Styren

Berra Bula

outlaw since 1991
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Honda crf450x -06 Yamaha YZF 250 -05 till salu
Fan åxo!! idag när jag skulle rulla ut hojjen ur garaget och lasta den för att åka till banan så välte den...:huvet och styret vart snett.... så nu åker jag på o köpa ett nytt, men jag har inte en aning vad jag ska välja. Jag hadde väll antagligen köpt ett nytt ändå eftersom att jag får ont o fingrarna av det gamla menmen..

Jag ska nog köpa ett taper styre men vet inte om jag ska köpa fatbar eller protaper eller en billig budget variant?

Sen så finns det ju en miljard bockningar verkar det som.. jag skulle vilja ett rätt högt styre men vad händer med körställningen då?:va

någon som kan hjäpa mig lite?
 

roadräser

Kör fort på allt!!
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
aprilia rs250
Berra Bula skrev:
2522198 Fan åxo!! idag när jag skulle rulla ut hojjen ur garaget och lasta den för att åka till banan så välte den...:huvet och styret vart snett.... så nu åker jag på o köpa ett nytt, men jag har inte en aning vad jag ska välja. Jag hadde väll antagligen köpt ett nytt ändå eftersom att jag får ont o fingrarna av det gamla menmen..

Jag ska nog köpa ett taper styre men vet inte om jag ska köpa fatbar eller protaper eller en billig budget variant?

Sen så finns det ju en miljard bockningar verkar det som.. jag skulle vilja ett rätt högt styre men vad händer med körställningen då?:va

någon som kan hjäpa mig lite?

Är du säker på att styret är snett? det kanske bara är gaffelbenen som vridit sig i styrkronan?? låter lite konstigt om styret böjs bara för att cykeln välter, men om du ska ha ett nytt styre tycker jag du ska kolla på renthal fatbar med ktm krökning goaste styret jag haft:tummenupp
 

Berra Bula

outlaw since 1991
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Honda crf450x -06 Yamaha YZF 250 -05 till salu
Har betämmt mig för ett fatbar RC high, men killen där jag ska köpa det sa att man kan välja nästan vilken färg man vill t.ex. lila?? han sa att det fanns på hemsidan så skulle man kunna beställa det. Dom ända färgerna jag hittade var :

Svart
röd
blå
titan
orange

MEn jag tror jag köper ett rött, hoppas det blir snyggt på en yamaha??:rolleyes:
 

Clyde

Bygg om golfbanor till crossbanor...
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Sweden
Hoj
Honda CRF 450
Rentahl Twinwall

Berra,
innan du monterar ett FATBAR styre så var noga med att putsa till en fas på överfallen så att det inte blir en brotthänvisning på styret med tiden. Har själv dålig erfarenhet av FATBAR styre (Renthal) utan "fågelpinne" pga att jag knäckte ett i våras vilket inte var en rolig upplevelse... att titta in under framskärmen i 20 m innan en kurva på en cross är inget jag rekomenderar. Därför rekomderar jag dig att skaffa ett Renthal Twinwall !! Finns i rött ..jag har själv ett monterat på min hoj.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top