Styrändar?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vad ska styrändar vara bra för? Köpte nya handtag nu som är öppna i ändarna, då känner man sig ju tvingad att sätta dit såna där styrändar, men vafan är dem bra för??? :Bugar

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
<micke> skrev:
Vad ska styrändar vara bra för? Köpte nya handtag nu som är öppna i ändarna, då känner man sig ju tvingad att sätta dit såna där styrändar, men vafan är dem bra för??? :Bugar

Snyggt?
Samt att det stabiliserar, men ... snyggt!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
okej....humm, jag skulle nog ha fixat andra gummihandtag då, för jag tycker att styrändar egentligen är rätt gay. =)

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Sitter där så du inte ska skaka bort händerna.... (Läs: tappa känseln)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Testa att köra stånka utan styrändar! Styret vibrerar så kraftigt att efter tre mil tappar du känseln och efter ytterligare ett par så smärtar fingrarna så mycket att det inte går att hålla i styret längre.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Mookie skrev:
Testa att köra stånka utan styrändar! Styret vibrerar så kraftigt att efter tre mil tappar du känseln och efter ytterligare ett par så smärtar fingrarna så mycket att det inte går att hålla i styret längre.

Har man styrändar tar det hela 3,5 mil!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Okej, aja, jag får väl leta upp ett par billiga jävlar nånstans då, eller göra egna på jobbet kanske. Humm..

Aja, när hojen välter i garaget så kanske dem tar i golvet istället för ens nya dyra handtag. =)

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Zx7r -98
Måste styrändarna ha någon speciell vikt, eller räcker det med bara en aluminuim knopp?
Jag har svarvat mina själv i aluminium, men de väger ju inte så mycket.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
De har oftast en speciell vikt, kör utan så ska du få se.

Jag har testat och det vibrerar märkbart mer i styret helt enkelt.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
ljungen_79 skrev:
Måste styrändarna ha någon speciell vikt, eller räcker det med bara en aluminuim knopp?

Om man vill ha en vibrationsdämpande funktion bör man ju göra dem ganska tunga. Min RD 350 hade just styrändar i alujumjum, och dom vägde ju inte mycket. Dom skyddar väl förhoppningsvis själva handtaget vid en lättare vurpa, och "knoppen" är troligen billigare än en ny styrhalva, men på den hojen behövdes egentligen inte någon vibrationsdämpning i styret.

Min ZXR har inga styrändar alls, utan syrhalvorna slutar bara i en guldeloxerad "knopp".

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
ljungen_79 skrev:

Hur gör du för att låsa dem inne i styret?

Kanske skulle svarva egna, funderar på att ta en lång bult, bricka, mutter och en slangbit. Skruvar ihop dem så kläms slangbiten ihop och låser. Fast sen lär man ju inte få ut dem däremot...

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Zx7r -98
<micke> skrev:
Hur gör du för att låsa dem inne i styret?

Kanske skulle svarva egna, funderar på att ta en lång bult, bricka, mutter och en slangbit. Skruvar ihop dem så kläms slangbiten ihop och låser. Fast sen lär man ju inte få ut dem däremot...

Du har nog en annan modell, för jag skruvar bara fast dom med en skruv. Det är gängat i styret på min.
Har inte testat än om det fungerar mot vibrationerna, det får vi se i vår.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Okej.

Ska kolla om det är gängat i styret. I så fall svarvar jag egna på jobbet. Kanske man skulle ta rostfritt får man lite extra tyngd... :p

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
<micke> skrev:
Okej.

Ska kolla om det är gängat i styret. I så fall svarvar jag egna på jobbet. Kanske man skulle ta rostfritt får man lite extra tyngd... :p

Eller fyll med styret med blykulor

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Jag e ute efter röd eloxerad styrändar då mina nuvarande e skrapade å jag har röd eloxerade kopplings & bromshandtag.
Nån som vet nånstans man köpa det? Har letat som fan!!! Finns typ inte!

Sorry att jag snor tråden lite... hehe :)

ljungen_79

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Zx7r -98
JONQAS skrev:
Jag e ute efter röd eloxerad styrändar då mina nuvarande e skrapade å jag har röd eloxerade kopplings & bromshandtag.
Nån som vet nånstans man köpa det? Har letat som fan!!! Finns typ inte!

Sorry att jag snor tråden lite... hehe :)

Har dom inte det på www.bikersneed.se. Tyckte jag såg det där.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Köp nya och eloxera dem själv om det är så "snyggt". :tomten

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...