bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Försökte söka men hittade inget eller snarare så hittade jag så mycket att jag inte hittade nåt konkret.
Har kört och testat GSX:en och den vibrerar högfrekvent ganska ordentligt vid 5500-6000 rpm, har ett billigt eBay clip-on med plaständar så styrändsvikter kan säkert hjälpa funderar på att svarva fram järnvikter men hur ska man tänka här? Ska man ha så tunga vikter som möjligt eller? Tänkte om man ska försöka blyfylla dom för extra vikt. Eller ska man försöka göra nån variant av stränder som man hyfsat enkelt kan byta vikter eller ha lösa vikter så man kan testa olika vikt på styrändorna?
Några tips på detta och hur man ska tänka?
Har kört och testat GSX:en och den vibrerar högfrekvent ganska ordentligt vid 5500-6000 rpm, har ett billigt eBay clip-on med plaständar så styrändsvikter kan säkert hjälpa funderar på att svarva fram järnvikter men hur ska man tänka här? Ska man ha så tunga vikter som möjligt eller? Tänkte om man ska försöka blyfylla dom för extra vikt. Eller ska man försöka göra nån variant av stränder som man hyfsat enkelt kan byta vikter eller ha lösa vikter så man kan testa olika vikt på styrändorna?
Några tips på detta och hur man ska tänka?