Stulen Yamaha R6 röd/vit/svart 99'a Stockholm/Kista

DocPapa

Faaaan
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
Tom plats i garaget...
Jaha, så var säsongen definitivt över. Jag gillade min lilla moppe skarp, men skurkhelvetesjävlaskithögarna tyckte inte att jag skulle ha kvar den längre.

Stod på Tele2's besöksparkering för motorcyklar i Kista. 9.30 såg en kollega den, 11.00 när vi gick på lunch var den väck. Styrlås och skivbromslås med larm och en plats där det nästan hela tiden rör sig folk till trots.

Var tar en sådan gammal hoj vägen, styckning och försäljning av delar, för Inte lär den åka utomlands väl?

Det är nu man ångrar att man har försäkring med 25% i självrisk.

Suck :(

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Är det parkeringen mitt framför Tele2 i mitten av bilparkeringen? Har bilen parkerad vid Tele2s andra parkering annars vid Kista IP och där är det väldigt mycket folk i rörelse.

Har du kontaktat Tele2 och hört om de inte har kameraövervakning av området? Om inte gör det ASAP ifall banden återanvänds! Tror de är mycket intresserade av alla stölder på sitt område.

DocPapa

Faaaan
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
Tom plats i garaget...
Är det parkeringen mitt framför Tele2 i mitten av bilparkeringen? Har bilen parkerad vid Tele2s andra parkering annars vid Kista IP och där är det väldigt mycket folk i rörelse.

Har du kontaktat Tele2 och hört om de inte har kameraövervakning av området? Om inte gör det ASAP ifall banden återanvänds! Tror de är mycket intresserade av alla stölder på sitt område.

Jepp, det är den framför Tele2. Jo jag har varit i kontakt med säkerhetsansvarig och det var både intresserade och hjälpsamma, tyvärr hade de inget som kunde hjälpa till.

Vargasisarocker

Barnslig
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
KTM Duke 2
helt sjukt hur det går till alltså... jag fick min hoj stulen mitt utanför min lägenhet på dagtid... på en lördag, satt och kollade på tipsextra. Den hittades dock i ett garage med massa annat stöldgods, jag kan bara hoppas att du får samma tur.

Brukade du stå på samma ställe ofta eller? Kanske kan du sätta ut lappar på hojen där den blev stulen? Jag menar samma människor går ju oftast förbi varje dag...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring