Suki trimkam/ar

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
GSXR Kammar

andersbrink skrev:
De kammarna passar inte din hoj eftersom de saknar det mittersta lagerläget.

Hålet i luftburken för CV36'orna ska vara så stort att förgasarna funkar perfekt med storlek mellan 127.5 - 135 på huvudmunstyckena - allt annat är för stort eller för litet hål (i luftburken). Du lär nog upp på en Dynobänk med Lambda för att få till det riktigt bra.

Som jag skrev innnan så hade spinninwheel gsxr kammar med sk. "pittingskador", typ små kratrar i nockarna. De påstår att det inte har någon betydelse för gången men jag är lite orolig för vipparna. Vad säger du Anders? Kan jag montera dessa utan att jag förstör motorn? Eller kan man (Du) rent av fixa till dem. :Bugar

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Känns det inte bekvämt att sätta i kamaxlar som har någon form av pit'ing är du piskad att köpa nya kamaxlar. Att slipa om kamaxlarna i Sverige kostar 300 spänn per lob och då ingår också härdning. En kamaxel har fyra lober.

Köper du nya, t.ex. från http://www.webcamshafts.com/suzuki-moto.html#13 så kommer du undan rätt billigt. "Grind number: 453/223" kallar de för en "turbo profil" men de är snäppet hetare än den hetaste kamaxel Suzuki tillverkat till den oljekylda, dvs värstingkammarna som sitter i 88-89 gsxr750. Absolut perfekta för en hoj med en kompression mellan 9.5:1 till 12:1. "Grind #236" passar bäst i motorer med 12:1 och mer i komp.

Inazuma skrev:
Som jag skrev innnan så hade spinninwheel gsxr kammar med sk. "pittingskador", typ små kratrar i nockarna. De påstår att det inte har någon betydelse för gången men jag är lite orolig för vipparna. Vad säger du Anders? Kan jag montera dessa utan att jag förstör motorn? Eller kan man (Du) rent av fixa till dem. :Bugar

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha