsvändning & försöker köra ifatt dig, så är det bara jag.
kör du med eller utan skylt ? har du plåten på, så lär jag ju se att det INTE är kbrr's hoj.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|