Jag börjar med den milt pinsamma historien
Kan säga att den gav bra PR för hojen
Som några här kanske vet så var det Hjulafton i Lidköping igår. Jag har jobbat nästan dygnet runt för att få klart den i tid och det blev ju tyvärr vissa misöden. Bland annat så vart den plasten jag fick tag på skitkass så det tog längre tid än väntat vilket gjorde att förarbetet innan lack blev ett ihophasstat jobb. Så den skall slipas ned igen och lackas om men den var ju svart till hjulafton iaf
Då är det så att en MC kortege startar utanför staden och går sedan in mot centrum. Det medverkar ca 1500 hojar så det är en del. Så som ni kanske förstår så var tempot rääääätt långsamt och min går på lite för fet blandning vilket gör att den har en liten förmåga att sota igen
Så där fick jag hålla på och moppegasa hela kortegen ugefär men efter ca 500m i denna krypkörningen märker jag hur den börjar blöddra och närpå dö. Så jag fick avbryta kortegen in på en parkeringsplats och tokvarva den för att bränna ur alla avgaser. Sedan när den väl är ren sätter jag mig på och åker in igen. Tittar på tempmätaren och den står i mitten (Jag tänker detta går aldrig bra) Sedan fortsätter krypkörningen in på en lång gata med ca 1000 personer ståendes utmed trottoaren och tar kort och grejer. Tittatr på tempmätaren en gång till och jaha ja, preci intill rödmarkeringen
Fortsätter lite till och glykolen sprutar som en fontän ur expansionskärlet. Bara att avbryta och köra intill kanten. Det är vad jag kallar PR. Det var ju inget fel alltså men ändå. Tanken var att komma på en bra placering för att jag hade en till salu skylt på den. Men nu fick jag istället stanna i utkanten och där gick inte så mycket folk
Sedan idag sp hände något roligt. Åker ut från en korsning gasar på ordentligt och växlar upp till 5:an också precis när jag skall lägga i 6:an märker jag att det inte finns något at växla med
Då hade bulten inte varit dragen ordentligt så växelpinnen flög bort
Fick åka till en rondell och gör lite olaglig körning för att dog den nu så kunde jag ju inte få igång den igen
. Men allt ordnade sig iaf
Så nu skall bara de sista grejerna fixas sedan ska den ut på annons.
Nu till lite bilder.