Stulna hojar, hur och var?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag skulle vilja hävda motsatsen. Bättre att ställa den där ALLA ser den. :)

Jag tror att många saker spelar in för att få ha hojen ifred. Mitt tips är att inte bo ens i närheten av slödderområden. Ha larm och se till att hojen står upplyst med närhet till lättväkta grannar. Kedja fast hojen i nånting så att det är risk att de drar igång larmet om de försöker kapa kjettingen.

Men som nån sa tidigare, vill de ha din hoj så tar de den.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

njelger

Guest
Är det en korkad idé att köpa sig en van eller dyl att gömma den i?
Finns ju en del som inte kostar så mkt mer än ett extra lås...

http://www.blocket.se/vi/16545171.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/16373552.htm?ca=11_s

Givetvis får man ta ur batteri/tändsystem osv om det är ett fungerande ex så de inte får en bil på köpet..

Frugan hade jublat över en sån på tomten... :yoparty

ALLA eller absolut INGEN

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Har nämnt det i otaliga trådar men jag är helnöjd med mitt Scorpiolarm. Tvåvägs som klarar 800 m där fjärrkontrollen skriker om larmet går. Dessutom försedd med en permittersensor som börjar tjuta om man kommer inom en meters radie från hojen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tja, här har du lite "konsumenttester" av ABUS-kedjor bl a....

Nått man lär sig av den filmen är att ha kedjan så spänd som möjligt och gärna så kort som möjligt. Dom fick jobba ganska bra och tog då även hjälp av att dom kunde flytta den ganska fritt.

Men känner dom till den och verkligen vill ha den så får dom den. Larmat eget garage kan säkert hjälpa så länge hojen inte är tillräckligt värdefull för "beställningsjobb". Måste den stå ute så kanske ett larmat kapell gör att dom får lite mer bråttom att klippa upp kedjan....

min står i "eget garage" (men bara "nät" till granngarage) med 2 bromsskivlås (fram och bak) inklämd mellan vägg och bil så att den inte enkelt kan lyftas ut utan att först flytta bilen. Hoppas hålla borta 15åringarna på det sättet, beställningsjobben är den nog för trashig för att dra till sig.

Fick stöldförsök när den stod i flerfamiljsgarage. Exakt vad dom gjorde får jag skit för om jag skriver men den var låst med styrlås och ett bromsskivelås och det enda som hindrade dom från att sno den var att dom kortslöt elektronikboxen när dom försökte tjuvkoppla den. Fick pröjsa 3000 i självrisk och försäkringsbolaget ytterligare 10 papp för skador på styrkrona, ny box och nytt tändningslås.

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Det finns fördelar med att inte bo i Hockstolm och att inte ha råd med det senaste jämt.. :yoparty

Jadu, själv blev jag av med en gammelgixxer i ett parkeringshus en tisdagseftermiddag i centrala E-tuna för några år sedan. Förmodligen ett av de mest aktiva parkeringshus här i stan där det springer folk hela tiden. Dubbla lås men vad hjälpte det?

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Är det en korkad idé att köpa sig en van eller dyl att gömma den i?
Finns ju en del som inte kostar så mkt mer än ett extra lås...

http://www.blocket.se/vi/16545171.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/16373552.htm?ca=11_s

Givetvis får man ta ur batteri/tändsystem osv om det är ett fungerande ex så de inte får en bil på köpet..

ide'n är att så få som möjligt skall veta att det finns en hoj på platsen, kanske en van är lösningen vad vet jag. men en del kommer nog att lyfta på ögonbrynen när du baxar en hoj i o ur en van.

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!

Jag tror att många saker spelar in för att få ha hojen ifred. Mitt tips är att inte bo ens i närheten av slödderområden. Ha larm och se till att hojen står upplyst med närhet till lättväkta grannar. Kedja fast hojen i nånting så att det är risk att de drar igång larmet om de försöker kapa kjettingen.

Men som nån sa tidigare, vill de ha din hoj så tar de den.

Haha, min hoj snodde dom 150meter från dygnet runt Polisstationen där alla poliser äter middag och lämnar av buset (kronobergshäktet på kungsholmen) så som alla sagt tidigarge, vill dom ha den så tar dom den...med lyftkran om det behövs...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln