Sturup Raceway 30 augusti 13:00 - 17:00

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Tjena

Platser kvar i Vit grupp:

• VIT - för de som kör riktigt fort och har mycket stor erfarenhet.
Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

För bokning samt mer information gå till http://www.sydskanesemse.nu

Hållpunkter för dagen:
11:45 Grindarna öppnas
12:00-12:35 Anmälning öppnar/stänger
12:30 Flaggvaktsmöte
12:40 Förarmöte

Egenkontroll motorcykel:
• Se till att ha bra bromsar och däck.
• Kontrollera och åtgärda eventuella läckage.
• Kontrollera kedjespänning samt smörj kedjan.
• Se till att allt sitter som det skall på din MC.

Miljö och buller
Tänk på att ni representerar SSEMSE när ni åker till och från banan.
Banägarna är hårt pressade från kommunerna om att sänka bullernivåerna.

Sydskanes Emses syn är att vi ska ligga i framkant och visa banägarna att vi gör vad vi kan. En god relation med banägaren är vital för att vi skall kunna förhandla oss till ännu bättre bantider.

Vi ser därför helst att du ligger med god marginal UNDER gällande gränser.
• Bullergränser: 100dBa stillastående samt 95 dBa förbipasserande.

Mer information hittar du på http://www.sydskanesemse.nu

Med vänliga hälsningar

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Som vanligt är jag sent ute :näsblod

Edit: Götte! Plats ordnad :)

Last edited:

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Påminner...:krama

Bokningen stänger idag fredag 11:00

Med vänliga hälsningar

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Påminner...:krama

Bokningen stänger idag fredag 11:00
Nästa bankörningsarrangemang är 2009-08-30, Sturup 4 tim - EM, klockan 13-17. Bokningssystemet är öppet för alla och just nu ser plats tillgången ut så här:
Grupp Antal lediga platser
Gul (mellan) 0
Röd (snabb) 0
Vit (snabbast) 15

BigT

Guest
Nästa bankörningsarrangemang är 2009-08-30, Sturup 4 tim - EM, klockan 13-17. Bokningssystemet är öppet för alla och just nu ser plats tillgången ut så här:
Grupp Antal lediga platser
Gul (mellan) 0
Röd (snabb) 0
Vit (snabbast) 15

Vad händer om vit grupp inte fylls? Öppnar för fler i gul och röd grupp? Eller skapar en orange grupp mitt emellan gul och röd? :banana

Tycker mig se att det sällan blir fullt i i vit, men den statisktiken har ni såklart bäst koll på :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vad händer om vit grupp inte fylls? Öppnar för fler i gul och röd grupp? Eller skapar en orange grupp mitt emellan gul och röd? :banana

Tycker mig se att det sällan blir fullt i i vit, men den statisktiken har ni såklart bäst koll på :)

Då kör man en vit grupp som inte är full och föreningen förlorar pengar.

Hade kanske varit bra om man lyckades få några som kör röd att flytta upp. Som extra bonus skulle man då kunna gå tillbaka till att ha grön grupp på knudan, som det blir nu blir den gula gruppen grön-gul med ganska rejäla hastighetsskillnader som följd.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Som extra bonus skulle man då kunna gå tillbaka till att ha grön grupp på knudan, som det blir nu blir den gula gruppen grön-gul med ganska rejäla hastighetsskillnader som följd.

fast den gröna gruppen bokade ju alla sig som var sent ute. tyckte där var rejäl hastighetsskillnad i grön förr.
då är det bättre att folk som kört mycket och kan hantera bankörning (bla DU) bokar sig i någon av de röda grupperna.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
fast den gröna gruppen bokade ju alla sig som var sent ute. tyckte där var rejäl hastighetsskillnad i grön förr.
då är det bättre att folk som kört mycket och kan hantera bankörning (bla DU) bokar sig i någon av de röda grupperna.

Visst skulle man även kunna dra upp ett gäng från gul till röd, mig själv inkluderat (kör iof redan rött på Sturup, vilket inte uppskattas av alla).

Men oavsett hur man gör med grön-gul-röd eller gul-röd*2 så känns det som den halvfulla vita gruppen är lite slöseri, både för föreningen ekonomiskt och
för deltagarna totalt (ty färre får plats). Inte för att jag förespråkar tvångsförflyttning men att dom som upplevs som dom snabbaste i röda gruppen kanske borde uppmanas av instruktörerna att överväga en flytta upp. Ja det sker säkert redan idag men man kanske borde göra det i ännu större utsträckning.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Smhi lovar .... regn... :mad:
Ähh, har jag nu åkt hela jeffla vägen från götet ska det fan vara sol med :mad:

Visst skulle man även kunna dra upp ett gäng från gul till röd, mig själv inkluderat (kör iof redan rött på Sturup, vilket inte uppskattas av alla).

Men oavsett hur man gör med grön-gul-röd eller gul-röd*2 så känns det som den halvfulla vita gruppen är lite slöseri, både för föreningen ekonomiskt och
för deltagarna totalt (ty färre får plats). Inte för att jag förespråkar tvångsförflyttning men att dom som upplevs som dom snabbaste i röda gruppen kanske borde uppmanas av instruktörerna att överväga en flytta upp. Ja det sker säkert redan idag men man kanske borde göra det i ännu större utsträckning.
Inte för att lägga näsan i blöt men.. Varför skulle någon klaga för att du kör i röd? :confused:

Last edited:

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06

jag trodde du menade att hastighetsskillnaden i gul var ett problem. läste nog inte tillräckligt noga.
håller med dig helt ang vit grupp.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nedräkning inför en körning är inte komplett utan en radarbild. Tror nedanstående betyder "spridda skurar" :va

radaranim_big.gif

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Någon som kör förbi staffanstorp med bil och kan plocka upp min lilla son?

Jag kör från Lund, så passerar S-torp.
Första gången för mig :), så tänkte va i god tid, kör väl vid 11.40 från Lund typ. Behöver han skjuts så har jag plats i bilen.

ps. sista minuten nu antar jag, men lägger in mitt nr om du kommer in o kollar nu. 0708-564537

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Nedräkning inför en körning är inte komplett utan en radarbild. Tror nedanstående betyder "spridda skurar" :va
Och spridda skurar blev det. En i början och en i slutet av dagen.
Hoppas alla hade en trevlig dag på banan, det såg inte alls kul ut...

Stort tack och en stor :tummenupp till alla flaggisar. Hoppas alla som kör inser hur mycket dom borde tacka er.

/ Depåchefen för dagen.

P.S. En liten påminnelse till vissa, det är bra om alla delar som sitter på hojen också sitter där hela dagen. T.ex så triviala saker som nummerskyltar och bromsok... D.S.

"Egenkontroll motorcykel:
• Se till att ha bra bromsar och däck.
• Kontrollera och åtgärda eventuella läckage.
• Kontrollera kedjespänning samt smörj kedjan.
• Se till att allt sitter som det skall på din MC."

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj