Stort tack till alla berörda (flaggisar, styrelse, korvgrillare, instruktörer, deltagare, fotografer mfl) för ännu en trevlig dag
Tummen ner för många av omkörningarna idag i röd grupp. För många var det sista körningen i år men det gör garanterat lika ont och kostar säkerligen lika mycket att reparera hojen på hösten som på våren om två "råkar" kroka ihop.
Det var bara ren tur att jag hann se dig (svart hoj, ingen skylt) som klämde sig förbi mig (gul ER-6) på insidan på krönet på baksidan när jag körde i samma spår som jag gjort ett 100-tal gånger tidigare i år. Jag tror mig hitta runt ganska bra i "idealspåret" (där även de flesta av deltagarna för det mesta befinner sig) så det kan inte komma som en överraskning att jag skar krönet som jag gjorde.
Aldrig någonsin har jag blivit omkörd på samma sätt och förstod att inte heller instruktörerna bakom oss gillade omkörningen då det nämndes på förarmötet efteråt.
Svagt att inte kunna gå fram och be om ursäkt efteråt.
Fel gör vi alla, inkl mig själv, men då får man se till att erkänna felet så att man lär sig något till nästa gång.
Jag vet om att jag legat långt under snittempot i röd de senaste gångerna (pga "kurvfobi" efter vurpa på Knutstorp senast som gjort att jag tappat all känsla, flyt och tempo jag lyckats bygga upp under våren och sommaren) och jag har därför inte heller gasat på rakorna, så möjligheten att göra omkörningar med "ansvar, hänsyn och omdöme" har varit många
Nu ser jag fram emot en heldag på Knutstorp, och hoppas vi alla kan åka hem på hela hojar med ett stort smile på läpparna.
För det är väl det det hela går ut på?
Att ha skitkul!