Sug pa det har

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Hela min poang med foregaende trad var delvis att psyka alla som sitter hemma i Svea och tycker att vadret suger, men ocksa for att demonstrera lite mot nagot som jag inte kan uppfatta som annat an en djavulsk formyndarmentalitet, det faktum att Sverige med alla dess javla lagar och regler overallt inte anser att medborgarna ar tillrackligt klyftiga for att valja sjalva. Det strider ju mot demokratin, sa javla mycket regler som vi har. Och det varsta ar att alla svenskar verkar kopa det utan att ifragasatta i sa hog grad.

Skulle jag vilja kora min hoj en varm sommardag langst lat saga lite skona grusvagar ute pa Varmdolandet t ex, sa skulle jag javligt garna gora det utan hjalm for att njuta av en storre frihetskansla. Nu gor jag ju det i alla fall for att jag ar en anhangare av nedanstaende filosofi, men det hade anda varit schysst att inte behova projsa bylingens boter (han dyker ju ofta upp nar man minst anar det och javlas lite extra bara for att man ar nastan helt laglydig i ovrigt).

Har kommer en liten anekdot,

vi skulle aka flodbat i Thailand varpa jag fragade guiden om det var lugnt att sitta pa relingen (sjalva racket alltsa) for att det flaktade battre dar, nagot som i Sverige skulle vara totalforbjudet. Responsen blev att guiden pa baten borjade skratta och sa att det far jag val gora som jag vill, jag var ju en stor pojke som hon uttryckte saken. Hon tyckte att det var en fullkomligt onodig fraga.

Denna sortens frihet ar nagot som jag saknar i Sverige.

I kara Moder Svea daremot maste skyddsracke byggas X antal centimeter hogt i anslutning till sommartorpets trappa, annars kan man ju ramla ner fran en och en halv meters hojd och sla sig... Vilket javla skitsnack, och det javligaste ar personer har som jobb att aka och kontrollera alla de har bestammelserna och reglerna som finns. Tala om sloseri med skattekulor.

You gotta be able to say what the fuck once in a while and make your move. Tom Cruise ur filmen Risky Business.

Jag ar en stor anhangare av What the fuck-filosofin...

Jag vill ocksa be om ursakt for att kommateringen i detta inlagg inte ar fullkomlig. Detta beror pa att det har tangentbordet ar installt for hebreiska eller nagot i den stilen. Jag vill ju inte att ni ska tro att jag ar vilket pucko som helst.

Simma lugnt,

Florodoltarzan :arsele

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Florodoltarzan skrev:
Jag vill ju inte att ni ska tro att jag ar vilket pucko som helst.

Florodoltarzan :arsele

Ja du kan ju försöka.. Jag håller med dig till fullo. De som utgör en livsfara för andra då de föga kan avgöra vad som är rätt och fel gör ju det lika förbannat trots dessa lagar...

pEth

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
såld
tjena!

Florodoltarzan skrev:
Tjena,
Har kan man hyra vilken bage som helst utan kort, och hjalm vet jag inte ens om det finns att fa tag pa. De verkar heller inte ha fattat att man nog kanske inte bor aka 6 pers. inkl. spadbarn pa en 125:a i rusningstrafik (i Vietnam och Kambodja ar det inte en ovanlig syn).

Sverige ar lojligt hart reglerat nar det galler det mesta. Faktum ar att jag faktiskt gillar att sitta pa en hoj iford endast sandaler och badshorts. Det verkar dessutom alla andra vasterlanningar som ar ute och reser tycka da jag inte sett ett skinnstall sa langt ogat nar pa fyra och en halv manad. Jag skulle nog inte valja att aka utan hjalm hemma alltfor ofta men det vore trevligt om jag fick bestamma den saken sjalv, da jag anses (av samhallet i alla fall) vara vuxen (26 ar), utan att riskera aka pa boter
-Rebellen-

Tjena!
hehe jag forstar vad du menar :hihi !! det ar verkligen skillnad pa kultur. jag sitter nu pa ett internetcafe i Vietnam-Hoi An. har varit i vietnam i en manad idag sa jag borjar bli van. jag borjade i saigon o dar e trafiken helt gal1!! man blir nastan morkradd.. fran flygplatsen till hotellet vagade jag knappt titta ut genom fonstret, kandes som att vi skulle krocka 100grr.. bara en san sak som att ga over en gata var skit svart iborjan! kandes som ryskroulette(stavning), men efter nagra dagar sa vanjer man sig o man borjar kanna rytmen.. att ga over en storre gata i rusningstrafik e inte o leka med.
manniskorna har lever med sina 110cc motorcyklar som om det vore en forlangd kroppsdel! ganska roligt faktiskt :)

jag hyrde en mc for nagra dagar sen! fragade inte efter skinnstall lr liknande, men jag tror de knappt vet vad det ar! om d hade haft skinnstall att lana ut sa skulle jag inte ha det iaf for det e sa jekla varmt att jag skulle nog svimma o kora av vagen.
reglerna i sverige ar harda men ganska bra! det stor mig inte att jag maste ha hjalm och sa, men jag kan forsta att man kanske vill avgora det sjalv!

som sagt jag har varit har i en manad nu.. hmm da har jag bara fyra kvar :D
ska till Laos, Cambodja, Thailand, Malaysia och jag aker hem fran Singapore.
jag kan verkligen rekomendera att gora en san har resa som -Rebellen- sa!

//peter

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...