styla/tuna en SV650s?

Pumah

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
SV650N
Huggers

Är det nån som köpt grejer från skidmarx (www.skidmarx.co.uk)?
De är ju jävligt billiga på huggers och undertails, frågan är ju om det passar och inte ser ut som en påse skridskor.

Hur gör ni annars för att lacka plastbitarna? Är det sprayburk som gäller eller går det att få lackat hos verkstad för en rimlig summa?

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
johanp skrev:
nån som testat dessa blinker och vet om det blir bra passform?

De där blinkarna satte vi på Bågebabes SV, kanonsnyggt med aluminium tycker jag, köptes på Schneiders. Lite meck fram för att få till det, bak inga problem.

Bifogat

• svbllinkers1.jpg
    svbllinkers1.jpg
    37.4 KB · Visningar: 371

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Måste också rekommendera byte till Öhlinsfjädrar samt tjockaste oljan fram, samt att köpa 70-profil på framdäcket när det är dags för byte, gör underverk för kurstabiliteten när det börjar gå undan!

Det kanske har blivit bättre stuns i gaffeln sen den fick justering av förspänningen?

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Daytåna skrev:
De där blinkarna satte vi på Bågebabes SV, kanonsnyggt med aluminium tycker jag, köptes på Schneiders. Lite meck fram för att få till det, bak inga problem.
ser ju riktigt fint ut! du har ingen bild på bakdelen oxå?

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Här kommer bakdelen ur några vinklar!
Löjligt lättmonterat på orginalflärpen, blir säkert ännu snyggare med tailguard mm.

Bifogat

• svblinkers2.jpg
    svblinkers2.jpg
    96.3 KB · Visningar: 358

Pumah

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
SV650N
Hur gör man för att plocka bort hela jävla bakskärmen? Jag har vart på o skruvat bort en massa men det lossnar inte för det... Verkar som om det hänger på att de lackade plastbitarna på sidan (Där det står sv650) är nitade i ramen på nåt sätt som inte går att komma åt.

Funderar på att instället för att såga av baklemmen ta och göra en egen undertail i aluminium, hela vägen bak till nummerskylten.
Nån som har någon ide?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Pumah skrev:
Hur gör man för att plocka bort hela jävla bakskärmen? Jag har vart på o skruvat bort en massa men det lossnar inte för det... Verkar som om det hänger på att de lackade plastbitarna på sidan (Där det står sv650) är nitade i ramen på nåt sätt som inte går att komma åt.

Funderar på att instället för att såga av baklemmen ta och göra en egen undertail i aluminium, hela vägen bak till nummerskylten.
Nån som har någon ide?

Har själv gjort en variant på denna:

http://www.geocities.com/fenderbegone/

Men istället för att använda det ommodifierade lampfästet till lamp och nummerplåtshållare så fixade jag till en 3mm alu plåt, vilket blev stabilare och bättre i o m att blinkers skall vara fästa där också. Billigt å helt ok.

Bifogat

• pic00004.jpg
    pic00004.jpg
    71.5 KB · Visningar: 358

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Hoj
1997 GSXR750
Om jag skulle bygga om min SVS med bla helkåpa, förändrar det försäkringspremien och måste jag göra en ombesiktning?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Pumah skrev:

Bakskärmen sitter med sammanlagt 6 st bultar varav två sitter innanför bakcutsen/kåpan och för att ta av den så måste du ta av sätena, där sitter ett antal bultar som kåpan sitter fast i samt två skruvar som håller ihop kåpdelarna och två skruvar som sitter underifrån genom bakinnerskärmen. till sist så sitter den fast i två fästen som kåpan är intryckt i, bara att försiktigt dra loss.
Sen så får man försiktigt bända isär kåp delarna och lirka av den!!

Att bygga en helt ny innerbakskärm kan nog vara lite omfattande eftersom det sitter fast en hel del grejer i dom på ovansidan batteriet till exempel men det går ju att bygga om den sista delen!! Lycka till.

så här blev min ...
edit: kom på att jag redan hade lagt upp bilden tidigare i tråden titta där om ni är intresserade! ;)

Last edited:

Pumah

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
SV650N
SV-RIDER skrev:

Sen så får man försiktigt bända isär kåp delarna och lirka av den!!

Att bygga en helt ny innerbakskärm kan nog vara lite omfattande eftersom det sitter fast en hel del grejer i dom på ovansidan batteriet till exempel men det går ju att bygga om den sista delen!! Lycka till.

Japp, märkte det igår, men tack ändå...
Jo, det kanske är lite för omfattande, fast jag vill inte såga i originalet så jag blir så illa tvungen... Tror nog det kan bli schysst, det enda egentligen som behöver fixas på ovansidan är ju batteriet, och det ska väl gå att ordna. Funderar på att bygga det hela i svart eller blå eloxerad alu-plåt... Lurar lite på om det behövs att böja skärmen uppåt för att ge hjulet lite extra spelväg eller om man vågar lägga plåten helt plant utmed balkarna..

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ska du ha stålomspunnet i Stockholm åker du till Hydralservice vid pampas marina. Ta loss dina befintliga slangar och åk dit. nya stålomspunna på 5 minuter för någon hundring MAX!

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Pumah skrev:
Japp, märkte det igår, men tack ändå...
Jo, det kanske är lite för omfattande, fast jag vill inte såga i originalet så jag blir så illa tvungen... Tror nog det kan bli schysst, det enda egentligen som behöver fixas på ovansidan är ju batteriet, och det ska väl gå att ordna. Funderar på att bygga det hela i svart eller blå eloxerad alu-plåt... Lurar lite på om det behövs att böja skärmen uppåt för att ge hjulet lite extra spelväg eller om man vågar lägga plåten helt plant utmed balkarna..

En ny original bakskärm kostar 1200:- Lite dyrt för att såga sönder kanske, kolla om du hittar nån beg från någon skrot betalade 400:- för min, ville inte heller såga sönder mitt original...

skall man köpa färdig undertray måste man ändå såga sönder originalet !

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
nu har även jag fixat egna "håldöljare".. bockade till aluplåt som jag sen lackade svart, blev helt ok faktiskt! ska lägga upp bilder på det sen.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Har kikat lite på SV men jag skulle vilja ha en "heltäckande" kåpa, farsan tyckte att en strypt SV650 s skulle vara bra till mig för att dom är billiga i försäkring och skapligt billiga i pris också. (iaf enligt annonserna) kan man då tag på andra kåpor till SVn? :confused: Om så..finns det här i Svergie? :rolleyes:

Larsa_Gasa

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
r1
amullo skrev:
Ska du ha stålomspunnet i Stockholm åker du till Hydralservice vid pampas marina. Ta loss dina befintliga slangar och åk dit. nya stålomspunna på 5 minuter för någon hundring MAX!

Låter ju för bra för att vara sant. Hur kan de vara så billiga???

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SimmPsi skrev:
Har kikat lite på SV men jag skulle vilja ha en "heltäckande" kåpa, farsan tyckte att en strypt SV650 s skulle vara bra till mig för att dom är billiga i försäkring och skapligt billiga i pris också. (iaf enligt annonserna) kan man då tag på andra kåpor till SVn? :confused: Om så..finns det här i Svergie? :rolleyes:

http://www.s-racing.com/2003/Start/index.htm

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Blåser liv i den här gamla tråden igen.

Är det nån här som köpt grejer från s-racing och kan tala om för mig hur passformen är på deras stylingprodukter tex. undertray osv.
Vissa här inne säger att dom hört att s-racings produkter inte passar så bra, men är det nån som verkligen köpt nåt därifrån och som är missnöjd. Och i så fall, vad köpte ni!?

Jag funderar själv på att köpa en del saker som undertray och bellypan till att börja med. Vore ju pra om det man köper verkligen passar, jag är inte så sugen på att sätta sågen i en nästan ny hoj!

http://www.s-racing.com

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...