Har du inte behov av många sittplatser mer än vid ett fåtal tillfällen per år som t ex vid en skidresa eller annan resa någonstans då skulle jag hyrt en familjebuss vid dessa tillfällena istället för att köpa en bil som vid de allra flesta tillfällena är ett enda stort problem. Stora och otympliga att parkera.
Bor man på landet och bara ska handla på ett ICA Maxi vid stadens utkant så kanske det fungerar. Vi har en gammal King Cab uppe på vårt sommarställe. Ett helvete att fickparkera - jag lovar. Man anammar den amerikanska livsstilen med storköp på Konsum Kvantum och ICA Maxi väldigt fort med en sådan bil.
Angående packning så kan man sätta på ett takräcke eller skidbox. Känns det fortfarande som att utrymmena inte räcker till så skaffa ett täckt släp samt ett BE kort om totalvikten skulle bli för stor
Landcruisern jag tänker på är modell större än de man vanligtvis ser ute på annons. Söker du på nätet så hittar du dem. Ofta har de fällbara säten i bagageutrymmet precis som gamla Defender. Om man inte utnyttjar fällstolarna bak är bagageutrymmet rätt rymliga i dem. De verkar falla ner till ett visst värde sedan står de där och stampar trots att åren går och milen ökar. Jag tror det finns skäl till att FN använder sig av dessa bilarna. De är nog oerhört driftsäkra och har pålitlig drivlina.