Suck, killen ska ge bort 200 miljarder

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Therudeboy skrev:
Han har väl mer en bara 217 miljader, för det lär väl finnas en del i aktie kapital osv för sist jag kolla hade han 700 miljader eller nåt.

jupp, tror det var en sammanlagd förmögenhet på ca 80miljarder DOLLAR :3freak för 3-4 år sen, fast det inkluderar väl hans aktiekapital också somsagt

då hade nån snubbe i asien ännu större förmögenhet, tror han var prins av burhain lr. nåt :)

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
URRninja skrev:
Vad betyder det?
Jag får bara en känsla av att denne man, som lyckats skapa sig en av de största privat- förmögenheter någonsin skådade, och detta i en super-egoistisk konkurrens-tung branch knappast kan vara någon Moder Theresia.

Bill Gates är väl i ett skede av livet där det passar att framställa sig som världens bästa kille.
Jag tror inte att detta utspel är av ren godhet utan taktiskt agerat och som passar hans syften på längre sikt.

Vilka de är lär visa sig.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Du kanske har rätt. Fast handlingen som sådan är ändå för jävla bra..

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Han har redan skänkt cirka 400miljarder kronor (som mest, inräknat tillgångarna i microsoft så var han god för nästan en billion kronor) till välgörenhet så visst är han bra! *apploderar* nån med respekt för pengar och som fattar att det inte fungerar att sitta på tillgångar som kan rädda svälten och starta industrier på en hel u-landskontinent.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
eus skrev:
Fy va bra! :Bugar

Räcker inte 80 miljoner kronor menar du? :kocko

Jag hade vart grymt stolt över farsan.. Fatta vad nytta 200 miljader gör i fattiga länder!

Ja ok, jag skulle inte tacka nej till 80 mille i dagens läge, men har man vuxit upp med att man e son till världens rikaste och kanske vant sig vid viss standard osv så är 80 mille droppe i havet för de riktigt rika, finns en bunt människor som köper slott och herrgårdar osv överallt för säg 100 miljoner.

När jag har bostäder där jag vill bo och alla tänkbara bilar och andra nöjesgrejer så lär det gå på mer än 80 mille, sen vill man ha lite cash för olika privata projekt (som gärna kan vara i välgörande syfte) men man vill inte ge bort pengarna så att andra styr hur man gör med de, för då förlorar man kontrollen om de skulle besluta för något man ursprungligen inte tänkt sig.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Kay skrev:
Han har redan skänkt cirka 400miljarder kronor (som mest, inräknat tillgångarna i microsoft så var han god för nästan en billion kronor) till välgörenhet så visst är han bra! *apploderar* nån med respekt för pengar och som fattar att det inte fungerar att sitta på tillgångar som kan rädda svälten och starta industrier på en hel u-landskontinent.

Jepp, läste nånstans att när han skulle betala skatt fick de göra eget program för honom för det gick inte trycka in så många nollor i skatteverketssystem. Sen så har han hela tiden sagt att han inte bryr sig hur mkt skatt man betalar, eftersom hans pengar på ett eller annat sätt hela tiden går åt välgörenhet. Bara och applådera, inget ont i killen, kanske lite tråkig med tanke på vad man kan göra, fast å andra sidan e han väldigt privat kanske redan gjort allt det jag tänker på.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
soppatorsken skrev:
Fan va hurtig och blommig du är då.
Var du scout när du var liten eller? Eller bara en smula gay?

Försökte vara så där politisk korrect som det är så inne att vara. Nää jag är snäll innerst inne och skulle gladeligen skänka stålar jag inte behöver till välgörande ändamål, och om röda korset är en lite för gay så kan jag väl ge stålarna till Hells Angels i stället?. :rodnar

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...