Stulen P-bot

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
Efter många om & men så fick jag tummen ur att kontakta dom, eftersom det bröts när jag förskte ringa, så faxade jag istället P-bolaget.

Faxet innehöll ett bifogat kontoutdrag och ett kort men mycket otrevligt brev :) Får se vad som händer. Än sålänge har dom inte hört av sig.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Efter många om & men så fick jag tummen ur att kontakta dom, eftersom det bröts när jag förskte ringa, så faxade jag istället P-bolaget.

Faxet innehöll ett bifogat kontoutdrag och ett kort men mycket otrevligt brev :) Får se vad som händer. Än sålänge har dom inte hört av sig.

Så, du får en p-bot pga ej erlagt p-avgift ( så vitt de vet ) och överklagar med ett otrevligt brev?

Känner du att du smörjer hjulen korrekt nu verkligen? De kommer kräva varenda öre och skuldsätta dig och din ättelägg för generationer efter generationer....

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Jo det gjorde jag faktiskt! Visa-kortet fungerade inte men Statoilkortet fungerade utmärkt, tack för tipset

Jag betalade en gång min bilparkering med Visa. Placerade biljetten som ja brukar i hållaren... På nåt vänster ramla den ner och föll ner mellan panelen och framrutan (som är svartmålad längst ner).

Ja fick såklart P-bot och överklaga med mitt kontoutdrag, den riktiga biljetten och min vettiga förklaring.

Svaret jag fick var: att det spelar ingen roll om jag betalat lr ej osv osv. Biljetten skall ligga väl synlig och rätt placerade för att man inte ska få P-bot :(

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
Så, du får en p-bot pga ej erlagt p-avgift ( så vitt de vet ) och överklagar med ett otrevligt brev?

Känner du att du smörjer hjulen korrekt nu verkligen? De kommer kräva varenda öre och skuldsätta dig och din ättelägg för generationer efter generationer....

Nej det vara antagligen inte smart gjort, men jag har både kontoutdrag och bild som bekräftar lappen om dom skulle kräva det.

Anledningen att jag var så förbannad var att jag satt i kö jag vet inte hur länge, och sen bryts samtalet. Inte 1 gång utan 2 :/ Från olika telefoner.

Jag betalade en gång min bilparkering med Visa. Placerade biljetten som ja brukar i hållaren... På nåt vänster ramla den ner och föll ner mellan panelen och framrutan (som är svartmålad längst ner).

Ja fick såklart P-bot och överklaga med mitt kontoutdrag, den riktiga biljetten och min vettiga förklaring.

Svaret jag fick var: att det spelar ingen roll om jag betalat lr ej osv osv. Biljetten skall ligga väl synlig och rätt placerade för att man inte ska få P-bot :(

Säg inte sp :gnissla Jag kommer antagligen få betala boten i vilket fall, inte det som stör mig, utan att man inte kan ställa sin hoj i stan utan att få en bot.

Hade varit kul att vinna över p-******** för en gång skull :D

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hörde nåt om att det skulle bli hårdare regler så blufföretag inte ska kunna använda kronofogden lika lätt för att driva in falska fakturor längre.

Och de flesta p-bolag är ju rena blufföretag så kanske går att kämpa lite mot dem nu, innan var det ju omöjligt med den sjuka svenska lagstiftningen som vi har.

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Det finns en prejudicerande dom som säger att på just MC så får man lägga lappen i fickan pga risken att den "försvinner" från hojjen.

Att sedan de facistoida p-bolagen carpark medflera... ALDRIG river en bot de ha satt är en anna sak.
En polare som stod på kommunens mark löste biljett på fredagen och sedan fick han 3 botar varje helg, som överklagases och ströks. Det var kommunens bästa lösning på problemet.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hmmm Stockholm parkering säger att man ska ta med sig biljeten.....

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag har en p-bot som jag snodde för några år sen, du kan få tjöpa den om du vill?

Tyvärr ser man inte vad det står på den eftersom den legat ute i regn och sol i några månader, men den tillhörde en vit bil! :färgmatchad

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning