Styrdämpare till FZ1?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Jag har en fz1n -07 som jag upplever rätt orolig under acceleration, vad finns det för styrdämpare för vettiga pengar till en sån?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Jag har en fz1n -07 som jag upplever rätt orolig under acceleration, vad finns det för styrdämpare för vettiga pengar till en sån?

Har du trimmat eller gjort andra förändringar på den? Min kompis har en likadan som du vilken jag kört ett antal ggr och både han och jag upplever den som väldigt lugn på alla sätt.

/D.

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Har du trimmat eller gjort andra förändringar på den? Min kompis har en likadan som du vilken jag kört ett antal ggr och både han och jag upplever den som väldigt lugn på alla sätt.

/D.

Nej, den är helt orignal, förutom ett gpr slipon, kanske bara jag som är harig? :va

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Om du verkligen tycker det är nödvändigt så borde de veta på ett YC i din närhet. Jag köpte en styrdämpare till min R1-01:a på YC i helsingborg.

/D.

jag ringde dit där jag köpte hojen, dom hade inget på span nu, men känner ändå att jag vill ha en, detta är min första hoj, och jag kan ju säga att jag inte behärskar den till 100% än, så.. better safe than sorry :tummenupp

motospeed har färdigt kit till fazer 01-05 kanske det passar? Annars kan du ju plocka ihop fästen separat

Kanon, slår en signal dit, tackar! :)

Last edited:

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
någon som vet om det fortfarande finns någonstans att få tag i styrdämpare? länkarna verkar döda... :huvet

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag köpte en hyperpro från ebay till min 06a. Var mycket nöjd med den.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Om den känns fladdrig i framänden vid accerelation så skulle jag nog provat att justera fjädringen lite.
Vet inte vad som går att justera på en FZ1 eller vad man ska justera för att få bort den känslan, har inte skruvat fjädringen sen i somras :p
Men det är ju bara att googla.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Här är en sammanställning ja gjorde på en amerikanskt forum när jag letade:

I have seen this ones:

1. The sprint steerindamper. Exactly how I would like to have the damper fitted but my Intercooler is in the way (I think). My intercooler is fitted 5 rows down from the top of the watercooler. Can anyone check how much space it needs?
Yamaha FZ1 Fazer 06-10 Sprint Steering Damper Kit New | eBay

2. GPR. I dont like the position but its relatively neutral color (black) so its okay. Im not sure if it fits in between my handlebar clamps. Anyone know the width of the damper?
Yamaha FZ1 Steering Damper Kit 2006-2011 GPR Stabilizer Version 4 V4 Sport Bike | eBay

3. Bitubo. Good colors and look to be a quality part but the position is not perfect.
CarpiMoto - Bitubo Steering Damper Kit for Yamaha FZ1/Fazer 1000 06- - Yamaha FZ1 Naked 06-

4. Titax. I dont like the position but its relatively neutral color (black) so its okay. Im not sure if it fits in between my handlebar clamps. Anyone know the width of the damper?
Titax Yamaha FZ1 Steering Damper [V147] - NZ $496.00 : Fast Bike Gear

5. Hyperpro. I dont like the position and the colors (gold details) and not to have moving parts were I will maybe will have a bag or something that can get stuck.
HyperPro Yamaha FZ1 Steering Damper 06-08,Hyperpro FZ1 Damper,Sportbike Stabilizers, - Tobefast

6. Matris. Very expensiv and dont think it better then the other ones. Red detail which I dont like.
CarpiMoto - Matris Steering Damper M4R Kit - Yamaha FZ1 Naked 06-

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...