Stuntskolan lär dig sladda.

Danne82

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2007
Hoj
Yz250F
Funkar det ens utan slirkoppling? =) han säger att man kan ha vilken hoj man vill! Det skulle jag vilja se.. Guldvinge vore imponerande =)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Funkar det ens utan slirkoppling? =) han säger att man kan ha vilken hoj man vill! Det skulle jag vilja se.. Guldvinge vore imponerande =)

Klart det gör. Men kan hålla med om att det kanske kan bli svårt med "vilken hoj som helst", eller t.o.m de flesta hojar på marknaden.

Undrar hur många som kommer highsida av den här videon? Tycker det va en ganska usel beskrivning.
Tycker det är enkalre att beskriva så här: Kör tillräckligt fort med "rätt" hoj och det kommer slajda "av sig själv". Inträffar det inte? Inse att du inte kör fort nog (dvs ÖKA), byt hoj eller inse att det är häftigare att köra så fort det går utan att sladda, än att sladda o köra långsamare med det du har.

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
BMW S1000rr
är inte det lättaste att bara luta mycket när man svänger och dra på fullt ?:D

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hmm hur ska de tolkas? jag tycker iaf att de är fetare att komma förbi med en fet-bred-sladd och sän dra iväg på slangen, men de är jag det :)

Ja, eftersom videon försöker visa hur du bromsar in i en kurva med sladd så kan det ju tyckas ganska obegåvat att luta cykeln o dra på fullt t.ex.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vad långsamt han körde i videon. Vad var det?... från 90kmh till 20kmh. Det är ju knappt styrfart. Det är lite mer utmaning att börja sladda runt 230 för att avsluta och gå mot apex runt 120kmh.

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Vad långsamt han körde i videon. Vad var det?... från 90kmh till 20kmh. Det är ju knappt styrfart. Det är lite mer utmaning att börja sladda runt 230 för att avsluta och gå mot apex runt 120kmh.

om man kör i 230 förbi kameran och lägger upp på ställ så tror inte jag man ser ett smack, som du kanske fatta så är ju detta en undervisnings video eller såkallad "guide" video ...Men kom igen Rossi du kan få låna kameror av mig om du känner att du kan lägga upp feting ställ i 230 knyck, jag tvekar inte det minsta på att du kan....jag tror inte det det var farten Niklas ville få fram det var nog tekniken eller har jag fel?

Andreas

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Det går för sakta, för sakta för mig att förstå. Det måste gå snabbare. Sopig video.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln