Stulen R1:a

Mr_Andersson

gröngöling är vad jag är
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1
Fan! Gröngöling som man är ställer jag min ögonsten
i hörnet på odengatan, döbelnsgatan..:huvet
Tre nätter fick den stå.
Är det ens ngn idé att lägga ut efterlysningar hit och dit?
Den är väl redan i öststaterna vid det här laget.
Aja, ser ni en svart\grå r1:a WMN 402...

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Bor man i en storstad och inte har nåt garage då ska man nog inte ha en båge. Jag blir lika irriterad varje gång jag läser att en hoj blivit snodd på gatan. Visst snos det hojar ur garage också men att ha sin hoj ute nattetid i en storstad som kryllar av ligister fastlåst med en kedja som kapas på 1 minut, det är ju bara en tidsfråga innan den är snodd. Nån som tycker likadant?

Nicotin

Guest
håller med ovanstående..
Storstad och inget garage och en stöldbegärlig hoj lika med att det e lika bra att hoppa över hojen...

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Ja absolut!! Man borde införa en lag att bara bondlurkar får äga en mc.

hillbilly

To Fast For You...
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Såld
Snodd

Bor man i en storstad och inte har nåt garage då ska man nog inte ha en båge. Jag blir lika irriterad varje gång jag läser att en hoj blivit snodd på gatan. Visst snos det hojar ur garage också men att ha sin hoj ute nattetid i en storstad som kryllar av ligister fastlåst med en kedja som kapas på 1 minut, det är ju bara en tidsfråga innan den är snodd. Nån som tycker likadant?

Tycker man kan förstå hur jävla less man blir när sin hoj försvinner.
..sen om de är dumt att ha hojen på gatan eller ej...så ska dom
ge fan i hojen..(men killen ställer inte sin andra hoj på gatan igen)
För de finns en jävla massa idioter som springer omkring på nätterna..
..hoppas allt löser sig med försäkringsbolaget...mvh johan

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Nej.

Till trådskaparen: Hoppas det löser sig bra och snabbt, sommaren har ju knappt börjat.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

En kedja kapas inte på en minut, ett skivbromslås knäcks heller inte på en minut, iaf inte på öppen gata där folk tom i sthlm reagerar! Jag har blivit av med min med. Mitt på dan, fullt låst, i ett lugnt område precis intill en villatomt till ett hus där det nästan alltid är folk hemma. På en adress där jag inte bor så de kan omöjligen ha vetat att jag skulle stå där! osv osv.. Ibland är världen bara full av fuckon, och det 'r förjefla beklagligt att kollektivet inte kan skilja på ditt/mitt. Förbannade jefla låginkomsttagarpack är vad de är... Knega, svettas - KÖP!

För min del kommer jag ta mindre lätt på det nu.. Oavsett hur bökigt det blir så är hojen inlåst i garage, och skivbromsprop, och kätting till fast punkt... nästa självrisk är min konkurs god damn it!!! Skulle inte förvåna mig om man på väg hem när man plockat ut den nya hojen totalkvaddar innan den blivit försäkrad i en busskur pga oljefläck eller nåt annat idiotiskt bara för det... DÅ blir det fan inge mer hoj för mig!

semheijn

MIKE
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
YZF R1 06
Nej.

Till trådskaparen: Hoppas det löser sig bra och snabbt, sommaren har ju knappt börjat.

Fy fan va tragiskt....jag bor i en bonnastad (under 10000 invånare) jag har hojen i ETT låst garage + kätting + skivbroms lås är ändå LIVRÄDD att nån jävvvvel ska ge sig pån

Hade ALDRIG låtit min Retta stå ute (fan d kan ju regna pån oxå) gjort är gjort men hoppas ÄNDÅ att det löser sig med ditt försäkrings bolag!!!

Sånna här stölder gör även att premierna höjs INTE BRA!!!!!!

Ni som har råd med balla hojjar å bor i större städer varför går ni inte ihop å hyr ett STÖLDSÄKERT garage?

stölder kan hända även i garage men inte lika JÄVLA lätt som att sno en hoj som står ute på gatan ellerhur?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ni som har råd med balla hojjar å bor i större städer varför går ni inte ihop å hyr ett STÖLDSÄKERT garage?

Därför att det vid fel tid på dygnet kan vara över en timmes resväg i en större stad till en annan del av samma stad! (Märklig grammatik, men ni fattar!)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Trist att höra. Ni som inte har möjlighet att låsa in hojen kanske kan fixa en (extra) parkeringsplats istället. I så fall kunde man ju köpa en gammal sunkig van av något slag, ställa den på en parkering och bara använda som förråd till hojen. Då syns den i alla fall inte. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Frågan är vilket som är bäst? I ett garage kan tjuven jobba ostört på natten, på gatan i en storstad finns ju iaf chansen att nån ser och ringer polisen, även om chansen är liten.
Polaren blev av med sin i väggen fastkedjade hoj från sitt garage i stockholm..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag blev av med min R1a mitt på ljusa dan i rolambshovsparken i stan när jag låg o solade 30 m från hojen som var låst med skivbromslås... Jag hadde dock inte direktkontakt med hojen då det var buskar i vägen...
Det va mycke folk på plats, men ingen hadde sett eller tänkt på det... Jag antar att dom hadde en skåpbil o lyfte in hojjen i....

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Surt...hoppas det löser sig för dig, och att inte försäkringsbolaget cpar sig.

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Jag är livrädd bara jag ställer hojen ute! Om nån går emot med en nyckel, dragkedja eller skruvmejsel!

Mr_Andersson

gröngöling är vad jag är
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1
Som jag sa i början.. första hojen jag äger och total amatör på området..
Va så j***a naiv och trodde när det cirkulerar mkt folk i ett "bra" område, ja då är det lugnt.
Känns minst sagt skit..
Bara att vänta försäkringsbolagets trettio dagar innan ersättning kan betalas ut..
Låånga trettio dagar!!

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
.............................

Jag blev av med min R1a mitt på ljusa dan i rolambshovsparken i stan när jag låg o solade 30 m från hojen som var låst med skivbromslås... Jag hadde dock inte direktkontakt med hojen då det var buskar i vägen...
Det va mycke folk på plats, men ingen hadde sett eller tänkt på det... Jag antar att dom hadde en skåpbil o lyfte in hojjen i....

Allvarligt, eller driver du med mig??
Fyyyy fan vad fräckt.....Blir så jävla sne när jag läser sånt här!!:mad:
Det är helt sjukt hur det ska behöva vara..

MVH Roothen

RoadRage

Son of Satan.
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Kawazaki Er-6N.ABS -07
Dum fråga kanske........ men snor dom så mycket bågar?!
Min har dom inte rör än iallafall, mitt inne i GettoMalmö och utomhus, men sen e det en gammal Gixxer så det kanske förklarar saken! :)

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Lås borde inte ens behövas.

Nån mer än jag som är grymt sugen på att "rigga" en hoj se hur länge den får stå, och sen sätta dit fanskapen:kulspruta

Kanske inte är bästa sättet att förvara en hoj på gatan, men igentligen borde man inte ens behöva låsa SINA saker.:mad:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0