Sundsvall

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Hur är intresset för lite samåkning i Sundsvalls trakten?

På SH finns 78 registrerade användare som angivit Sundsvall som bostadsort. Frågan är nu om alla dessa bara sitter inne och surfar på SH eller om det finns några som kör hoj också? Vore kul om vi var några som kunde träffas och samåka.

Så om ni ska ut och piska landsväg, posera eller bara glida och vill ha sällskap så kan vi väl skriva i denna tråd.

Själv tänkte jag ta en liten tur imorgon (12/4) om om det blit fint väder. Är någon sugen på att haka på?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så var man hemma igen. Blev en tur till Högakustenbron för att äta lunch med en kompis som körde från Umeå. Blev 20 soliga mil idag och nästa helg blir det mer om vädret tillåter. :yoparty

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hej hopp,brukar ju vara körning varje onsdag,om man vill köra riktigt mesigt åker man tillsammans med glidarna och vill man köra lite mer aktivt åker man med sporthojsåkarna som inte vill mesa på för mycket.
Jag ser fram emot många grupp åkningar så fort jag köpt ny cykel förhoppningsvis sker det till helgen.

ps.du som åker r1 kanske vet av någon?

Last edited:

Per_svall

Asfalt är hårt
Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Superduke -07
Jag är helt klart med på att träffas ett gäng å åka lite roliga vägar. :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Trevligt att det finns fler som är intresserade av lite samåkning :tummenupp
Åkte ett par Onsdagar förra året men när jag var där så var det lite sportcyklar.

Var även på en bandag i augusti på midlanda banan så jag hoppas att det kommer fler chanser att åka på bana. Var en kille från Skellefteå som ordnade den dagen, jag tror att vi var både licensierade förare och vanliga gatåkare så jag tror nog att det var lite si och så med hur vi var försäkrade, måste kolla upp och skaffa en olycksfallsförsäkring och kanske en ansvarsförsäkring som gäller för dessa aktiviteter, alt ta licens.

Känner ingen som ska sälja R1, köpte min över blocket och där finns en hel del rettor. Många är fortfarande inte sålda sen jag köpte min i Augusti förra året så det är nog läge på ett bra pris på dessa. Det är nog inte helt lätt att bli av med en retta så ta tid på dig och gör en riktigt bra affär.

Jag funderade på denna när jag köpte min men han tog inte mitt bud på 75k ville ha 80k i höstas, kanske är han villig att släppa den billigare nu när han annonserat ut den i över 8 månader. http://www2.blocket.se/view/2381063.htm?l=0&c=1&city=0

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hehe har sneglat precis på den där cykeln faktiskt,finns ju inte så mycket urval här uppe.
Han begär ju 76tkr nu och b.v.s.a så det går säkert att få den för 73-74tkr.
Vi får väl se till att dra ihop ett rejält gäng och dra några turer till sommaren,jag vet några som gärna åker.
Jag åkte bara 1 onsdag ifjol och då tog vi med sportcyklar en egen sväng med hårdare tempo än storsvängen som dom andra åker.
Men i år ska det bli mer åkt är det tänkt.

Abloy skrev:
Trevligt att det finns fler som är intresserade av lite samåkning :tummenupp
Åkte ett par Onsdagar förra året men när jag var där så var det lite sportcyklar.

Var även på en bandag i augusti på midlanda banan så jag hoppas att det kommer fler chanser att åka på bana. Var en kille från Skellefteå som ordnade den dagen, jag tror att vi var både licensierade förare och vanliga gatåkare så jag tror nog att det var lite si och så med hur vi var försäkrade, måste kolla upp och skaffa en olycksfallsförsäkring och kanske en ansvarsförsäkring som gäller för dessa aktiviteter, alt ta licens.

Känner ingen som ska sälja R1, köpte min över blocket och där finns en hel del rettor. Många är fortfarande inte sålda sen jag köpte min i Augusti förra året så det är nog läge på ett bra pris på dessa. Det är nog inte helt lätt att bli av med en retta så ta tid på dig och gör en riktigt bra affär.

Jag funderade på denna när jag köpte min men han tog inte mitt bud på 75k ville ha 80k i höstas, kanske är han villig att släppa den billigare nu när han annonserat ut den i över 8 månader. http://www2.blocket.se/view/2381063.htm?l=0&c=1&city=0

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hänger på!

Jag bjuder på en korv på Dannes i Matfors till sommarn! Vad sägs om det? :arsele

Posöråkande och allmänt skitsnack välkomnas alltid!

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jag är på!!

I slutet av MAJ!! ( Förb****de VV ) :huvet :huvet

Per_svall

Asfalt är hårt
Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Superduke -07
Fudpucker skrev:
Hänger på!

Jag bjuder på en korv på Dannes i Matfors till sommarn! Vad sägs om det? :arsele

Posöråkande och allmänt skitsnack välkomnas alltid!

Det är en deal. Även fast dannes är bland de mest tragiska ställen man besökt, mycket raggar wannabies :D

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Abloy skrev:
Hur är intresset för lite samåkning i Sundsvalls trakten?

På SH finns 78 registrerade användare som angivit Sundsvall som bostadsort. Frågan är nu om alla dessa bara sitter inne och surfar på SH eller om det finns några som kör hoj också? Vore kul om vi var några som kunde träffas och samåka.

Så om ni ska ut och piska landsväg, posera eller bara glida och vill ha sällskap så kan vi väl skriva i denna tråd.

Själv tänkte jag ta en liten tur imorgon (12/4) om om det blit fint väder. Är någon sugen på att haka på?

Missa INTE MC-Dagen 29 Maj :yoparty :tummenupp

Bifogat

• MCdagen_29_maj_04.doc
    34.5 KB · Visningar: 131

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Fudpucker skrev:
Följer detta med spänning!
Synd att det bara går att boka en uppkörningstid åt gången! :7peta :rofl

Jaja, snack snack. Kan du så måste man ju va efterbliven för att inte fixa det :fatta!

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Per_svall skrev:
Det är en deal. Även fast dannes är bland de mest tragiska ställen man besökt, mycket raggar wannabies :D

Jepp, men goa korvar har de :hihi

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hörde jag gratis korv,jag är på!!! men kanske tackar nej till korven ändå för mitt skinnställ är så trångt i år......

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Har stuga i Bergafjärden, så ibland tar jag hojen upp. Skriver en rad nästa gång, så får vi styra ihop något.

Mvh

//David

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM