Suburban/Tahoe

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jänkarna rostar så att det låter när det väl sätter igång btw, åtgår ganska mkt medel för behandling o inte helt gratis om man inte orkar svina själv.

Visst, rostskyddet är ju klart bristfälligt, men lätt att åtgärda på en hyffsat ny bil.
Dessutom så är det så mycket gods så när japs har hål i plåten så är det fortfarande 0,8mm plåt kvar.
Laga rost på en gammjänk är som att laga rost på ett fartyg, man knackar dän den lösa rosten o målar över:D

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har du inte behov av många sittplatser mer än vid ett fåtal tillfällen per år som t ex vid en skidresa eller annan resa någonstans då skulle jag hyrt en familjebuss vid dessa tillfällena istället för att köpa en bil som vid de allra flesta tillfällena är ett enda stort problem. Stora och otympliga att parkera.

Bor man på landet och bara ska handla på ett ICA Maxi vid stadens utkant så kanske det fungerar. Vi har en gammal King Cab uppe på vårt sommarställe. Ett helvete att fickparkera - jag lovar. Man anammar den amerikanska livsstilen med storköp på Konsum Kvantum och ICA Maxi väldigt fort med en sådan bil.

Angående packning så kan man sätta på ett takräcke eller skidbox. Känns det fortfarande som att utrymmena inte räcker till så skaffa ett täckt släp samt ett BE kort om totalvikten skulle bli för stor :D

Landcruisern jag tänker på är modell större än de man vanligtvis ser ute på annons. Söker du på nätet så hittar du dem. Ofta har de fällbara säten i bagageutrymmet precis som gamla Defender. Om man inte utnyttjar fällstolarna bak är bagageutrymmet rätt rymliga i dem. De verkar falla ner till ett visst värde sedan står de där och stampar trots att åren går och milen ökar. Jag tror det finns skäl till att FN använder sig av dessa bilarna. De är nog oerhört driftsäkra och har pålitlig drivlina.

Du låter dessvärre lite som min fru :D:D -visst du har en poäng att det är MKT bil för att bara åka till Sälen två repor per år. Och att manövrera nere i ett parkeringsgarage i city är nog ingen lek. Kanske bättre att köpa en fräsch van så kan man lasta en hoj i också....:tummenupp

Ska o provköra en 07 Suburban imorgon...jag återkommer :tummenupp

Du är medveten om att du köper en glättigt rundad personbilskaross byggd på gammal pickupteknik, och att plasten i Amerikanska bilar är ännu plastigare än plasten i Japanska bilar?

En USA pickis är en uppsminkad gris, det är fortfarande en gris under....

Med det sagt så vill jag ha en bruksig pickup, gärna så gammal att den inte har solenoider som kopplar in fyrhjulsdriften, utan wires, stag och spak.
Sånt man kan laga i fält med en polygrip och lite ståltråd, som det sig bör på en Amerikanare.

Jag är medveten om att det är mkt gammal teknik och inredningsdetaljerna lämnar en del att önska visst...det är ju en jänk. Men så är det här med V8, mkt plåt och att titta på omvärlden lite grann från ovan:D....och utrymmen såklart...utrymmen!!!

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
:skrattaåt

Lycka till med provkörningen och glöm inte lämna frun hemma. De förstår inte det här med stora pojkar och deras leksaker. :D

Min fru är dessvärre inte någon man "lämnar hemma"...:D:D här krävs det finlir...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nå, vad tyckte du?

Jo de är ju jävligt mulliga faktiskt.:D Kunglig komfort (iofs inte så tyst som jag hade hoppats), slösande utrymmen och riktigt rapp motor (ett gaspådrag och man rullar 400 m av bara ren massa). Det var rejält halt men det gick spikrakt i modden, som ett slagskep:tummenupp

Inredningen var rätt smäckig för en bil i den prisklassen men det kanske vi kan leva med. Däremot är det ju mkt bil att parkera, frågan är om frugan är intresserad av det....:rolleyes:

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jo de är ju jävligt mulliga faktiskt.:D Kunglig komfort (iofs inte så tyst som jag hade hoppats), slösande utrymmen och riktigt rapp motor (ett gaspådrag och man rullar 400 m av bara ren massa). Det var rejält halt men det gick spikrakt i modden, som ett slagskep:tummenupp

Inredningen var rätt smäckig för en bil i den prisklassen men det kanske vi kan leva med. Däremot är det ju mkt bil att parkera, frågan är om frugan är intresserad av det....:rolleyes:

Det där med parkering är en vanesak, man sitter högt med bra sikt och ser oftast precis var bilen slutar.
Frugan resonerade likadant om tahoen när jag kom släpande med den, men efter ett tag så tog hon helst den in till stan.
Man behöver inte bekymra sig för trottoarkanter och andra bilister brukar ha vett på att hålla undan:D

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Lyfter en gammal tråd jag hittade.
Sålde min mustang nyss & väntar tredje ungen i vinter.
Så jag tänkte att set kunde vara kul & praktiskt med en suburban -06 & framåt.

Köpråd?
Måste försäkringen vara sjukt dyr? 18" känns lite i överkant...?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Suburban är stooooor invändigt en polare har haft två och är mycket nöjd, dieseln drar litern landsväg och man åker som en kung, ingen av dem har krånglat. Jag säger köp!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Själv skaffa jag Sharan. Med moderna tillbehör.

Vet inte, men själv är jag jäkligt nöjd med bussen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jösses vad folk är kinkiga med utrymme. Har ni blivit curlingföräldrar allihopa?

När jag var barn åkte vi 2 vuxna, 3 barn, 1 hund och allas packning för 6 veckors semester i en Ford Mondeo med takbox. I 75 mil!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lyfter en gammal tråd jag hittade.
Sålde min mustang nyss & väntar tredje ungen i vinter.
Så jag tänkte att set kunde vara kul & praktiskt med en suburban -06 & framåt.

Köpråd?
Måste försäkringen vara sjukt dyr? 18" känns lite i överkant...?

Var fan har du varit. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bra skit! Enkelt och faktiskt billigt. Pissbilar med backvarnare och deformationszoner är jag helt färdig med nu.

:mad:

Deformationszonen sitter väl i bilen man krockar med, dvs strax under långforden? :va

Ja det var ett jävla lyft men det var inte jag som började...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jösses vad folk är kinkiga med utrymme. Har ni blivit curlingföräldrar allihopa?

När jag var barn åkte vi 2 vuxna, 3 barn, 1 hund och allas packning för 6 veckors semester i en Ford Mondeo med takbox. I 75 mil!

Det gjorde jag också, men vi hade volvo 240 som var den senaste Volvon just då.
Men idag så används barnstolar, det hade inte jag när jag var liten.
Barnstolarna idag tar enormt med plats, något jag inte trodde innan jag själv fick barn.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Barnstolarna idag tar enormt med plats, något jag inte trodde innan jag själv fick barn.

Precis bra svar, dessutom var min far en mycket mer bestämd man mot min mor än vad jag vågar vara mot min fru, så jag kan tro att han reglerade bagaget på ett helt annat sätt än vad jag gör...
Och packningen består nuförtiden av en helt ny dimension av grejer, ipads, snowräjsers, soffbord och diverse loppisföremål.

Var fan har du varit. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Missade du att jag har producerat 3 barn? :mad:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Just det glömde bort att pappa även rökte i bilen när vi åkte hela familjen. Han rökte också inne hemma och vi hade aldrig hört talas om cykelhjälm. Säkerhetsbälten bak var inte så noga, ibland åkte vi 4 barn i baksätet.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Vad menar du med barnstol? Bältet drar man ju bara under armen på ungarna så de iaf inte blir strypta när man krockar. :crash

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Är jäkligt intresserad av en tahoe från 2007 och fram, nån som vet hur de ligger i soppaförbrukning? verkar ju finnas i en flexifuel variant med, nåt spec man ska passa sig för?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO