Ja, nu ligger en kompis på mig. Han har garageplats i Stockholm och vill att jag ska köpa hoj så vi får köra lite ihop. Jag har ganska nyligen sålt min zx6r och precis som min kompis funderar jag starkt på att köpa en bushoj. Men återigen är min kunskapsnivå väldigt låg på det här med hojar.
Det jag vill ha den till är främst att gasa lite på grusvägar och bakhjulsåka på gatan. Planerad budget för hojen är cirkus 30k.
Vad ska jag satsa på för något? Jag är kanske något kvinnlig av mig, men vill poängtera att utseendet på hojen faktiskt har ganska stor betydelse. Vill gärna flasha lite för polarna. Har därför kollat in lite på KTM Duke och gillar det kaxiga utseendet. Men, är den verkligen ämnad för gruskörning och bakhjulsåkande?
Viktigt för mig är alltså:
Några rekommendationer? Någon modell jag bör undvika?
...och lägg gärna till vad som är viktigt att titta på vid ett köp, som brukar vara det största problemet med modellen.
Det jag vill ha den till är främst att gasa lite på grusvägar och bakhjulsåka på gatan. Planerad budget för hojen är cirkus 30k.
Vad ska jag satsa på för något? Jag är kanske något kvinnlig av mig, men vill poängtera att utseendet på hojen faktiskt har ganska stor betydelse. Vill gärna flasha lite för polarna. Har därför kollat in lite på KTM Duke och gillar det kaxiga utseendet. Men, är den verkligen ämnad för gruskörning och bakhjulsåkande?
Viktigt för mig är alltså:
- Lätt att dra upp på bakhjulet
- Billig att försäkra och skicka på service
- Gärna billiga delar till hojen om något skulle börja spöka
- Schyst utseende är ett stort plus
- Är ingen mekare och vill ha något som är tåligt och fungerar i ur och skur.
Några rekommendationer? Någon modell jag bör undvika?
...och lägg gärna till vad som är viktigt att titta på vid ett köp, som brukar vara det största problemet med modellen.
Last edited: