STULEN Yamaha R6 -99 Röd

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Under dagen så befanns sig TVÅ! stulna hojar på samma adress inom loppet av 3h!!! (båda är numera i polisens förvar)

Adressen är Kullerstensvägen 6 i Jordbro

Kan ju vara bra att känna till....

Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Hoj
00 KTM LC4
Håller ögonen öppna på norra sidan vännen.
Hoppas allt är bra med er i övrigt!

P-P

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
GSXR-1000 K3
Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod

När jag fick reda på att polisen hade hittat hojen på den adressen, och senare setts i Haninge (polisen var ju tvungen att lämna hojen pga. ett prioritetslarm, så den försvann igen) så var det bara att hoppa upp på hojen och ge sig ut och leta.

Hittade en hoj som stod på den adressen, åkte lite närmare och konstaterade att det var en stulen zx9r-99 (bortsliten Reg.plåt däcken helt slut, trasigt tändningslås). Ringde polisen och efter att ha pratat med sambandscentralen, så fick jag snällt vänta i 45min innan polisen dök upp (hade koll på hojen så den inte skulle försvinna från plats).

Under den tiden fick jag ett samtal från tjejen att R6:an hade blivit upphittad i Farsta och var på väg till polisens förvar.
Så det blev ju trots allt en ganska givande tur, fick även reda på vem ägaren till Kawasakin var, så personen är informerad. :tummenupp

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Skönt! Då kanske ännu en person får en fixad/ny hoj lite fortare. :) :tummenupp

Har du/ni hunnit titta på R6:an ännu..?
Hur var den låst?

P-P

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
GSXR-1000 K3
Nope, hoppas att vi kan titta på den idag.
Hojen hade skivbromslås, kedja runt framhjulet, och så styrlåset.

Ska bli intressant att se hur hojen ser ut, och hur dom lyckades få bort ABUS-kedjan :va

Blev väl troligtvis bortforslad och sedan kapad i något garage...

Johan137

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2010
Hoj
Honda Cbr954RR
Det lät ju inte så kul det där! Jag har hojen ståendes typ 200 meter därifrån, så räkna med att jag kommer hålla koll. Har dock inte noterat några hojar där innan men mkt skumt folk...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati