Vidrigt...
Känns ju som att det försvinner jävligt mkt hojar just nu.
Så är det...
Om vi kollar Stockholms län så var det 43 stulna under april och hittills så är det 41 som stulits i maj och det är till den 17:e.
Tror personligen inte att det är så många som härjar runt, snarare så är det en mycket liten grupp som far omkring i skåpbilar och tar vad dom hittar: sen tror åtminstonde jag att det är ett mycket stort mörkerantal av omkullkörda motorcyklar som blir "stulna" då dom endast vart halvförsäkrade när olyckan vart framme!!
de verkar vara mycket stölder runt västerort...tror fortfarande på min ide att bugga ett lockbete =) för eller senare borde den jue försvinna och då kanske man har en chans
Ja, det vore melodin, det. Så gör ju polisen i Amerikat. Men det är väl någon form av "Entrapment" om Polisen gör det. Men det hindrar ju inte en privatperson att göra det.
Jag tog min gamla HTC-Hero o limmade fast i hojen, konstant inkopplad till batteriet. Med gps'en, wifi och 3g påslaget tillsammans med programmet "my mobile security" installerat. Så länge telefonen är kvar i hojen och har kontakt med något nät, 3g eller öppen wifi, så kan telefonen tala om vart den är någonstans genom ett enkelt sms skickat till den.
https://www.mymobilesecurity.com/
30spänn i månaden..... klart värt det.
En mycket bra idé, men jag hoppas du har laddaren inkopplad då det kan dra rejält med ström. Ligger förbrukningen på 0,1A förbrukas ett 12A hojbatteri på 5 dagar.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|