ska jag kolla på nyare än 98:a varför?
ZX9R från 1998 är en ganska touringbetonad hoj. Tung och svajig. Är det det du är ute efter så är du helt rätt ute. Kolla då efter standardsaker:
Koppling
Bromsar
Missljud
Drivpaket
Servicebok
Allmänt skick (lager, märken som tyder på vurpor osv...)
Är du ute efter en sportigare hoj så handla en R1 98-01 istället. Kostar inte så mycket mer men är en hel generation "mer sporthoj"...
/ Jens
zx9r slog ju R1an i bikes Masterbiketest mm det året de båda var nya. Har du kört båda?
tjenna!!! jag har en zx9r 95:a som går bra i motor och låda allt ok och har rullat 4700mil och kan säga att detta är den ultimata hojen enligt mig....duger till all sorts körning...samt mkt billigare i drift än dom flesta sporthojar som är runt 900cc.
ZX9R från 1998 är en ganska touringbetonad hoj. Tung och svajig. Är det det du är ute efter så är du helt rätt ute. Kolla då efter standardsaker:
Koppling
Bromsar
Missljud
Drivpaket
Servicebok
Allmänt skick (lager, märken som tyder på vurpor osv...)
Är du ute efter en sportigare hoj så handla en R1 98-01 istället. Kostar inte så mycket mer men är en hel generation "mer sporthoj"...
/ Jens
Sedan gjordes en uppdatering och modellen fick "ram-air" 00-01. (Annan instrumentering etc.)
Av alla bågar jag har haft så är det bara min pärla zx9r´n som jag riktigt saknar, men tyvärr så klarar inte min nacke av körställningen längre pga diskbråck förra året.
Sen vet väl alla att det är den gröna zx9r som är snabbast av den modellen
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |