Stunt hoj???

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Hejsan! Hade tänkt att börja tidigt, bygga om rd:n till en liten trixleksak :rolleyes: hade tänkt plocka av toppkåpan,blinkerst och allt annat sånt onödigt att ha isönder. Sedan bygga en ram runt motorn för att förhindra att ha isönder den vid omkullkörningar, bygga ett fäste så man kan göra 12:eek:r, fylla på med onödigt mycket olja,nya belägg fram. Har ja missat något :confused: eller kan ja få fler tips oh hjälpsama förslag till min lille "leksak"? :Bugar ha det bra allesammans :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Andybandy skrev:
Hejsan! Hade tänkt att börja tidigt, bygga om rd:n till en liten trixleksak :rolleyes: hade tänkt plocka av toppkåpan,blinkerst och allt annat sånt onödigt att ha isönder. Sedan bygga en ram runt motorn för att förhindra att ha isönder den vid omkullkörningar, bygga ett fäste så man kan göra 12:eek:r, fylla på med onödigt mycket olja,nya belägg fram. Har ja missat något :confused: eller kan ja få fler tips oh hjälpsama förslag till min lille "leksak"? :Bugar ha det bra allesammans :)


Dreva om duktigt.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Kan vara trixigt att lära sig slanga bra med, men inget är omöjligt!! :tummenupp Stoppies kan vara nått kanske :)
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
SimmPsi skrev:
Kan vara trixigt att lära sig slanga bra med, men inget är omöjligt!! :tummenupp Stoppies kan vara nått kanske :)
stoppies är en självklarhet :) hehe men måste renovera frambromsen först hehe funkar inte precis som bäst :hihi
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Andybandy skrev:
Hejsan! Hade tänkt att börja tidigt, bygga om rd:n till en liten trixleksak :rolleyes: hade tänkt plocka av toppkåpan,blinkerst och allt annat sånt onödigt att ha isönder. Sedan bygga en ram runt motorn för att förhindra att ha isönder den vid omkullkörningar, bygga ett fäste så man kan göra 12:eek:r, fylla på med onödigt mycket olja,nya belägg fram. Har ja missat något :confused: eller kan ja få fler tips oh hjälpsama förslag till min lille "leksak"? :Bugar ha det bra allesammans :)
Ja, byta till en större motor :)
Nä, kul att du ska dra igång projektet, men om du ska bygga om så sjukt mycket så kan du ju lika gärna sälja den och köpa en cross för att öva på inhägnat område. Låter väldigt krångligt att lägga så mycket tid på en 125a.
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
yonsson skrev:
Ja, byta till en större motor :)
Nä, kul att du ska dra igång projektet, men om du ska bygga om så sjukt mycket så kan du ju lika gärna sälja den och köpa en cross för att öva på inhägnat område. Låter väldigt krångligt att lägga så mycket tid på en 125a.
sjukt mycket? ja har ju tillgång till allt som behövs för att bygga om den förutom andra drev :confused: å cross är inte at snacka om här hemma, blir nästan avrättad om man ska säa : pappa kan inte ja få köpa cross :brinnerup så det blir nog till att bygga på denna! men tycker att det ska nog gå med denna! :)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Andybandy skrev:
Sedan bygga en ram runt motorn för att förhindra att ha isönder den vid omkullkörningar, bygga ett fäste så man kan göra 12:eek:r, fylla på med onödigt mycket olja,nya belägg fram. Har ja missat något :confused: eller kan ja få fler tips oh hjälpsama förslag till min lille "leksak"? :Bugar ha det bra allesammans :)

Varför ska du fylla på "onödigt mycket olja"?
Jag vet inte om det är värt att försöka rädda ram/kåpor på en sån ski... hum, äldre hoj du har. Dreva och kör bara.
Köpa dubb i vinter kanske är roligare att lägga pengar på istället för be nån svetsa en bur?
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Victor skrev:
Varför ska du fylla på "onödigt mycket olja"?
Jag vet inte om det är värt att försöka rädda ram/kåpor på en sån ski... hum, äldre hoj du har. Dreva och kör bara.
Köpa dubb i vinter kanske är roligare att lägga pengar på istället för be nån svetsa en bur?
det blir j inte de normala vinklarna på oljan när man gör wheelies och stoppies så då går mycke torrt, inte bra, nej fan svetsningen å d klarara ja sj å har massa järn liggandes som ja kan använda så inga pengar läggs ut på bygget, jo drev , men inget annat!
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
det där med oljan kan du skita i, det är en 2 taktare du har så oljepickupsproblemt som de stora hojarna har har inte du.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top