suga ut blod från Pungen??

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
MBGIRL skrev:
Okej..jag vet ju hur man tar bort fästingar men tycker bara det
é konstigt att folk har delade åsikter om utdragningen.
Har inte så mycket fästingar på vovven eftersom han har spot on,
medel på sig för att inte få fästingar.

Men iaf....har den pennan som du snackar om och det konstiga
i så fall är att det står där att man ska vrida för att få ut den korrekt.

jaja.. gör hur du vill, men de säger sig ju lite själv.. vrider man, så kan man om man har otur vrida av skallen på den, o då blir det kvar i huden...
får man ner pennan eller naglarna in under huden o drar rakt ut , så ökar chanserna på att få ut den.
Varför dom skriver så på kartongen det vet jag inte, men praxis på akut och infektionsmottagningar där ja har jobbat. så drar man dom rakt ut.... hur många fästingar fabriken har testat på.. de vette 17. Men ja litar nog hellre på sjukvården :)

Mavve

Guest
MBGIRL skrev:
Har inte så mycket fästingar på vovven eftersom han har spot on,
medel på sig för att inte få fästingar.

:skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
Är det därför jag har fått utslag på hela kroppen bara för att du har medel på din hund?
Jag gick och blodtestade mig och de sa att jag skulle in på avgiftningskliniken :skrämd :skrämd :skrämd

750RR
ditt fel :p

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mavve skrev:
Är det därför jag har fått utslag på hela kroppen bara för att du har medel på din hund?
Jag gick och blodtestade mig och de sa att jag skulle in på avgiftningskliniken :skrämd :skrämd :skrämd

750RR

hm... va har du o hennes hund gjort igentligen :rolleyes:

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
ambulans skrev:
jaja.. gör hur du vill, men de säger sig ju lite själv.. vrider man, så kan man om man har otur vrida av skallen på den, o då blir det kvar i huden...
får man ner pennan eller naglarna in under huden o drar rakt ut , så ökar chanserna på att få ut den.
Varför dom skriver så på kartongen det vet jag inte, men praxis på akut och infektionsmottagningar där ja har jobbat. så drar man dom rakt ut.... hur många fästingar fabriken har testat på.. de vette 17. Men ja litar nog hellre på sjukvården :)

Okaj :)

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Mavve skrev:

750RR

Mavve jag sa ju åt dej att du inte fick hångla med Simba!!!! :mad:

*hihi*

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
haha.. stackars sate! tur att du fick bort den då.. :D
trodde karlar gillade att bli sugna på,så att säga :rodnar

men de kanske finns en gräns.. *fnissar*

ohooo så trött jag är nu.. :skrämd

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
som ambulans sa: rakt ut!!!!!!!

dessutom ang smör som folk har lagt på , det får fästningen att kvävas typ o dö, men saken är den att det får den att spy ut massa skit i en, inte bra....

Mavve

Guest
Ravetrancer skrev:
som ambulans sa: rakt ut!!!!!!!

dessutom ang smör som folk har lagt på , det får fästningen att kvävas typ o dö, men saken är den att det får den att spy ut massa skit i en, inte bra....

... numera med 3 pungkulor :crash

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ambulans skrev:
...avvakta.. får du feber, nackstelhet.. illamående.. eller nåt annat.
kontakta genast hälsocentralen.
Var särskilt uppmärksam på pittstelhet. Uppstår sådan är det fara å färde och du bör omedelbart kasta dig över flickvännen. :tummenupp

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
ambulans skrev:
därför att det är större chans att man vrider av huvet på fästingen än att man får ut den...
det finns en massa såna skrönor om att man ska ha på smör osv... de är bara snick snack !!

men om du har mycke fästingar på jycken , så finns de en speciell grejj för de.. som ser ut som en penna, vet inte vad dom heter.
hör på apoteket.
grejjen är att man måste komma djupt ner på fästingen ... nästan helt under huvet på den för att få ut allt. sitter nåt kvar kan de ge tråkigheter....
och som sagt... inga vridningar... rakt ut bara.
Sådan där fästingpenna funkar sk*tbra. Den är hur simpel som helst att använda. Har än så länge bara använt den på jycken och den plockar helt rent från hela fästingen. :tummenupp

Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Ser att dina problem redan löst sig men jag undrar varför du inte bara sa godnatt och bad henne gå hem till sig?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...