Stulen - svart Monster 900S stockholm

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!

Helt jävla otroligt. Blir sjukt arg och ledsen. Min för säsongen inköpta svarta M900S-98 var borta idag lördag när jag var nere i garaget för att hämta henne för en tur. Kvar låg lite järnspån från bromsskivan.

Detta är tredje gången! Min förra (M600) blev utsatt för ett stöldförsök där den såg ut som trash efteråt, och en gång lyckades dem. Men den hittades 3 veckor senare i ett garage vid arlanda i "dugligt" skick. Men all väntan och kostnad... Så till den här gången skaffade jag garage, men vad fan hjälpte det!!!

Snälla, håll ögon och öron öppna efter min pärla. Alltså, blank svart M900S -98, svart ram och svarta fälgar. Låga ovala kolfiber blås. Kortad bak och små kromade blinkers. Reg HUC 686.

Stals i garage på Katarina Bangata 69 i stockholm nån gång mellan torsdag 9 juni och lördag 18 juni. En god vän som står i samma garage såg den "antagligen" i garaget tisdag 14 juni.

Ljust när värmen äntligen kommit...

Tacksam för all hjälp!

/el joy

Bifogat

• Monster 900 3.JPG
    Monster 900 3.JPG
    138.5 KB · Visningar: 299
Last edited:

Gixxer93

RogeRetta now...
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
R1:a
F**N va tråkigt>>>

>>> att höra... :mad: :(
här nere i "Södern" har vi samma J***A problem med folk
(läs FÄ) som inte klarar av att skilja på ditt å mitt....
ett antal R1:eek:r och R6:eek:r och Aprilior har "försvunnit" den
senaste månaden... Vad göra??

*Ta upp hojen i lägenheten..... :kocko
*Låta nån bekant/släkting ha den i sitt garage ute på landet... :rolleyes:
*Be sin..kompis på Polisen ta med den till sitt jobb... :hihi
*Alltid ha den på verkstaden för småservice L:O:L
*Sova på luftmadrass (med batong) i garaget
*Koppla 220v eller 3-fas i hojen och blöt matta under den :notme

Ja ja...lite skämt och lite allvar.. hoppas Du har en bra försäkring m.m.

Good Luck - Gixxer93 :tummenupp

litenpojke

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Kawasaki
kör glassbil i dagarna nu under sommarn på hela södermalm, och i förorterna.
köp glass av mig (glassbudet) hehe.. =)
ska hållla ett koll på hojjen din

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Ditt monster stulet av ett monster :3freak :huvet

Lider med dig. Försöker komma ihåg din hoj om jag skulle se nått fishy.

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Hallå. Tråkig läsning.

Detta är säker inte samma hoj, men jag såg en svart Monster, med sånna avgasrör på söder i Gävle nu i kväll (19/6 ca. 21:00).

Är nog inte din, men nu när jag läst tråden, så ska jag lägga regnumret på minnet, så hör jag av mig om det skulle visa sig att det är din!

Som sagt, jag sörjer med dig!

God kväll!

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Tacksam för all hjälp, det uppskattas i sorgetider som dessa!

/j.

trummiz skrev:
Hallå. Tråkig läsning.

Detta är säker inte samma hoj, men jag såg en svart Monster, med sånna avgasrör på söder i Gävle nu i kväll (19/6 ca. 21:00).

Är nog inte din, men nu när jag läst tråden, så ska jag lägga regnumret på minnet, så hör jag av mig om det skulle visa sig att det är din!

Som sagt, jag sörjer med dig!

God kväll!

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Välkommen i klubben! :huvet
Jag vet precis hur det känns! Men det finns ju alltid hopp (som om det är någon röst)!
Lycka Till iaf! Jag håller tummarna att allt löser sig! Hör av dig om du vill ha hjälp eller råd med FB eller liknande! Här finns det erfarenhet!
Vi håller ögonen öppna i V:ås trakten
/hansome

PS. Jag är i alla fall på bättre humör idag. Jag hämtar ut min nya Busa idag. 30.000 kr fattigare men jäkligt mycket gladare :banana

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Uppdatering - stöld monster

Snackat med garage/fastighetsskötaren nu. Tydligen finns förloppet på film från övervakningskameror i garaget. Tyvärr syns inget med min hoj då antalet kameror är minimalt för garagets storlek, samt kvalitet som vi inte ska tala om. Men en känsla för förloppet i alla fall: Två idioter i folkabuss som gjorde en massa bilinbrott, för att avsluta med att ta med sig mitt monster och dra.

Känner mig helt tom inombords, våldtagen...

Men jag har ändå hoppet uppe, i alla fall ett tag till. Håller på att dö av åksug nu.

/el joy

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Gick det att identifiera bovarna på filmen?

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Sad Glad skrev:
Gick det att identifiera bovarna på filmen?

Inte sett den själv, men tydligen är det svårt enligt fastighetsskötaren. Dålig kvalitet på filmen plus mörkt och långt ifrån. Låter inte så lovande, men tydligen hade reg numret på bussen kommit med vad jag förstår, och den var avställd (om jag hörde fastighetsskötaren rätt). Troligtvis stulen om jag får gissa, men ägare/ledtråd borde det ju ge tycker man!

Hörde precis en ducce susa förbi utanför, känns som jag håller på att dö inombords...

el joy

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900S -98
Ville lyfta tråden lite och höra om någon sett något till att börja med?

Börjar tappa hoppet om ett återfinnande nu tyvärr...

Undrar därför om det är någon som har erfarenhet av IF när det gäller utbetalningar vid stöld? Börjat noja över att inte få ut de pengar jag behöver för en likvärdig hoj!!! Fick bra pris när jag köpte min, bla pga service och däck som behövde göras. Fixade det för dryga 6000kr en vecka innan stölden. Hoppas inte det ska ligga emot mig nu?!

Går de efter mitt inköpspris, egen mall eller nåt marknadsvärde som tex riktpriserna på beg i MC-tidningar???

Är som sagt TREDJE gången på tre år jag blir utsatt. Helt sjukt! Men jag tänker fan inte ge upp och bli besegrad trots alla jobbiga byråkratiturer och pengar. Måste rulla igen!

Tacksam för all hjälp!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag vill minnas att de går på någon form av satt prislista på hojarna.

Polaren fick sin 748R stulen för ett par år sedan och fick ut mer än vad han betalat för den. Han hade Trygg-chansa vill jag minnas.

Jag har haft med IF att göra tidigare och de är ganska duktiga på att betala snabbt. Men ring och tjata blir min rekommendation. Det hjälper.

Lycka till..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
el joy skrev:
Inte sett den själv, men tydligen är det svårt enligt fastighetsskötaren. Dålig kvalitet på filmen plus mörkt och långt ifrån. Låter inte så lovande, men tydligen hade reg numret på bussen kommit med vad jag förstår, och den var avställd (om jag hörde fastighetsskötaren rätt). Troligtvis stulen om jag får gissa, men ägare/ledtråd borde det ju ge tycker man!

Hörde precis en ducce susa förbi utanför, känns som jag håller på att dö inombords...

Kolla upp det! bilar hittas oftast och har du tur kanske det leder vidare...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras