Stunt

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Hej på er alla där ute. Jag vill börja lära mig lite stunt vill börja med att lära mig åka på bakhjulet lite. Min fråga är vad tycker ni vilken hoj passar bäst för nybörjare streetfighter eller sport hoj supermotard. Åker idag med en honda cbr1000rr utan att åka bakhjul för det vågar jag inte än utan vill köpa en äldre så man kan lära sig lite..

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
jag lärde mig köra bakhjul på en ktm 530 exc-r som är extremt lätt få upp på bakhjulet, bytte sedan till en Yamaha mt-07a som var betydligt tyngre och krävde lite mer teknik. yamahan var riktigt lätt att få upp på bakhjulet den med men kan inte jämföras med motarden, val uppe på bakhjulet så var yamahan snällare på gasen och därmed lättare att lära sig leta efter balanspunkten med. supermotarden hade råare gasrespons så var lite mer finlir för att inte få för mycket, yamahan kunde man vrida fullt och sedan släppa av när effekten kom.

med min erfarenhet av dessa två så skulle jag köpt en nakenhoj med lagom mycket tryck i motorn i ditt läge, mt-07ans 75 hk på 180kg funkade hur bra som helst från gångfart till 90km/h. min superduke 990 har jag lite mer respekt för då den är lite mer brutal i jämförelse med yamahan.

å andra sidan blir det kanske en aning billigare att laga om du går omkull på en motard.

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Hoj
r1 2003
Tack för infon motard är jag mest sugen på faktiskt men visst hittar man någon billig naken hoj så är det bra. Sen vill jag inte lägga ut en stor summa på en hoj som jag vill lära mig ifall man ramlar det lär jag göra hehh

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tack för infon motard är jag mest sugen på faktiskt men visst hittar man någon billig naken hoj så är det bra. Sen vill jag inte lägga ut en stor summa på en hoj som jag vill lära mig ifall man ramlar det lär jag göra hehh
Fixa lite kraschskydd så är de mindre att tänka på när hojen ligger bredvid dig:tummenupp typ handtagsskydd och pegs vid hjulaxlarna på motard och minst en bur för sport/streethoj.

Om du är sugen på motard så go for it, de är lätt att lära sig på en sån, gick själv från stunt på moppe till motard till sporthoj.
Vill du ha sporthoj, kika efter vilka det finns stuntdelar att köpa och välj en sådan om du inte köper en färdigbyggd. De är inga bekymmer att lära sig på en sån heller, skynda lagomt och träna mycket är de som gäller vad du än börjar med

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha