Stulen MC Landskrona

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Måste vara fruktansvärt frustrerande att veta och t.o.m. ha sett några åka runt på ens hoj! Hoppas du kan trycka dit packet...

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Yeeesssss! Jag har hittat hojen! Tyvärr inte tack vare Polisen, utan egen spaning och tips från Sporthojsvänner och andra, Stort tack alla:tummenupp
Tyvärr hade inte Polisen tålamod att vänta in puckona som snott hojen. Lite att fixa på verkstad är där allt. Tändningslåset helt bort. Styrlåset knäckt, så klart. Kedjeskyddet kasst. Batteriet kasst, skrapmärke på kåpa både på sidan och under samt på blinkers, blåsen tilltryckta rejält på undersidan, en av Poliserna som kom ut, hade häromdagen sett hojen köra ner för en trappa på Västervångskolan!!! (Varför tar man inte hojen då)? Misstänker att gaffelbenen fått på fan, det kändes som om hojen var obalanserad nr jag rullade iväg den.Tanken uppbruten. Kopplingen kass. Ja inte fan kan dom köra hoj:huvet
Hittade hojen på Murargränd 7. Återkommer med mer info.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Yeeesssss! Jag har hittat hojen! Tyvärr inte tack vare Polisen, utan egen spaning och tips från Sporthojsvänner och andra, Stort tack alla:tummenupp
Tyvärr hade inte Polisen tålamod att vänta in puckona som snott hojen. Lite att fixa på verkstad är där allt. Tändningslåset helt bort. Styrlåset knäckt, så klart. Kedjeskyddet kasst. Batteriet kasst, skrapmärke på kåpa både på sidan och under samt på blinkers, blåsen tilltryckta rejält på undersidan, en av Poliserna som kom ut, hade häromdagen sett hojen köra ner för en trappa på Västervångskolan!!! (Varför tar man inte hojen då)? Misstänker att gaffelbenen fått på fan, det kändes som om hojen var obalanserad nr jag rullade iväg den.Tanken uppbruten. Kopplingen kass. Ja inte fan kan dom köra hoj:huvet
Hittade hojen på Murargränd 7. Återkommer med mer info.

Fan vad gött å höra! Hoppas du minns hur de såg ut :rolleyes:

Väntar på info! :yoparty

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Skönt att du hittade den synd att den var i det skicket hoppas det ska gå bra att laga den, väntar på info! :yoparty

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Jag har följt din tråd ändå sedan den dök upp och är glad att du hittade din hoj till slut :) Det är så mkt slödder annat patrask i samhället som måste bort.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Samma yngre gentlemen färdas för tillfället bl a på en idag, på Remigatan i Landskrona, stulen moped: Symjet, silverfärgad. Regnnr: WNU753. Dom verkar köra två åt gången på det dom snor. Idag hade dom vita t-tröjor, den ene hade svarta joggingbrallor, med gula revärer. Givetvis inga hjälmar. Mörkhåriga, kortklippta. Bara att leta vidare. Förmodligen har dom minst en hoj till någonstans. Och Polisen hade plockat en stulen moped igår, på samma adress som jag hittade hojen på.

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Vapenlicens

Ansökan om vapenlicens lämnas till polismyndigheten på den ort där du är folkbokförd. Ansökningsavgiften är 600 kronor när det gäller det första vapnet, och för ytterligare vapen 220 kronor.

Avgiften ska betalas när ansökan lämnas in eller via polismyndighetens plusgiro- eller bankgirokonto.

För att få vapenlicens krävs i regel att du har fyllt 18 år. Vissa undantag finns. Du ska också vara laglydig och skötsam. För att få jaktvapenlicens krävs att du har avlagt jägarexamen. För att få licens på ett vapen för målskjutning krävs att du har varit aktiv medlem under minst sex månader i en godkänd skytteförening som bedriver skytte med den vapentyp som licensen avser.

Vilka skytteföreningar som godkänts för eget innehav av skjutvapen framgår av bilaga 1 till Rikspolisstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om vapenlagstiftningen (FAP 551-3). I bilaga 2 till dessa föreskrifter och allmänna råd finns de skjutskicklighetskrav som gäller för enhandsvapen, det vill säga pistol eller revolver.
Tidsbegränsning

Sedan juli 2000 utfärdas vapenlicenser för enhandsvapen och helautomatiska vapen med tidsbegränsning på högst fem år. Det är upp till licensinnehavaren att se till att ha en godkänd licens för sitt vapen och att ansöka om ny licens i så god tid att den hinner behandlas. Underlåtenhet att se till att du fått en ny licens kan medföra ansvar för vapenbrott. Kraven är desamma som gäller när du ansöker om licens på ett vapen första gången. Det vill säga aktivt medlemskap i skytteförening minst sex månader och intyg om skjutskicklighet.
Publicerad: 2008-02-20 10:04.
Uppdaterad: 2008-04-01 15:24.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Låter som domdär snubbarna har det för bra.. Lånar andras hojjar och kör sönder dom, behöver sedan aldrig stå för något heller... ?

Jag röstar för att införa tvångsförflyttning till arbetsläger (järngruva) i norrbottens inland för de personer som inte kan lära sig skillnaden för "mitt&ditt".
Börjar dom försöka med dumheter som hungersstrejk eller uppror nere i hålet så kan man ju bara stänga av friskluftsfläktarna en stund.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skönt att höra att den kommit hem även om den är skadad.

Har du nån aning på vilken ålder asen har? bara nyfiken.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Dom bor förmodligen i början av Norrestad, de gånger man har sett min hoj köra ut där, har den tagit av till höger precis efter den kört igenom rondellen på Ringvägen. Dom kör sedan på "innergatan" ut mot Stenorsvägen. Vet inte hur långt upp dom fortsätter. Spelet är inte över... Mer info kommer

Det glömde jag, får man lägga ut foton på :arsele här?

Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Med lite tur hittar Polisen hårstrån i hjälmen och kan göra ett DNA-test. Hojtjyvarna är knappast helt okända för Polisen.

Min lillebror råkade ut för ett inbrott för inte så länge sedan. En av idioterna hade skurit sig på en glasskärva och åkte fast en vecka senare. Blodfläcken var bara några millimeter i diameter, men det räckte för att han skulle åka fast. Samma dag som han gjorde inbrottet hade han varit i tingsrätten och blivit dömd för stöld och våldsamt motstånd..

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Någon som har koll på om en orange cross modell större, är stulen någonstans i närheheten av Landskrona nyligen? I går var det en stjärna som låg och körde runt som ett svin på en sådan i Landskrona, mitt på eftermiddagen, i badshorts, t-tröja men givetvis utan hjälm. Jag låg efter honom runt stan utan att han såg det. Han var mer intresserad av att försöka dra upp den på bakhjulet så fort det var någon som såg honom. (Hur man nu kan misslyckas med det på en sådan hoj). Fick tyvärr inget kort på honom, och Farbror Blå hade för mycket att göra när jag ringde...

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Inte sett den, men däremot hört. Misstänker att den kom till landskrona/blev stulen i fredags då jag hörde den väldigt mycket :rolleyes
har dock varit tyst de senaste dagarna, så antingen har han väl kört omkull eller polisen tagit honom....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA