Stulen svart ER6F i Johanneshov

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Tråkigt att ens behöva kommentera ännu en sån här tråd..

Täcket från en H-D stals också i eftermiddags vid ungefär samma tidpunkt och några minuters färd från Blåsut. Mellan 13:30 och 18:00

Själva täcket var inte målet med stölden..

Det är inte säkert att det finns något samband med stölden du drabbats av men om någon hittar en misstänkt hoj under ett täcke som är svart upptill och silverfärgat nedtill så kika lite närmare.. (gärna iklädd SH tröja om det är i mitt garage :näsblod )

Jag kommer att spana i området och jag har dessutom en liten aning om vilka som är inblandade.. Polisen kommer dock inte att göra det eftersom man saknar resurser att skicka på ärenden som stulna fordon.

Tack!
 

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Jag åkte förbi den i torsdags och såg den -- den är ju snygg
fast då stod den på en tvärgata

Fast ser jag den igen -- då blir det en tvärnit -- lider med dig
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Idag fick jag ett samtal från polisen att en privatperson hade hittat min hoj. Den är nu bärgad och står på verkstaden. Den ska ringa imorgon och kolla vad som är skadat. Killen som bärgade den gav mig lite info om att den inte verkade vara skadad. Den var låst med skivbromslås och han såg ingen åverkan på tändningslåset.

När han höll på lasta på kom en boende ur huset och frågade varför han bärgade hojen. Den boende sa att det var någon som bodde där som brukade köra runt med den.

Hojen återfanns i Bagarmossen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag fick jag ett samtal från polisen att en privatperson hade hittat min hoj. Den är nu bärgad och står på verkstaden. Den ska ringa imorgon och kolla vad som är skadat. Killen som bärgade den gav mig lite info om att den inte verkade vara skadad. Den var låst med skivbromslås och han såg ingen åverkan på tändningslåset.

När han höll på lasta på kom en boende ur huset och frågade varför han bärgade hojen. Den boende sa att det var någon som bodde där som brukade köra runt med den.

Hojen återfanns i Bagarmossen.

:tummenupp
Hoppas den är vid god vigör. Så hinner du ju med någon tur eller två innan det dyker upp lappmögel.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Hoppas "silopen" tar han som brukar köra runt med den, fast han får väl en klapp på axeln och inget mer medan "silopen" sysslar med viktigare saker som att fälla fortkörare och mcåkare i vägrenen/lanesplittare.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Hoppas "silopen" tar han som brukar köra runt med den, fast han får väl en klapp på axeln och inget mer medan "silopen" sysslar med viktigare saker som att fälla fortkörare och mcåkare i vägrenen/lanesplittare.

Inte en chans att dom tar tjuvarna i fråga.. Det kommer ett brev hem där det står: "Förundersökning inleds ej - Spaningsuppslag saknas"
Skulle man däremot ta de skyldiga så blir utslaget troligen: "Åtal väcks inte" "Det föreligger inte tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom"

I det här fallet så finns det däremot hyfsade förhoppningar att få fram bra info som kan leda till att fler stölder uppklaras..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top