Styling?

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Varför hänger man på en massa onödiga prylar på hojen? exempelvis klisterlappar, bytar speglar till mindre, fälgstripes osv... gör som de stora pojkarna istället, strippa hojen på allt onödigt ALLT ONÖDIGT!
Ett exempel är fotpinnarna till passageraren de kostar bara vikt o hoj kör man själv, regeringen får stanna hemma. :hihi
Trimma så man tjänar hästar o vikt! :yoparty
En stylad hoj = vill men vågar inte.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Race me skrev:
Hurså? delar vi samma värderingar va det gäller styling?

Nej, absolut inte! Själv stylar jag inte utan lägger mina pengar på effekt. Men, även om du strippar allt onödigt gör detta inget, absolut inget på varken toppfart eller hanterbarhet.

Normalt brukar man räkna ca 4kg viktminskning ger 1hk. Givetvis inte teoretiskt, men praktiskt. Om du plockar bort allt onödigt på mc:n, men har den fortfarande laglig - kan du minska vikten kanske med 2kg Max. Byter du sen ut lamphuset till linslampor så kanske du tjänar 1 kg till.

Det som du kan plocka bort utan att få ombesiktning är inte speciellt mkt.

Backspeglar
Pass.pinnar
Kedjeskydd

Mycket mer än så är det inte, om man inte går till ytterligheter.

Eller tjäna 8 kg genom att byta ut ALLA muttrar, bultar, hjulaxlar till Titan.

EDIT: Vissa stylade hojjar är snygga...vissa misslyckas. (Majtis ZX10R är en snygg stylad hoj tex)

Mvh//ZS
 
Last edited:

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Zilversurfer skrev:
Nej, absolut inte! Själv stylar jag inte utan lägger mina pengar på effekt. Men, även om du strippar allt onödigt gör detta inget, absolut inget på varken toppfart eller hanterbarhet.

Normalt brukar man räkna ca 4kg viktminskning ger 1hk. Givetvis inte teoretiskt, men praktiskt. Om du plockar bort allt onödigt på mc:n, men har den fortfarande laglig - kan du minska vikten kanske med 2kg Max. Byter du sen ut lamphuset till linslampor så kanske du tjänar 1 kg till.

Det som du kan plocka bort utan att få ombesiktning är inte speciellt mkt.

Backspeglar
Pass.pinnar
Kedjeskydd

Mycket mer än så är det inte, om man inte går till ytterligheter.

Eller tjäna 8 kg genom att byta ut ALLA muttrar, bultar, hjulaxlar till Titan.

EDIT: Vissa stylade hojjar är snygga...vissa misslyckas. (Majtis ZX10R är en snygg stylad hoj tex)

Mvh//ZS[/QUOT
 

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Race me skrev:
Zilversurfer skrev:
Nej, absolut inte! Själv stylar jag inte utan lägger mina pengar på effekt. Men, även om du strippar allt onödigt gör detta inget, absolut inget på varken toppfart eller hanterbarhet.

Normalt brukar man räkna ca 4kg viktminskning ger 1hk. Givetvis inte teoretiskt, men praktiskt. Om du plockar bort allt onödigt på mc:n, men har den fortfarande laglig - kan du minska vikten kanske med 2kg Max. Byter du sen ut lamphuset till linslampor så kanske du tjänar 1 kg till.

Det som du kan plocka bort utan att få ombesiktning är inte speciellt mkt.

Backspeglar
Pass.pinnar
Kedjeskydd

Mycket mer än så är det inte, om man inte går till ytterligheter.

Eller tjäna 8 kg genom att byta ut ALLA muttrar, bultar, hjulaxlar till Titan.

EDIT: Vissa stylade hojjar är snygga...vissa misslyckas. (Majtis ZX10R är en snygg stylad hoj tex)

Mvh//ZS[/QUOT

Det du skriver är sant o Majtis hoj är riktigt snygg men den är inte stylad den är strippad, den är förbättrad med smak o känsla!
Han vet hur en snygg hoj ska se ut!
 

Robz

Guest
Race me skrev:
Det du skriver är sant o Majtis hoj är riktigt snygg men den är inte stylad den är strippad, den är förbättrad med smak o känsla!
Han vet hur en snygg hoj ska se ut!
I min värld är det PRECIS tvärtom - Stylad med smak ( :rolleyes: :zpy ) = Majtii, Strippad är ju just avtagen på kläder = Streetfighter :va

Är det du på din avatar?
 

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Robz skrev:
I min värld är det PRECIS tvärtom - Stylad med smak ( :rolleyes: :zpy ) = Majtii, Strippad är ju just avtagen på kläder = Streetfighter :va

Är det du på din avatar?

Nej det är väl lögn att påstå, det är alla hojåkares mentor Doohan.
Strippad i min värld betyder att allt onödigt kasseras ex backspeglar passagerarfotpinnar osv, finns det lättare o tåligare alternativ är det bara att byta, ex bultar,lager osv
Kåpor finner jag nödvändigt för aerodynamikens skull o förarens prestationsmöjligheter.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
varför bryr man sig på vad andra gör med sina hojar ?????

kan ju vara så att man inte tycker om hojen i dess orginalutförande ..

- nu får jag väll svar som lyder ... varför köpte du den hojen då???
- ja det kan ske bara är de stora blikers:en som det var fel på ....resten är bra ..

Folk kanske vill sätta en mer personlig prägel på sin hoj.. vad vet jag.
varför ska man jaga kilon och effekt på en k5:a, om man ändå inte kan använda det som är fullt ut..?
 

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Lomax skrev:
varför bryr man sig på vad andra gör med sina hojar ?????

kan ju vara så att man inte tycker om hojen i dess orginalutförande ..

- nu får jag väll svar som lyder ... varför köpte du den hojen då???
- ja det kan ske bara är de stora blikers:en som det var fel på ....resten är bra ..

Folk kanske vill sätta en mer personlig prägel på sin hoj.. vad vet jag.
varför ska man jaga kilon och effekt på en k5:a, om man ändå inte kan använda det som är fullt ut..?

Varför inte jaga effekt o kilo?
Den hojen som du har skulle jag kunna tänka mig en sporthoj med en en försäkring som inte halshugger en!
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Race me skrev:
Varför inte jaga effekt o kilo?

Därför du inte tävlar!!! Vad ska du med 10 bhk extra? Om man redan har +150 bhk.Om du tror att man pillar upp 30 hk, utan att sätta på turbo är du fel ute. Att öka effekten på en 600 med 30 bhk krävs i runda slängor 100-150'. Och den motorn skulle jag inte vilja köra med på landsväg.

mvh//zs
 

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Zilversurfer skrev:
Därför du inte tävlar!!! Vad ska du med 10 bhk extra? Om man redan har +150 bhk.Om du tror att man pillar upp 30 hk, utan att sätta på turbo är du fel ute. Att öka effekten på en 600 med 30 bhk krävs i runda slängor 100-150'. Och den motorn skulle jag inte vilja köra med på landsväg.

mvh//zs[/QUOTE
]Det är sant jag tävlar inte i samma liga som du o 600 är inte "körduglig" efter vurpan.
Jag behöver alla hästar o kilo jag kan lätta medtanke på att jag bara har 250 kubik o 67 hästar att leka med.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Race me skrev:
Zilversurfer skrev:
Därför du inte tävlar!!! Vad ska du med 10 bhk extra? Om man redan har +150 bhk.Om du tror att man pillar upp 30 hk, utan att sätta på turbo är du fel ute. Att öka effekten på en 600 med 30 bhk krävs i runda slängor 100-150'. Och den motorn skulle jag inte vilja köra med på landsväg.

mvh//zs[/QUOTE
]Det är sant jag tävlar inte i samma liga som du o 600 är inte "körduglig" efter vurpan.
Jag behöver alla hästar o kilo jag kan lätta medtanke på att jag bara har 250 kubik o 67 hästar att leka med.

Tävlar inte längre, men din RGV 250 behöver inte mer hk - på favvo vägarna i häckeberga. Min Motard har ca 58 hk, och har inga problem att hänga på duktiga sporthojs förare på småvägarna. Sen att det blir tråkigt på större vägar får man leva med om man väljer Motard, Därför är den till salu:)

Edit: Sen har jag aldrig tävlat på någon högre nivå heller, lika bra innan Tallebajsare kommer med någon spydig kommentar :tungan
 
Last edited:

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Veberöd.
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Zilversurfer skrev:
Tävlar inte längre, men din RGV 250 behöver inte mer hk - på favvo vägarna i häckeberga. Min Motard har ca 58 hk, och har inga problem att hänga på duktiga sporthojs förare på småvägarna. Sen att det blir tråkigt på större vägar får man leva med om man väljer Motard, Därför är den till salu:)

Edit: Sen har jag aldrig tävlat på någon högre nivå heller, lika bra innan Tallebajsare kommer med någon spydig kommentar :tungan
Letar ny STÖRRE hoj valet står mellan cbr1000 o k5:an båda är riktigt fina men honda är snäppet vassare i alla fall när det gäller form :Bugar
Så vi får se va det blir!
 

Mr T

Pappa ledig
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Veberöd
Hoj
GSXR/T 1000
Villket bling bling ????? Den e ju standard!!
Eller ni mena dyno klistermärken
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Mr T skrev:
Villket bling bling ????? Den e ju standard!!
Eller ni mena dyno klistermärken

-EXAKT.

Men du vet, alla på RR tror och tycker att något är bling bling bara det är nytt mer eller mindre... :huvet
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top