Suomi nästa!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jaha, om en halvtimme åker jag upp till sthlm för att åka vidare mot finland med silja line tror jag.... aja, båt som båt, bara man blir full så är jag nöjd!
Nån som vet hur mycket man får ta med sig hem? Tänkte om man ska ta med extra väska eller skita i det.....

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Dee_cati skrev:
Jaha, om en halvtimme åker jag upp till sthlm för att åka vidare mot finland med silja line tror jag.... aja, båt som båt, bara man blir full så är jag nöjd!
Nån som vet hur mycket man får ta med sig hem? Tänkte om man ska ta med extra väska eller skita i det.....

bara 1 liter stark och 15 liter öl är reglerna till eu länder än så länge! eller hur det nu är men silja har bara 1liter än så länge!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, nu var det ju så att man bara fick köpa 1 liter dit och liter hem, men bara ta med sig en liter genom tullen. Köpte fullt iaf+lite till på en kompis biljett, sen köpte jag på tjejens också. Så nu har man så man klarar sig imorgon iaf :D men fan va mycket finnar det var på båten :( Jag trodde det hette finlands-färja för att båten gick till finland, inte för att det var 50% finnar ombord....

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lite försent kanske men här är lite Finska fraser som är bra att ha för nybörjare som åker finladsfärja för första gången.
Kom ihåg och träna tills nästa gång. :D

Mina haluan asfaltoida Suomen = Jag vill asfaltera Finland
Sinuan purkka touksuu hyvältä/kyrvälle = Ditt tuggummi luktar gott/kuk
Pullat uunissa nauraa = Bullarna i ugnen skrattar
Paina läppaä sisään ja avaa = Tryck in fliken och öppna
Varo kukkia = Akta Blommorna
Hyvää houmenta = God morgon
Minä rakastan sinua = Jag älskar dig
Voi vittu = Smör-fitta
Turpakiini paska-pää = Håll käften dumskalle
Ei saa peittää = Får ej övertäckas
Onko vittu vapaa ? = Är fittan ledig ?
Sinulla on riipputissit = Du har hängbröst
Minulla on ripuli = Jag har diare
Hikinen hirvi = Svettig älg
Sinun koko suku nai keskenään = Hela din släkt knullar med varandra
Herneaivo = Ärthjärna
Minä olen hurri = Jag är svensk
Sinun henki haisee kyrvälle = Din andedräkt luktar kuk
Saanko luvan vai tanssitaanko ensin ? = Får jag lov eller ska vi dansa först ?
Minulla on hevosenkyrpä = Jag har en hästballe
Nussia A-hyttissä ? = Knulla i A-hytt ?
Äle räkkää koiraa = Plåga inte hunden
Saatanan kusesta syntynyt ruumiinnussija = Din satans urinfödda nekrofil

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dee_cati skrev:
...men fan va mycket finnar det var på båten :( Jag trodde det hette finlands-färja för att båten gick till finland, inte för att det var 50% finnar ombord....

Så nu har du fått höra en jäkla massa tango och mojs ? Jo, det är mycket finnar ute och åker färja vet du... öva lite på de finska fraserna bara så blir du nog kompis med dem :D

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Dee_cati skrev:
tjenare! ska åka med samma båt,rock at sea? ser du en snubbe med en helgaddad vänsterarm får du väl morsa.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ähh, jag kom hem igår ju! Åkte torsdag kväll och hemma fredag kväll. SOLID från örebro som spelade, lirade några bra rock-dängor (run to the hills var grymt bra!) men sen peakde det mest neråt vad det gäller musikvalen :( Massa salsa-tjafs och skit :( De såg ju på publiken att de ville ha hårdrock så varför inte bränna av allt de kan inom ämnet, istället för att mesa sig sådär :) Bra sångare, trummisen var grym men basisten lämnade lite kvar att önska.... Nåja, det var kul iaf, det märktes att de gillar vad de gör!
Apropå ta så mycket sprit man kan så går det inte för man får bara handla en liter dit och en liter hem på biljetttern!!! bättre förr när man kunde fylla en hel hockeybag och sen var bara problemet att komma förbi tullarna......

Edit/ Polaren som var med har smeknamnet "finnjävel" och det är det enda jag kallar honom. Det ställde till vissa problem när vi var fulla som svin och stod och gapade till varandra i lobbyn. Kom ihåg att INTE gapa "FINNJÄVEL!!!" åt din kompis om det står en vakt mellan er som ser ut att sova med anabola-dropp och som dessutom har ursprung från finland.
Jag tror inte jag har varit så liten som jag var just då! Det slutade iaf lyckligt, jag gick därifrån som vinnare!!! *slapp stryk mao*

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dee_cati skrev:
Edit/ Polaren som var med har smeknamnet "finnjävel" och det är det enda jag kallar honom. Det ställde till vissa problem när vi var fulla som svin och stod och gapade till varandra i lobbyn. Kom ihåg att INTE gapa "FINNJÄVEL!!!" åt din kompis om det står en vakt mellan er som ser ut att sova med anabola-dropp och som dessutom har ursprung från finland.
Jag tror inte jag har varit så liten som jag var just då! Det slutade iaf lyckligt, jag gick därifrån som vinnare!!! *slapp stryk mao*

Och där hade min lilla ordlista kommit till sin rätta. Några meningar ur den och du hade lättat upp stämmningen mellan dig och vakten rejält :slicka :smasha
:D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Aha, du försöker bli av med mig märker jag! Även en vanlig "standard-finne" är ju galen med eller utan mora-kniv, tänk då hur en BelgianBlue-soumi är när han är uppretad!!! *hjälp!*

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Wiseguy skrev:
Lite försent kanske men här är lite Finska fraser som är bra att ha för nybörjare som åker finladsfärja för första gången.
Kom ihåg och träna tills nästa gång. :D

Mina haluan asfaltoida Suomen = Jag vill asfaltera Finland
Sinuan purkka touksuu hyvältä/kyrvälle = Ditt tuggummi luktar gott/kuk
Pullat uunissa nauraa = Bullarna i ugnen skrattar
Paina läppaä sisään ja avaa = Tryck in fliken och öppna
Varo kukkia = Akta Blommorna
Hyvää houmenta = God morgon
Minä rakastan sinua = Jag älskar dig
Voi vittu = Smör-fitta
Turpakiini paska-pää = Håll käften dumskalle
Ei saa peittää = Får ej övertäckas
Onko vittu vapaa ? = Är fittan ledig ?
Sinulla on riipputissit = Du har hängbröst
Minulla on ripuli = Jag har diare
Hikinen hirvi = Svettig älg
Sinun koko suku nai keskenään = Hela din släkt knullar med varandra
Herneaivo = Ärthjärna
Minä olen hurri = Jag är svensk
Sinun henki haisee kyrvälle = Din andedräkt luktar kuk
Saanko luvan vai tanssitaanko ensin ? = Får jag lov eller ska vi dansa först ?
Minulla on hevosenkyrpä = Jag har en hästballe
Nussia A-hyttissä ? = Knulla i A-hytt ?
Äle räkkää koiraa = Plåga inte hunden
Saatanan kusesta syntynyt ruumiinnussija = Din satans urinfödda nekrofil

Hahahaha har redan börjat mobba folk... Tack! :Bugar

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...