Styrändsbackspegel

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Jag kör med denna och fungerar klockrent då man kan ställa den i massa lägen.

Rkawasvart5.jpg

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Mr Helmut skrev:
2392352 Glöm inte att en redan är såld:)
Det är lugnt, jag har ju tre speglar och ingen hoj så det är inga problem (förhoppningsvis köps ny hoj imorgon då FB nu betalat mig för den gamla)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Da Fris skrev:
2392335 Här är originalhemsidan från Storbritanien.... http://www.motrax.co.uk/Index_pages/accessories/barendmirrors.htm

Speglar kan vända som du vill..... självklart kan jag sälja en, bara det att polaren har mina speglar just nu för att se om han ville ha dom men så var inte fallet..... han kommer hem i veckan, föreslår att vi kan föra vidare diskussioner via PM:tummenupp

Sure thing, hör av dig när du har bestämt ett pris som du tycker är skäligt. Jag bor i STHLM så den måste skickas om du inte har vägarna förbi, jag är tyvärr inte på väg åt ditt håll under den närmsta tiden.

Vad ska du köpa för ny hoj?

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
DR-Zätare skrev:
2392588
Vad ska du köpa för ny hoj?
Troligtvis blir det en R6 -06:a...... eller en gixxer 750 -06:a....... eller en gixxer 600 06:a........

Arrggggh, vilka ilandsproblem jag har.......

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
DR-Zätare skrev:
2387905 Efter att ha flyttat till storstan får jag nog krypa till korset, svälja min stolthet och erkänna att när jag tidigare så kaxigt utropade att man minsann klarar sig bra utan backspegel kanske hade en smula fel.

Jag vill dock inte ha någon jättesak som riskerar att få hela hojen att lyfta om man har den lite felvinklad.

Jag har sneglat på de där backspeglarna som man fäster i styränden och de verkar diskreta, framförallt de som hänger nedåt.

Är det någon hjälpsam själ som har tips om vart jag hittar en snygg och svart sådan som passar i ena änden av mitt Renthal-styre?

hej!

du har fått många tips men de e ju förstora tycker jag iaf! kolla in mina som jag på en tysk hemsida....har länken hemma...e på jobbet nu! de e väldigt små men man ser mycket bättre än man tror......jag köpte dem mest på skoj men flev väldigt förvånad hur bra de är!!!

kolla här....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128838

jensa

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
jenssthlm skrev:
2401841 hej!

du har fått många tips men de e ju förstora tycker jag iaf! kolla in mina som jag på en tysk hemsida....har länken hemma...e på jobbet nu! de e väldigt små men man ser mycket bättre än man tror......jag köpte dem mest på skoj men flev väldigt förvånad hur bra de är!!!

kolla här....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128838

jensa

Ja jäklar, det där var en liten spegel! Jag har beställt en av de stora som jag fick tips om så jag tänkte prova med den så länge men kanske byter jag till en sådan där senare om jag tycker den jag beställt är för stor.

Grymmesnygg hoj har du i alla fall! Verkligen ett lyckat bygge!!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
selin skrev:
2388320 Jag kör med den här, funkar klockrent.http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/Mesh_Mirrors.html

Dock inte svensk åf, men det gick fort att få den och den är jävligt billig.

Jag har också en sån där.
Måste schimsa mellan så jag kan dra åt den bättre, över 160 eller vid idoga wheelisar böjer den sig obönhörligen, trots att jag dragit åt det som går.
Sen har jag för brett styre för att ha den egentligen, släng inte på den på nåt bredare än dina axlar, typ.

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Dominator-Rocks skrev:
2389841 Är barendspeglar besicktnigsvänliga :confused:
Har endast en barend-spegel på vänstersidan, och det har aldrig varit några problem vid besiktningen.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
MinnieF1Mouse skrev:
2406483 Har endast en barend-spegel på vänstersidan, och det har aldrig varit några problem vid besiktningen.
Backspeglar är inget besiktningskrav.
Mvh
/J

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Har själv spegel på ena vänsta sidan:)

Funkar klockrent... behöver ej böja in armar för att se.
Dock så är det ´lite jobbigt ett ligga ett par st å köra, då jag ej ser på h-sida.. men det är bara att vrida huvvet:tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning