Stulna hojjar - NU - i Botkyrka

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
För er som är nyfikna;

I torsdags kväll ringde polisen och berättade att släpet var hittat...

Det stog parkerat i ett låst garage i Alby (suprise, suprise, NOT...)
Garaget är låst och det krävs nyckel för att komma in, tyvärr berättade garageägaren att ett par nycklar var "på vift".
Delar av utrustningen låg kvar på släpet såsom vår aluminiumramp och alla spännband...(mysko, vem vill inte ha en aluminiumramp?)

Men det är nu ännu mer uppenbart att detta inte var en ren tillfällighet utan planerat från tjyv-svinens håll.
Det var bara "otur" för min och Linus del som stannade till just där med våra guldklimpar.

Tydligen finns det någon typ av liga i området som går/sitter/åker runt parkeringarna kring Biltema-Bauhaus-stora matbutiken för att se om det svänger in något intressant, framförallt inför storhelger. När dom hittar något ex ett släp så följer en person efter ägaren in i butiken och håller telefonkontakt medan de andra flyttar släpet till sin egen bil och drar till garaget. (som av en händelse bara ligger ca 500 meter därifrån)

Så lämna ALDRIG ett släp obevakat, inte ens i 5 minuter mitt på dagen! :mad:
Det har jag lärt mig den hårda vägen...

/issi

Dags att dra ihop ett gäng och ge dom ett lockbete.
Sen ringer man polisen så klart, inte misshandla dom med järnrör tills dom aldrig kan sitta på en hoj igen.:gnissla

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Vansinnigt hur det går till i Sverige idag. Brott florerar som aldrig förr. Måste fan låsa bildörrarna då man stannar i korsningar känns det som. Blir nästan som på filmerna då man blir av med fälgarna bara man stannar.

Tips förutom ett stort fläskigt lås är att inte skylta på sitt släp, jag vet att det är kul, men t ex ett stort Honda märke på sidan kanske inte är så lämpligt i dagens läge. Nog för att de flesta stölderna är utstuderade...

Men som det stod ovan, ett cigg paket kan trigga en stöld så kan nog ett sådant släp också göra det.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har ni fortfarande inte kollat med Biltema å kringliggande buktiker om kameror som filmar parkerings området? om inte så är det dags!!

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR

.....Tydligen finns det någon typ av liga i området som går/sitter/åker runt parkeringarna kring Biltema-Bauhaus-stora matbutiken för att se om det svänger in något intressant, framförallt inför storhelger. När dom hittar något ex ett släp så följer en person efter ägaren in i butiken och håller telefonkontakt medan de andra flyttar släpet till sin egen bil och drar till garaget. (som av en händelse bara ligger ca 500 meter därifrån).....
/issi

Den informationen borde ju faktiskt vara ganska intressant för lite empiriska prov i sommar......
Sen levererar man filmen till Efterlyst eller Kalla fakta......

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
Ang Stölden i Botkyrka Lockbete o Agn

Räkna med mig ställer upp med dragbil har tyvärr inget släp men kan tänka mig o ge en hjälpande hand o kunna sätta dit typerna .
hör gärna av er via pm
mvh bert:tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Vansinnigt hur det går till i Sverige idag. Brott florerar som aldrig förr. Måste fan låsa bildörrarna då man stannar i korsningar känns det som. Blir nästan som på filmerna då man blir av med fälgarna bara man stannar.
Äh, det där är överdrivet. Lämnar man ett olåst släp med två dyra hojar mitt i Alby så kanske man (tyvärr) inte ska bli överraskad att släpet blir snott, men det betyder ju inte att det ser ut så överallt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
..........
Det stog parkerat i ett låst garage i Alby (suprise, suprise, NOT...)
Garaget är låst och det krävs nyckel för att komma in, tyvärr berättade garageägaren att ett par nycklar var "på vift". ......

Klart att han säger så, inte fan erkänner han stöld, eller att han lånat ut platsen till sin bror/bästa polare/ mm mm

jag hade luskat vidare.... NÅGON måste känna till NÅGOT

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Klart att han säger så, inte fan erkänner han stöld, eller att han lånat ut platsen till sin bror/bästa polare/ mm mm

jag hade luskat vidare.... NÅGON måste känna till NÅGOT

Garageägaren vet mer än han erkännt. Det går att fråga på flera sätt. "Nycklar på vift" Kiss my ass, vem ställer in ett saker i någons garage om man inte känner/har anknytning till ägaren. Däremot att det försvinner grejjer ur ett garage där man slarvat med nycklarna är ju mera troligt.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Ringde garageägaren själv in och sa att han hittade en släpvagn i sitt garage lr var det ett tips? :va

Rätt nöjd med mitt val att bo där jag bor.

...men kanske börja bli dax att sluta ha hojen utomhus och börja använda låset jag har.:brynad

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
har ni fortfarande inte kollat med Biltema å kringliggande buktiker om kameror som filmar parkerings området? om inte så är det dags!!

Det gjorde de radan första dagen !

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Garageägaren vet mer än han erkännt. Det går att fråga på flera sätt. "Nycklar på vift" Kiss my ass, vem ställer in ett saker i någons garage om man inte känner/har anknytning till ägaren. Däremot att det försvinner grejjer ur ett garage där man slarvat med nycklarna är ju mera troligt.

Tja!
Nja, garage och garage. Mer en väldigt stor parkering med gallerdörr. Som en gigantisk carport med gallerdörr utomhus. Som ett litet parkeringshus ungefär! Ni fattar nog vad jag menar. Fastighetsskötaren kontaktade själv polisen när det stod en kärra uppställd på en parkeringsplats han skulle hyra ut och de nya hyresgästerna undrade lite. Han är absolut ärlig och jag är honom ytterst tacksam för att vi i alla fall fick tillbaka släpet. Nu väntar vi bara på Folksams dom.
Trevlig helg :)
//m

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tja!
Nja, garage och garage. Mer en väldigt stor parkering med gallerdörr. Som en gigantisk carport med gallerdörr utomhus. Som ett litet parkeringshus ungefär! Ni fattar nog vad jag menar. Fastighetsskötaren kontaktade själv polisen när det stod en kärra uppställd på en parkeringsplats han skulle hyra ut och de nya hyresgästerna undrade lite. Han är absolut ärlig och jag är honom ytterst tacksam för att vi i alla fall fick tillbaka släpet. Nu väntar vi bara på Folksams dom.
Trevlig helg :)
//m

Aha, inget enskilt garage. Ja då är det ju skillnad.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept