Styla dt, förslag?

Vilken framlykta tycker du passar DT bäst?


  • Antal röstningar
    0

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Cyren skrev:
Jag kör utan, funkar fiint serru :D vet inte vad bilarna bakom säger, men jag blir inte kladdig på ryggen.

Ja beställde :
Räjsing Bromsbelägg
Låsbart tanklock
Rostfria kåpskruvar
Oljefilter
Bensinfilter
Alu Drev 51 t (org 49)
Batteri
Handskydd
kopplingshandtag
bromshandtag
Framdrev 14 t (org 16) :D

OK. men jag skrev lite dumt där. Jag menade framdämparskydden. Behöver man ha dem eller är det dumt att ta bort de?

Gör drevningen den snabbare eller starkare? Lär mig det aldrig....gissar på snabbare. Hur mkt kostade alltihop?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
The_Plumber skrev:
OK. men jag skrev lite dumt där. Jag menade framdämparskydden. Behöver man ha dem eller är det dumt att ta bort de?

Gör drevningen den snabbare eller starkare? Lär mig det aldrig....gissar på snabbare. Hur mkt kostade alltihop?

Min drevning kommer göra den ....trumvirvel.. starkare :rolleyes:
Det hela är väldigt logiskt, jag är inte rätt person att förklara det hela bara. Det ja kan säga är att mindre fram = starkare, större bak = starkare och vise versa.

Om du kör mycket i skogen eller grusväg så kan de vara en god ide att ha kvar gaffelskydden för du kan få stenskott som repar vilket i sin tur gör att packboxarna går sönder. Men om du kör mest landsväg så behövs dom inte direkt. Min mc har gått 2300mil utan några problem med sånt

alltihop kostade ca 300 euro :3freak
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Cyren skrev:
Min drevning kommer göra den ....trumvirvel.. starkare :rolleyes:
Det hela är väldigt logiskt, jag är inte rätt person att förklara det hela bara. Det ja kan säga är att mindre fram = starkare, större bak = starkare och vise versa.

Om du kör mycket i skogen eller grusväg så kan de vara en god ide att ha kvar gaffelskydden för du kan få stenskott som repar vilket i sin tur gör att packboxarna går sönder. Men om du kör mest landsväg så behövs dom inte direkt. Min mc har gått 2300mil utan några problem med sånt

alltihop kostade ca 300 euro :3freak

JAHA! men 300 var väl inte så farligt för alltihop...vad kostade enbart drevningen?
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
The_Plumber skrev:
Blir det något problem om man tar bort framstötdämpar-skydden? Farsan sa att dem måste vara där för att skydda mot smuts....men jag vette fan om det stämmer. Eller är dem till för att skydda mot slag när man kör offroad?

Det är nog att rekommendera ifall man har tänkt att köra utanför vägen, men mina var trasiga när jag köpte den och här finns inte mycket till grusväg så de fick åka väck! :tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Tjet skrev:
Det är nog att rekommendera ifall man har tänkt att köra utanför vägen, men mina var trasiga när jag köpte den och här finns inte mycket till grusväg så de fick åka väck! :tummenupp

Du menar väl "inte att rekomendera" :va

Tack för svaret :tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
Dt är skitfula utan gaffelbälgarna! Det är min åsikt iaf.

Ja därför undrar jag om man t.ex. kan montera sit dt50r's som sitter precis som alla andra mopeders...alltså inte ett hölje utan bara en skena....skulle inte det bli snyggare? Det svåra är väl bara att göra fästena för man vill ju inte lägga ut pengar på det...men ska kolla lite på de och va de kostar.
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
The_Plumber skrev:
Ja därför undrar jag om man t.ex. kan montera sit dt50r's som sitter precis som alla andra mopeders...alltså inte ett hölje utan bara en skena....skulle inte det bli snyggare? Det svåra är väl bara att göra fästena för man vill ju inte lägga ut pengar på det...men ska kolla lite på de och va de kostar.

jag kanske också är intresserad av sådana gaffelskydd :rolleyes: Skulle va nice om du skrev vart man kunde köpa dom och vad dom kostar :tummenupp

Edit : Kollade runt lite, hittade vad jag (vi) sökte på Länk 307kr för gaffenbenskydden och fästen :tummenupp
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Cyren skrev:
jag kanske också är intresserad av sådana gaffelskydd :rolleyes: Skulle va nice om du skrev vart man kunde köpa dom och vad dom kostar :tummenupp

Edit : Kollade runt lite, hittade vad jag (vi) sökte på Länk 307kr för gaffenbenskydden och fästen :tummenupp

Schyst! Men det går väl att montera de på DT 125 R? :gnissla
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Cyren skrev:
Troligare än att de går att montera på en Mz 125 sm :rofl, Köp du så skickar du måtten till mig? :rolleyes:

Jo det förstås...just det ja, min polare har ju sånna på sin. Ska fråga ifall han har kvar de ens...han kör som F.A.N. dåligt. Pajat hela motorn på ett år :3freak det är inte mkt kvar av den.
 

The_Dannike_bo

the_dannike_bo
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Dannike
Hoj
svartmyra -46 yamaha yz250
The_Plumber skrev:
Jag tänkte styla min dt -02 när jag har jobbat ihop lite mer pengar (har pengar fast inte tillräckligt just nu,men jag har ju hela vintern och våren på mig). Men jag skulle vilja ha lite hjälp då jag inte är så bra på detta med styling. Det skulle vara kul om man skrev i annonsen när man ska sälja den: Sveriges snyggaste DT!

Jag hittade acerbis sida http://www.acerbis.it/ där hittade jag diamonden och tänkte den kan bli snygg, eller? Men så hittade jag en dt som hade denna framlampa. Tänkte att den pass väl bra?

Hade då tänkt mig styla med:

Acerbis Diamond framlyse
Handtagsskydd, men vilka?
Handtag (typ cross)
Ny framskärm, men vilken?
Miniblinkers, men vilka?

Denna listan är bara vad jag har tänkt på men som sagt inget är bestämt. Hittar ni någon annan framlykta som är snyggare tar jag ju självklart den.

Så ge mig gjärna lite tips om vilka saker ni tycker jag ska köpa. Är intresserad av alla tips.

Den 1a bilden är på min så som den ser ut nu, fast utan den bögläppen. Den 2a är att visa hur dt:n ser ut med diamonden. Bild på CE DHH finns på sida 4.

inte twin ligts tycker jag.. gillar det bara inte, och jag tror inte det skulle vara så snyggt på din dt heller.. men om du vill styla så kan du ju altid kapa dom enormt långa och nedåthängande stänkskärmarna..
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
The_Dannike_bo skrev:
inte twin ligts tycker jag.. gillar det bara inte, och jag tror inte det skulle vara så snyggt på din dt heller.. men om du vill styla så kan du ju altid kapa dom enormt långa och nedåthängande stänkskärmarna..

Har du ens läst hela tråden?

För vi har kommit fram till att jag ska ha Acerbis CE DHH framlampan och jag ska ta bort läpparna. Har du itne sett bilden som jag ska gå efter?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Nu har det varit dött här ett tag så ja tänkte försöka få liv i den igen.

Har gått och funderat på att försöka få bort denna jävla fula bögläpp bak på ett snyggt sätt.

I skolan har jag tillgång till metallverktyg som borr, svets, svarv mm. men bara denna termin ut. En tanke är att ta bort hela skiten där bak och göra en helt ny av metall. Den ska vara smal och synas så lite som möjligt och vinkeln ska isåfall vara mera uppåt så att man får enduro looken. Jag ska byta mot miniblinkers.

Men då är frågan: Hur fan får jag till det med baklampan? Ska man isåfall köpa en LED baklampa? för den är väl väldigt tunn och bara att borra fast, eller måste man göra något mer krummelurigt :3freak med denna så att det inte ser dumt ut? Sen är det då hur fan ja ska göra med kablarna...får försöka tänka ut något...här kommer lite bilder i alla fall. OCH JA jag ska ta bort extra skärmen.


Bild från sidan Bakifrån

När man nu gör en ny, ska man strunta i reflexen fastän de e olagligt? Jag byter ju självklart tillbaks till orginal när den ska besiktigast med mera.
 
Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Wargen skrev:
Nu har det varit dött här ett tag så ja tänkte försöka få liv i den igen.

Har gått och funderat på att försöka få bort denna jävla fula bögläpp bak på ett snyggt sätt.

I skolan har jag tillgång till metallverktyg som borr, svets, svarv mm. men bara denna termin ut. En tanke är att ta bort hela skiten där bak och göra en helt ny av metall. Den ska vara smal och synas så lite som möjligt och vinkeln ska isåfall vara mera uppåt så att man får enduro looken. Jag ska byta mot miniblinkers.

Men då är frågan: Hur fan får jag till det med baklampan? Ska man isåfall köpa en LED baklampa? för den är väl väldigt tunn och bara att borra fast, eller måste man göra något mer krummelurigt :3freak med denna så att det inte ser dumt ut? Sen är det då hur fan ja ska göra med kablarna...får försöka tänka ut något...här kommer lite bilder i alla fall. OCH JA jag ska ta bort extra skärmen.


Bild från sidan Bakifrån

När man nu gör en ny, ska man strunta i reflexen fastän de e olagligt? Jag byter ju självklart tillbaks till orginal när den ska besiktigast med mera.

flytta in lampan å plåten :tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
NSR_MAN skrev:
flytta in lampan å plåten :tummenupp

jag har också tänkt på det bara det att skylten får inte plats där inne :rolleyes:

så om ja nu köper mindre åker ja dit på det och minst 300 kr fattigare så ja skippar det... dessutom så hur gör jag med blinkersarna? för blinkers ska jag ha för ja tänker inte bli påkörd av nån jävla gube igen :mad:
 
Last edited:
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top