Stuntserie 2008 ...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Vore det inte trevligt med en seriös stuntserie 2008? Seriösa tävlingar i en serie med några deltävlingar runt om i landet?

Eller e jag bara dum som tycker detta?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Låter grymt, men måste veta vad första priset är eftersom jag vinner...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Vore väl kanske shysst att dra ihop något ihop med någon annan serie eller liknande? Hur ball vore det inte att köra det på några av gatebiltävlingarna? Njaa, kanske för mycket bilar där... Köra race tillsammans med supermoton? Kan nog bli en win win situation skulle jag tro om man försöker få lite mer jippon av det hela eller så...

Fram med förslag! ;).

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Haha! Det vore ju trevligt. Har faktist slängt ut ett mail för å se om ngn vill ordna.. ;)..

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
En serie är ju en cool idé, men då är det väl bara proffsen som ska tävla, för i amatörklassen finns ju inte ens ett riktigt protokoll för vad som ska göras och därför kan den klassen ej heller vara med i nån serie.
En liten tanke är ju att proffsklassen borde delas i A och B, där dom som precis tar sig upp bland dom bästa får tävla mot varann och på så sätt kvala sig upp i A. C (amatör) bör ju isåfall ha ett protokoll där det ges poäng först för vad som presteras t.ex hur höga wheelisar man gör och högre poäng ju mer kontroll man har och ju långsammare dom körs. Donuts, stoppies, highchair o.s.v ger poäng även dom efter utförande. Sen även en koeffbedömning som går på utförande, show o.s.v.
Då gäller det ju iofs också att domarna först har någon typ av utbildning och har protokollförare som hjälp. Men det bästa är ju att varje tävlande får sitt protokoll efter tävling och vet sen vad han/hon behöver träna på för att kunna klättra vidare.

NAZOE

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
stunt zip och husa ;)
Jag är lätt på i moppeklassen (Y)!!

tur att de 08 så har jag tid å träna mer:D:tuttar

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nu är det ju inte så att jag har sagt att det blir något men jag har lite förslag på grejjer. Får se hur det går med det ;). Där är ju bra hösten 2007 än...

MVH

Johan

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
får holla med marcus här, ta tävlingen till gatorna å riv upp istället.. ni kan ju inte hålla på å köra på små parkeringsplatser.. de e ju bara så fjantigt ju :p:tuttar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024