Sturup Heldag 25 April

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jo är "underklass" medlem,,,
Det var onekligen en märklig reaktion på din fråga...

Vaffan är det med er pojkar? Svara snällt eller låt någon annan svara. Om man är snäll så blir man snällt bemött, och får många kompisar :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hur många svar vill du ha innan du anser att du fått veta då?:va

Vad i nedan citat förstår du inte?
"Anledningen till att vi inte längre godkänner att man delar dag med någon är att det vid ett antal tillfällen inte skötts på ett sätt som följer våra grundtankar "Hänsyn, Omdöme och Ansvar"."

Jag har för förtydligande förstärkt det i texten som du behöver läsa...
Det kanske inte är självklart för alla vem RR_06, Kurvmakaren, Metallgutten, _Piffe_ och CobenDallas är och att ni alla sitter i styrelsen för SSEmse?
Med denna info kanske slangarn nöjt sig med svaret från Kurvis?

Kanske läge att slänga in nicken i presentationen på hemsidan?
(P.S. Förbättringsförslag från medlem D.S.)

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=18

Det var onekligen en märklig reaktion på din fråga...

Vaffan är det med er pojkar? Svara snällt eller låt någon annan svara. Om man är snäll så blir man snällt bemött, och får många kompisar :D
Och det upptäckte du när...? ;)

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Och det upptäckte du när...? ;)
När jag tittade i listan "Alla mina kompisar" och bara hittade dig och Corben Dallas i den :3freak

Edit: det var alltså negationen till mitt påstående jag upptäckte.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det kanske inte är självklart för alla vem RR_06, Kurvmakaren, Metallgutten, _Piffe_ och CobenDallas är och att ni alla sitter i styrelsen för SSEmse?
Alla bor dessutom i Staffanstorp, Skånes Chicago :crash

_Piffe_

www.piffesmc.se
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Jobbar på de...
Nej har väldigt svårt för detta....:va

E det förbjudet att diskutera i SSEMSE eller vi medlemmar ska bara hålla sig på mattan tycker du?

Om nu inte detta står skrivet i reglerna hur skulle jag då kunna veta....

Som svar på din fråga: Nej, det tycker jag inte och det var inte heller det som det handlade om, eller hur?

Tack Corben för ett bra svar!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men om du nu får reda på vad som gäller enligt ovan kan du inte bara då föra in den informationen i hjärnkontoret då?

Som svar på din fråga: Nej, det tycker jag inte och det var inte heller det som det handlade om, eller hur?
Tänk, jag tolkade också ditt svar som "Du har fått svar, håll nu käft."

Du och Corben har en jävligt dryg attityd i den här tråden.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Tänk Bingo, vi läser inläggen på samma sätt för en gångs skull.

En smula, låt oss kalla det ödmjukhet eller omtänksamhet, bör man ha när man representerar föreningen. Speciellt om man loggar in på hemsidan och finner detta under "Styrelse"

"STYRELSEN UPPDATERAD: 2008-01-01

Vi i styrelsen verkar aktivt för att vår förening hela tiden ska bli bättre och att du som medlem ska få ut så mycket som möjligt av ditt medlemskap.
Du hittar alltid någon eller några av oss på våra arrangemang och du är välkommen med idéer, frågor, m.m.. "

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Faktum är att den som är dryg i den här tråden, det är du Bingo.
Jag har inte på något sätt varit dryg i den här tråden, och du och din uppviglarkompis vet mkt väl om att är det något jag kan, så är det att vara dryg. :D
Jag har ifrågasatt hur många gånger vi ska svara på samma fråga. Eller det är så att det bara är medlemmar som får ställa frågor till styrelsen men inte tvärtom?

Om det skulle visa sig att Kurvmakarens inlägg missuppfattats så har jag förstärkt det som behövs läsas med fet text. Vad mer är det att tillägga och var i ligger drygheten i det? Det är möjligt det kan uttryckas än mer ödmjukt men det är faktiskt inte ovänligt på något sätt och om du uppfattar mitt inlägg så, så är det DU som lägger den tolkningen i mitt inlägg. Inte jag.

Jag håller med Slangarn om att informationen borde finnas på hemsidan, men precis som Bingo säger, även om informationen finns där är det sällan så att ALL information läses. Den som varit på hemsidan har sett att den är minst sagt massiv. Det finns dessutom inte en chans i världen att vi kan sätta regler för varenda liten sak eller situation som kan tänkas uppstå. Vi försöker men det gör också att vi skapar ett virrvarr av regler som blir tråkiga o till sist väldigt svåra att följa.

Slangarn, om du fortfarande känner dig osäker på svaret på din fråga är du välkommen att PMa mig så ska jag förklara efter bästa förmåga.

Givetvis får saker o ting diskuteras på forumet, men en diskussion består av argument och motargument. Ett svar har getts som är svårt att misstolka, varför då, som med en tonårings envetenhet, fortsätta ställa samma fråga?
Att du inte håller med om det svaret du fått, det är så klart olyckligt men med en förening på 300 medlemmar är det väldigt svårt att göra alla till viljes.

Slangarn, ett tips till dig. Om du har frågor gällande föreningen och arrangemangen. Använd forumläret som finns på hemsidan (titta under Kontakt).

Gällande förslag till förbättringar och dylikt är det samma sak som gäller, använd hemsidan. I alla fall om ni vill att vi ska ta upp er fråga på allvar. Annars är det givetvis fritt fram att diskutera på forumet och bolla idéer medlemmar i mellan.

Så, kan vi nu avsluta den här diskussionen som inte leder någonstans och istället vara positiva och fortsätta diskutera/prata om heldagen på Sturup?

PS. Bingo, jag bor inte i Staffanstorp och det gör inte flertalet i styrelsen heller. DS

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Faktum är att den som är dryg i den här tråden, det är du Bingo.
Jag har inte på något sätt varit dryg i den här tråden, och du och din uppviglarkompis vet mkt väl om att är det något jag kan, så är det att vara dryg. :D

PS. Bingo, jag bor inte i Staffanstorp och det gör inte flertalet i styrelsen heller. DS
Du har både rätt och fel i ditt inlägg. Du har fel i att jag skulle vara dryg. Men du har rätt i att du har stor expertis och massiv erfarenhet av att vara dryg - surdryg. Fint nytt ord va :D :arsele

Jag får komma ut på nästa körning och ge dig stryk :mad:

Du är själsligen staffanstorpare, alla vet om det. Det är inget du behöver skämmas för.

_Piffe_

www.piffesmc.se
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Jobbar på de...

Ja, kanske det men det är en tolkningsfråga och frågan som jag ställde var väldigt enkel och inte på något sätt illa menad. Om nu personen/personer tagit sig illa vid min frågeställning tar jag till mig detta och skall fortsättningsvis ändra min attityd och formulera mig i fortsättningen så att det inte uppfattas negativt.

Låter det bra? :pannkyss

Robz

Guest
Helt underbar inledning av året.... professionell diplomati, gott ledarskap och balanserade "dunka i huvudet"-svar syns här i denna tråd från några stycken :tummenupp
Välformulerade idiotförklaringar och käbbel är det bästa jag vet!
Nog med sarkasm från min sida;

Kul att se Metallis tillbaka :tummenupp

Anmäld i Gul o sällan har jag sett fram emot en körning som denna gång - spännande med 50bhp+ ....mer povver än någonsin, så det blir -5 sek eller 25m längre ut i grusfållan :D

Lite märkligt/oroväckande är att platserna till bokningsbara körningar inte försvinner på 7 minuter som de brukar!
Kanske borde man gå ut med mail till alla medlemmar med länkar och påminnelser?
Kanske alltid med automatik när en ny körning blir bokningsbar?

Keep it up Bingo :D :tummenupp

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Lite märkligt/oroväckande är att platserna till bokningsbara körningar inte försvinner på 7 minuter som de brukar!

Är inte 25e en vanlig vardag? (missar iof ofta en massa konstiga helgdagar tills bara några dagar innan). Det i kombination med heldag kan göra det lite svårt med tanke på jobb etc, den efter 11/5 är däremot en söndag vilket förhoppningsvis ger större deltagande.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Någon "norrifrån" :D som ska ner? Samåka?

Någon som har ett bra tips på boende i närheten? Nåt trevligt gästgiveri med "skånepanna" på menyn kanske..:tummenupp

Last edited:

HyBris

.
Gick med
1 May 2007
Hoj
gsxr 1000 k3
Om jag aldrig kört bana. Dvs ingen licens. Får jag köra grön grupp då? Vore skoj o testa en HEL DAG=) Får se om där finns plats kvar den 21.

Tacksam för svar

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Om jag aldrig kört bana. Dvs ingen licens. Får jag köra grön grupp då? Vore skoj o testa en HEL DAG=) Får se om där finns plats kvar den 21.

Tacksam för svar

Det är inget krav på licens. Så det är bara att hänga på låset den 21:e...:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0