Softishman
Fixare
Har du redan tröttnat på Bladen?
Jag är väldigt nöjd med min Aprilia. Jag hade iofs lite krångel med att motorn inte gick riktigt rent när jag var på Gotland Ring, misstänker att det hade med värmen att göra. Efter det har den funkat som den ska men jag har inte haft möjlighet att prova under samma förutsättnignar (bankörning+varmt väder). Annars brukar motorn få beröm för sin driftsäkerhet. Utöver detta är det en helt underbar cykel att köra. Väghållning, stabilitet, bromsar, fjädring, allting funkar perfekt.
Tänkte ta med cykeln till Uppsala för att köra på Rörken vid något tillfälle, kan höra av mig då så kan du ta en provtur.
/Mats
Det vore ju super! När är nästa körning då? Inte tröttnat på bladen så, är bara mer sugen på en twin.... Helt anna körstil som jag tycker passar mig bättre... lugnare så att säga...
Baserat på mina upplevelser:
SP1
Men det beror nog på att jag endast kört "gamla" millen. Och för mig kändes den hög, hård och allmännt sågbockig.
Jag vet att den är snabb, och att vissa chaufförer kör den fort.
Men den passade lixom inte mig iaf. jag vill ha en hoj där man sitter "i" hojen inte "uppepå" som millen.
Sen att millen hade en underbar motor osv är en annan sak
Och enligt de som har millen med nya chassiet så är just de grejerna jag irriterade mig på borta.
Du har alltså inte provkört en lite nyare mille R? Typ en -02? Vilken firma säljer eller har beggade Aprilia i uppland?! Skulle vilja provköra en sån innan jag bestämmer mig helt.... SP1 vet jag hur den är, tungstyrd men väldigt stabilt chassi måste jag säga.... Bromsarna kunde i och för sig vara lite bättre... På Mille R verkar det som att chassit är ännu bättre tack vare uppdateringa ala öhlins och brembo....
Vilket försäkringsbolag har ni som äger Mille? Kul o veta runt vilka priser dom ligger....
Last edited: