Styrdämpar(k)val

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Kommer inom snar framtid att handla en styrdämpare..
WP, Öhlins och Hyperpro går bort pga. omotiverat pris.

Toby dämpare kan man handla för 3795:- (19 klick)
LSL för 2600:-! (7 klick)

Inga av dem har externa gasbehållare, vad prisskillnaden grundas på i verkligheten är således oklart..

Jag förutsätter att de fungerar som de ska utan ojämn verkan, att man har 12 mån garanti och inte börjar läcka direkt. Dock måste det vara möjligt att köpa reservdelar om det skulle behövas efter att garantin gått ut..

Någon som hört talas om problem med någon av ovanstånde?

/Snål Jåp

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Omotiverat pris?
Alla dina önskemål hör ju till det man betalar dyrt för när man får vad man betalar för.

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Chrille skrev:
Omotiverat pris?
Alla dina önskemål hör ju till det man betalar dyrt för när man får vad man betalar för.

Jag betalar inte dyrt för en dämpare som arbetar 1/100sek snabbare pga. dyrare konstruktion... Både Öhlins och Hyperpro verkar ha en tendens att börja läcka efter ett tag.. Det klarar säkert en billigare klarar lika bra :rolleyes:
Känner jag någon skillnad på en dyr och billig? Knappast sålänge den fungerar skulle jag tro.. Eller?

Last edited:

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Den som en gång haft en billig styrdämpare som låst sig håller sig nog i fortsättningen till kvalitetsdämpare

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mr.Jim skrev:
Bra priser + en grymm service om man gämför med vår Svenska leverantör!

Jämför vem med vad? Med vår Svenska tillverkare menar du? De imponerar sällan har jag hört.

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Chrille skrev:
Jämför vem med vad? Med vår Svenska tillverkare menar du? De imponerar sällan har jag hört.

Så sant Så sant!
Det var det jag menade, vår Svenska Tillverkare!

Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Tror det är Toby som en viss engelsk tidning värderar väldigt högt. Vet inte om det beror på att det är deras polare som gör dem, de får dem gratis eller för att de är bra??

LSL och vissa andra billiga styrdämpare (typ de som Lelles har för runt 1.500:) är billiga av en anledning. De funkar inte som det är tänkt, utan de ger bara motstånd i styrningen. När det väl gäller är de aldeles för klena och oprecisa.

Vill du ha en styrdämpare värd namnet, så köp Öhlins eller någon annan som har temperatur kompensation och en massa andra finesser. HyperPro klassar jag inte dit. Möjligen Wilbers, men den har jag inte provat personligen.

Förrästen... Vill du ha en billig styrdämpare, så har jag en liggande. Orginal MotoGuzzi och kommer aldig att läcka olja, då den jobbar med gummi som friktionsmaterial. Glappfri, ställbar och allt! Kostade nu 295:-, så du kan få den för en 50-lapp! ;o))

/Micke

Pålle skrev:
Kommer inom snar framtid att handla en styrdämpare..
WP, Öhlins och Hyperpro går bort pga. omotiverat pris.

Toby dämpare kan man handla för 3795:- (19 klick)
LSL för 2600:-! (7 klick)

Inga av dem har externa gasbehållare, vad prisskillnaden grundas på i verkligheten är således oklart..

Jag förutsätter att de fungerar som de ska utan ojämn verkan, att man har 12 mån garanti och inte börjar läcka direkt. Dock måste det vara möjligt att köpa reservdelar om det skulle behövas efter att garantin gått ut..

Någon som hört talas om problem med någon av ovanstånde?

/Snål Jåp

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Re: Re: Styrdämpar(k)val

EazyLiving skrev:
Tror det är Toby som en viss engelsk tidning värderar väldigt högt. Vet inte om det beror på att det är deras polare som gör dem, de får dem gratis eller för att de är bra??

LSL och vissa andra billiga styrdämpare (typ de som Lelles har för runt 1.500:) är billiga av en anledning. De funkar inte som det är tänkt, utan de ger bara motstånd i styrningen. När det väl gäller är de aldeles för klena och oprecisa.

Vill du ha en styrdämpare värd namnet, så köp Öhlins eller någon annan som har temperatur kompensation och en massa andra finesser. HyperPro klassar jag inte dit. Möjligen Wilbers, men den har jag inte provat personligen.

Förrästen... Vill du ha en billig styrdämpare, så har jag en liggande. Orginal MotoGuzzi och kommer aldig att läcka olja, då den jobbar med gummi som friktionsmaterial. Glappfri, ställbar och allt! Kostade nu 295:-, så du kan få den för en 50-lapp! ;o))

/Micke

Tackar!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj