Stunta på BMX??

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Köpte en bmx i mellandagarna. Var ute och övade lite förra veckan och skulle öva på att göra en manual (bakhjulsåka utan att trampa). Jag kan ju säga att det lättare sagt än gjort. Det gick några meter, sen gjorde jag en bakåtkullerbytta=aj.

Bifogat

• DSC00516-2.jpg
    DSC00516-2.jpg
    91.3 KB · Visningar: 79

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Antar att det är lite som med snowboardar. 100 märken och 3 fabriker, typ. Lite överdrivet, men ungefär.

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
yonsson skrev:
Köpte en bmx i mellandagarna. Var ute och övade lite förra veckan och skulle öva på att göra en manual (bakhjulsåka utan att trampa). Jag kan ju säga att det lättare sagt än gjort. Det gick några meter, sen gjorde jag en bakåtkullerbytta=aj.

Det va en fin cykel.. jag har hållit på sen jag föddes med bmx typ... ramp, flatland... det ger lite faktiskt o man har lite balans i bakhuve´ ändå...
Kan meddela att jag trampat 6690 meter på bakhjulet runt i töreboda...lite kuligt ,, kanske svenskt rekord.. :D

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
yonsson skrev:

Snygg hoj! men ta bort reflexerna från fälgarna om du inte gjort det än :tungan

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
yonsson skrev:
Snygg hoj! :tummenupp

Jag började lära mig manual på min förra dirt, kul som fasen när man började få några meter på dem...
Nu ska det bli flatland för min del. Började karriären med lite trial-cyklande...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept