Janne L-P
Ny medlem
Hej!
Nån som vet vad en Öhlins styrdämpare till en R1:a kostar ungefär?
Janne L-P skrev:Hej!
Triggerhappy skrev:Beggad inkl fästen ca 3´000:-
Men den listige köper en ny WP inkl fästen för 3´300:- hos Springzz.
98-01.
Se: www.springzz.com
Nalken skrev:Hur står sig WP jämfört mot Öhlins?
Är Öhlins 2000 kr bättre?
Ska den göra, sama artikelnumer på Öhlins (SD124).Silwer skrev:passar verkligen 98-99 och 00-01?
Silwer skrev:passar verkligen 98-99 och 00-01?
Fungerar de på samma sätt mao, man vill ju inet ha en dämpare som blir hård att styra med när man kör omkring normalt, den ska ju baar styvas upp vid slag på hjulet.
Triggerhappy skrev:Öhlins gör ingen skillnad på år´s kullarna men faktum är att framkanten på tanken skilljer så på min 00´a fick jag lägga en bricka under kulan vid "stativet" för att få frigång.
Vad jag vet är dämpningen linjär på samtliga "normalt" byggda styrdämpare.
Jodå, teflon brickan ligger där också men mellan den och "stativet" la jag en stålbricka också för att få upp dämparen ca 2 mm så den går fri ifrån tanken.PMR skrev:Fick du inte med den lilla vita plastringen som ligger under kulan? Eller behövs det ytterligare en distans?
Triggerhappy skrev:Jodå, teflon brickan ligger där också men mellan den och "stativet" la jag en stålbricka också för att få upp dämparen ca 2 mm så den går fri ifrån tanken.
Vid fullt vänster så slår den i annars.
Jag har en -00
Triggerhappy skrev:Vad jag vet är dämpningen linjär på samtliga "normalt" byggda styrdämpare.
Silwer skrev:Det finns billiga som bara gör det trögre och trögre att styra även vid vanliga styrutslag när man ställer dem högre, en sådan vill jag absolut inte ha.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men var det inte Mavve som en gång i tiden sa att WP till och med är bättre än Öhlins?Nalken skrev:Instämmer!
Finns det någon som har erfarenhet av dessa WPstyrdämpare?
Är i köpartagen och har inte råd att köpa skräp.
kaZmur skrev:Nu kanske jag är helt ute och cyklar men var det inte Mavve som en gång i tiden sa att WP till och med är bättre än Öhlins?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |