Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?

• Antal röstningar
    0

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rossi_Jr skrev:
2323050 Fy helvettes satans skitkorv va snygg den blev!! :Bugar :Bugar :Bugar

Hade nu haft likadan fälg fram hade jag nog sålt aprilian :tummenupp

Ursäkta språket :)
:Bugar:Bugar

Tack tack:hihi

Ja jag letar för fullt efter en likadan framfälg.

Förövrigt har jag anlitat en plåtslagare nu som inom kort skall göra grunden till den nya bakskärmen. Den blir likadan fast förhoppningsvis hållbarare:fakta

Dock verkar ett kolvbyte vara ett faktum. Det rasslar som satan och "smäller" (som det inte ska göra alltså) från cylinderloppet samt relativt effektsvag. Så Wargen vi får åka när jag har bytt kolv, för jag vill inte ge mig ut på några längre sträckor som det verkar nu. Just det, har beställt ett nytt drev också 14 kugg fram. detta fungerar inte den är aningens effektsvag men varavar satan:3freak

Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Hej jag lägger upp bilder i denna tråden för att jag har fått en känsla av att detta är "CRM Styling tråden"

inte för att jag har stylat den mer nu men jag har ängnat ett par nätter åt att fräsha till Ramen genom att måla på vartända ställa jag kunnat komma åt. Blev det bra?? :va

Bifogat

• bild1.JPG
    bild1.JPG
    53.1 KB · Visningar: 105
  • bild2.JPG
    bild2.JPG
    40.1 KB · Visningar: 94
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kronen skrev:
2347335 Hej jag lägger upp bilder i denna tråden för att jag har fått en känsla av att detta är "CRM Styling tråden"

inte för att jag har stylat den mer nu men jag har ängnat ett par nätter åt att fräsha till Ramen genom att måla på vartända ställa jag kunnat komma åt. Blev det bra?? :va

Snyggt!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kronen skrev:
2347335 Hej jag lägger upp bilder i denna tråden för att jag har fått en känsla av att detta är "CRM Styling tråden"

Jävligt fräscht. Tror jag skall göra likadant som dig faktiskt:tummenupp.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Snyggt! Men alltså, vit ram är inte snyggt... Vad tänkte dom på när dom färgsatte den..? =/

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
tvålen skrev:
2348105 Snyggt! Men alltså, vit ram är inte snyggt... Vad tänkte dom på när dom färgsatte den..? =/
Jag tycker vit ram är rätt snyggt, men det är ju inte direkt praktiskt:huvet

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
nej jag vet det. va lite dumt att inte lämna in ramen för svartlackering eller nått sånt när jag väl hade den lite nerplockad. men jag tog vit ändå nu.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jaha så startade pärlan idag igen. Faktiskt lättare att få igång genom att putta igång den än att kicka:3freak Man behöver ju inte ens springa:rofl

Men det blir de sista milena i helgen för sedan skall tappen svetsas och kåpor och annat göras i ordning och sedan ska den säljas:( faktiskt med en tår i ögat:( Trots alla problem:(

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kronen skrev:
2349176 Vrf sälja? du har ju precis gjort i ordning den :confused:
Japp. Just därför:hihi Jag skall förhoppningsvis hinna få i ordning den till 17 Augusti (om det går, jobba dygnet runt) Men sedan skall den säljas för att få in pengar till nytt Projekt:tummenupp

Samt at jag har börjat tröttna på dessa jävla idiotfel:mad:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kronen skrev:
2349199 nae nae jag förstår dig! vad är nästa projekt?
Hopefully en WR om den finns kvar vill säga. Annars får jag se om jag hittar en större maskin kanske som man kan leka lite med :hihi

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Lyfter lite. Ikväll kommer sista bilderna och en rolig historia. (Relativt pinsam historia:hihi)

Nästa projekt blir en NSR:banana

Anledningen till att det blir en ny 125:a är för mitt skolprojekt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jag börjar med den milt pinsamma historien

Kan säga att den gav bra PR för hojen:rolleyes:

Som några här kanske vet så var det Hjulafton i Lidköping igår. Jag har jobbat nästan dygnet runt för att få klart den i tid och det blev ju tyvärr vissa misöden. Bland annat så vart den plasten jag fick tag på skitkass så det tog längre tid än väntat vilket gjorde att förarbetet innan lack blev ett ihophasstat jobb. Så den skall slipas ned igen och lackas om men den var ju svart till hjulafton iaf:hihi

Då är det så att en MC kortege startar utanför staden och går sedan in mot centrum. Det medverkar ca 1500 hojar så det är en del. Så som ni kanske förstår så var tempot rääääätt långsamt och min går på lite för fet blandning vilket gör att den har en liten förmåga att sota igen:rolleyes: Så där fick jag hålla på och moppegasa hela kortegen ugefär men efter ca 500m i denna krypkörningen märker jag hur den börjar blöddra och närpå dö. Så jag fick avbryta kortegen in på en parkeringsplats och tokvarva den för att bränna ur alla avgaser. Sedan när den väl är ren sätter jag mig på och åker in igen. Tittar på tempmätaren och den står i mitten (Jag tänker detta går aldrig bra) Sedan fortsätter krypkörningen in på en lång gata med ca 1000 personer ståendes utmed trottoaren och tar kort och grejer. Tittatr på tempmätaren en gång till och jaha ja, preci intill rödmarkeringen:tummenupp Fortsätter lite till och glykolen sprutar som en fontän ur expansionskärlet. Bara att avbryta och köra intill kanten. Det är vad jag kallar PR. Det var ju inget fel alltså men ändå. Tanken var att komma på en bra placering för att jag hade en till salu skylt på den. Men nu fick jag istället stanna i utkanten och där gick inte så mycket folk:(

Sedan idag sp hände något roligt. Åker ut från en korsning gasar på ordentligt och växlar upp till 5:an också precis när jag skall lägga i 6:an märker jag att det inte finns något at växla med:skrämd Då hade bulten inte varit dragen ordentligt så växelpinnen flög bort :tummenupp Fick åka till en rondell och gör lite olaglig körning för att dog den nu så kunde jag ju inte få igång den igen :4skrika. Men allt ordnade sig iaf :hihi Så nu skall bara de sista grejerna fixas sedan ska den ut på annons.

Nu till lite bilder.

finn_felet.jpg

jag_tycker_att_hon_r_fin.jpg

nya_rumpan.jpg

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Fy helvete vilken snygg motard du har byggt! Mycket bra jobbat!!! Nästan frestad att köpa men ekonomin tillåter inte riktigt hehe..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Rikard af Halms skrev:
2388294 Fy helvete vilken snygg motard du har byggt! Mycket bra jobbat!!! Nästan frestad att köpa men ekonomin tillåter inte riktigt hehe..
Tackar tackar :Bugar:Bugar :lol Det får bli en stor sedan eller? Eller blir det en satsning på bilen?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
SNYYYYYYYYYYYYGGGGG!!! kan inte säga mer.

din berättelse va kul :rofl

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...