Sugen på att tävla!

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Hej är ny på motardfronten har mest åkt enduro och lite sådant förut. Men nu har jag införskaffat mig en ktm 520 sx som har ombyggd växellåda m.m m.m och nu är jag sugen på att köra lite bana och kanske börja tävla lite. Hur funkar det med serier och t'ävlingar i motardsamanhang? Skulle vilja ha lite info om det. Sedan om det är någon som kör motard på strängnäs motorstadion som kan vad osm gäller där?
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Finns inga serietävlingar som i cross bara nån cup eller två + SM.
Kolla in tävlingforumet för träningar och sånt.
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
rejser skrev:
2150822 Finns inga serietävlingar som i cross bara nån cup eller två + SM.
Kolla in tävlingforumet för träningar och sånt.

Ok men är ganska ny sport så det kommer väl med tiden. Men hur kan man kvala in sig för nästa års sm? är det att ta hem bra placeringar på de cuper som man är med på? Mycket man inte vet i denn anya roliga sport.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
arbe21 skrev:
2151596 Ok men är ganska ny sport så det kommer väl med tiden. Men hur kan man kvala in sig för nästa års sm? är det att ta hem bra placeringar på de cuper som man är med på? Mycket man inte vet i denn anya roliga sport.

Gå in på www.svemo.se & ladda hem reglementet. Där står om hur uppklassning ska ske. Visar du att du kan åka bra går det ha som grund för att söka despens eller wildcard till SM. Där är även en mer eller mindre komplett tävlingskalender
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Barrett skrev:
2151660 Gå in på www.svemo.se & ladda hem reglementet. Där står om hur uppklassning ska ske. Visar du att du kan åka bra går det ha som grund för att söka despens eller wildcard till SM. Där är även en mer eller mindre komplett tävlingskalender

Tack för hjälpen!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
arbe21 skrev:
2155282 Tack för hjälpen!

Och bara så du vet så går det en tävling inte långt från dig imorgon, börjar klockan 10 med träning/kval och final runt 13.00. Örebro motorstadion, åk dit och kika :tummenupp *50:- inträde tror jag*
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
Dee_cati skrev:
2156775 Och bara så du vet så går det en tävling inte långt från dig imorgon, börjar klockan 10 med träning/kval och final runt 13.00. Örebro motorstadion, åk dit och kika :tummenupp *50:- inträde tror jag*


När är det någon igen så man kan komma å kolla?

Måste lära mig lite trix innan man ska börja köra :tummenupp
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
arbe21 skrev:
2161683 När är det någon igen så man kan komma å kolla?

Måste lära mig lite trix innan man ska börja köra :tummenupp

Sverige cupen i helgen, kolla första sidan på forumet, 27-28 maj är det sm på Sviestad och torsdagen före midsomar är det Highland cup som också det körs på Sviestad. Den 10-11 juni är det SM i Örebro. Det är fyra tävlingar som går hyfsat nära dina hemtrakter.
 

arbe21

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 520sx Motard
erik skrev:
2161942 Sverige cupen i helgen, kolla första sidan på forumet, 27-28 maj är det sm på Sviestad och torsdagen före midsomar är det Highland cup som också det körs på Sviestad. Den 10-11 juni är det SM i Örebro. Det är fyra tävlingar som går hyfsat nära dina hemtrakter.

Kan inte bli bättre! Vart ligger Sviestad?
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
arbe21 skrev:
2162917 Kan inte bli bättre! Vart ligger Sviestad?
Linköping Motorstadion har jag för mig att den heter numera. Vart det ligger tror jag att namnet ger någorlunda information om.

Bifogar enklare karta över vart det ligger.

Hur du hittar dit enklast klicka på länken för mer information. Sviestad/Linköpings Motorstadion

:)
 

Bifogat

  • se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    41.8 KB · Visningar: 35
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top