Det med bana... varför räkna bort gokartbanor då då? För inte skulle väl några svängar på barkarby kunna konkurrera med t.ex. Rörken eller Tuvängen?
Nej, att kräva bankörning känns som något överilat... däremot känns det lite knasigt att så många gillar SSkvällarna men att endast 1 kom på mötet. Såklart inte Polisen anser det värt det om det inte finns något intresse.
Intresse ? antalet som kommer dit när det är S&S är väl bevis på att det finns ett intresse.
Antalet som säger att nej jag kommer inte FÖR ATT polisen står utanför och genom för något som endast uppfattas som att de vill stoppa det genom att jävlas med folk som kommer dit. Det är väl också ett visat intresse. även om de inte kommer av det skälet som de anger så finns ju intresset att komma dit där.
Sedan kan man ju alltid fråga sig vad som IGENTLIGEN är tänkt med street o stunt kvällarna.
Jag vet att åtminstånde en del av tanken är att folk skall komma dit o få köra av sig lite. De reglerna som är satta som det är just nu med buller osv har JAG inga problem med, mina behov ligger inte så att jag måste bryta mot dem.
Men jag håller samtidigt med om att jag tycker att vissa regler är fjantiga.
man kan inte med ena handen säga kom hit ha kul och skit i att göra det på andra ställen. och andra säga nehepp du, du får inte komma som du är utan detta är reglerna du måste följa.
så när det kommer en massa regler kommer också några att välja att Nej tack detta är inte för mig. jag vill inte anpassa mig efter dessa reglerna.
och någonstans måste ju folk som styr eventet inse att man inte kan få allt, det är fullständigt orealistiskt, vill man ha alla där då får man skapa något för alla, vissa vill bränna gummi, andra vill sitta bak o fram utan ryggskydd på ett hjul, andra vill käka korv. Bara för att jag inte fattar hur någon vill göra något så betyder inte det att jag har rätt. alla är vi olika och har olika intressen
Det som irriterade mig mest var det gisslantagande som skedde förra året där polisen hade filmat folk som körde på andra platser "om ni inte slutar tar vi bort S&S kvällarna".
Ja DET lär ju vara rätt sätt att hantera det på.
Med intelligensen med sådana människor i ledningen för en grupp så finns det ju ingen hejd på vad man inte kan göra!
Den som kom på det är ju ett veritabelt GENI!
Tankearbete helt i klass med cykelbanor mitt i gatan!
Jag har full förståelse för att det finns folk ibland myndigheterna som inte vill att vi skall ha detta och sätter alla käppar i hjulen de kan.
Jag har också förståelse för att de som sitter i ledningen för detta får ta en del skit i vissa fall en hel del, men någonstans måste det ju finnas ett kvantifierbart värde i att det tas bort en del "busande" från gatan. även om det givetvis inte går att ta bort allt.
Det måste ju också finnas ett kvantifierbart värde i att man samlar MCåkare på en plats och kan framföra budskap, utbildning mm mm.
Det måste ju finnas ett kvantifierbart värde i att kunna få en kanal till MCåkarna.
Om man tror att ALLT bus osv kommer att sluta bara för att man gör som nu, säger att du får köra av dig här och under dessa reglerna så är man bra verklighetfrånvänd och har inte insett det mest grundläggande i allt detta.
Vi är alla människor. väldigt få gillar att någon annan bestämmer över dem.
Intresse finns ju uppenbarligen.
sedan så är det ju så som de flesta frivillig organisationer kan vittna om att det är mindre folk som engagerar sig.
och det kanske inte passade folk att gå på mötet tidsmässigt, eller så visste de inte om det osv osv osv.
finns hur många förklaringar som helst varför det bara var 1 som kom.
Annars blir det istället flertal "illegala" träffar i indutriområden runt om i Sthlm under sommaren.
Om inte jag fattat det fel så är det vägverket som upplåter platsen.
dvs de har tider som de avstår från barkaby flyfält.
och det enda som då polisen "betalar" borde vara sin egen personals löner samt arbetsredskap under nyttjandet av personalen för detta evanemang.
dvs lång mycket mindre än vad en enda fotbolls match under hela sommaren.