Super Motard Uppvisning på BIKE Weekend, Västerås 11 - 12 Augusti

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Kul att det är motarduppvisning!!

Konstigt bara att det inte är någon som hört
av sig till oss som rejsar??

Vilka är det som kör?
Mer info om det är någon som vet??

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2000, HD Sportster
Kul att det är motarduppvisning!!

Konstigt bara att det inte är någon som hört
av sig till oss som rejsar??

Vilka är det som kör?
Mer info om det är någon som vet??

Hör med Mange Jensen, han blir säkert jätte glad att det finns folk i närheten av Västerås som är intresserade.

"Mange Jensen" <mange@lqt-racing.se>,

Sprid ryktet till alla som håller på med Supermotard / Quad mm. :yoparty

:tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad är det som ska hända??
Det står endast "Supermotard" i programmet...
Ska det ställas ut cyklar? Rejs? Bak+framhjul? Provkörning av nya cyklar?

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2000, HD Sportster
Vad är det som ska hända??
Det står endast "Supermotard" i programmet...
Ska det ställas ut cyklar? Rejs? Bak+framhjul? Provkörning av nya cyklar?

Kolla med CoRuS här på Forumet, sänd en PM till honom. :yoparty

3080877 LÄNGTAR ! :yoparty

Det kommer bli mycket bättre än förra året. Inte för att det var dåligt då, utan för att det mesta kommer vara bättre inte minst kvalitén på er stuntare:yoparty

Jag har beställd bra väder tar och med vårt lilla Bombertält inklusive bra humör till alla:tummenupp

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Ledsen för information i lite senaste laget.:näsblod

Det som behövs är ca 10st motardpiloter som kan köra och det på ett underhållande, lekfullt och kontrollerat sätt. Bjuda på sladdar och täta "strider". Det för att det ska vara underhållande för publik inte för att vara toksnabb och vinna något.

Det kommer inte vara något grusparti utan bara asfalt. Banans utformning kommer förarna få bestämma. Det för att få den att bli så underhållande och passande som möjligt. Tiden kommer att delas med quadar, men tiden är väldigt flexibel så det kommer finnas tid att åka.

Målet är att underhålla och visa publiken vad supermoto är därför är det också önskvärt att alla supermotopiloter står med hojarna på ett och samma ställe under dessa två dagar dagar.
Jag jobbar i nuläget med att få fram ett par tält av modell större för att kunna samla alla under ett tak dit folk kan vända sig med frågor.
Jag jobbar även på att få fram några LCD-tv för att på dessa kunna visa häftig supermoto-informationsfilm
...:yoparty

Förra året var inte dåligt, men allt kan bli bättre....
Är du intresserad eller har tips eller tokiga idéer skicka ett pm så diskuterar vi mer.

Mvh
/Mange

Last edited:

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Husaberg 650-06
att kalla det supermotouppvisning e väl o dra i, eller jo De visade juh cykeln förovissa så att folk kunde se hur en sådan såg ut. Dock inte hur den SKALL köras. va där förra året och det sög verkligen getballe. 5-7 st som lallar runt i ett tempo som tom mormor hade hängt på. lite acceleration inbromsning utan ngt som helst uppställ. (ja såklart utan bredställ, e juh maaanliga åkare vi praatar om)
Man hade juh räknat med att få se Skillat folk, inte söndagsåkare som dessa tycktes vara.
Hoppas det denna gång e värt namnet SuperMoto uppvisning. fetta wheelisar.. hjärtskärrande stoppisar och feeeetta långställ inför kurvan.

oavsett så ska jg dit o kolla. (även denna gång)

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
att kalla det supermotouppvisning e väl o dra i, eller jo De visade juh cykeln förovissa så att folk kunde se hur en sådan såg ut. Dock inte hur den SKALL köras. va där förra året och det sög verkligen getballe. 5-7 st som lallar runt i ett tempo som tom mormor hade hängt på. lite acceleration inbromsning utan ngt som helst uppställ. (ja såklart utan bredställ, e juh maaanliga åkare vi praatar om)
Man hade juh räknat med att få se Skillat folk, inte söndagsåkare som dessa tycktes vara.
Hoppas det denna gång e värt namnet SuperMoto uppvisning. fetta wheelisar.. hjärtskärrande stoppisar och feeeetta långställ inför kurvan.

Just det jag eftersträvar att visa vad hojen KAN användas till. Det ska vara show och inte något träningspass, men samtidigt skall allt ske med glimten i ögat för att locka in folk i motardträsket;)

Har du kunskapen och kan "bjuda upp till dans" är du självklart välkommen. Ju fler som antingen kan köra eller på annat sätt marknadsföra sporten desto bättre är det för sporten.

Detta år vill jag att det ska vara lite högre kvalité på förarna just för att det ska vara "krig" under kontrollerade former just för att få uppvisningen spännande.
Med detta menar jag inte att förkasta de som inte är av samma kaliber som elitförarna. Jag är själv en totalt ointressant kille i sammanhanget, men vet vad som får folk att höja på ögonbrynen och jag gör vad jag kan för att dra mitt strå till stacken (vilket jag gjort senaste 4 åren). Och vad är bättre än att visa eliten, låta folka sedan få klämma och känna på hojarna, prata, ställa frågor, få inblick och framför att få skapa ansikten/supermotoprofiler likt Tony Rickardsson i speedway och Kenneth Hanssen i Rallycross.
Att synas lite är bättre än att inte synas alls. Syns du finns du.

Som lite fingervisning om vad jag kan bidra med och var jag sätter ribban så har jag bjudit in...
Micke Stambeck(Nuvarande SM-placering #8 i 450-klassen) kommer för att poweslajda *bugar och bockar respektfullt*:yoparty
John Stambeck(3:a SM -06) kommer med stor säkerhet på söndag för att slipa fotpinnar *bugar lika respektfullt*:yoparty
Fredrik Eriksson(Nuvarande SM-placering #2 i Open-klassen) har tackat ja till att komma dit gå på bredden med sin Aprillia:yoparty *bugar och bockar med riiispekt igen*

Fler kommer...

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tyvärr är jag borta just den helgen annars hade jag självklart ställt upp. Håller väl kanske inte riktigt Stambeck-tempo, men o andra sidan kraschar jag lika mkt som dom & det brukar ju publiken gilla att se :tummenupp :D

Uppvisningar är viktiga för sporten & vi behöver mer sånt. Egentligen så enkelt att fixa & jag tror även det är välkommet bland så väl publik som för många arrangörer.
Läxan för er till 2008 är väl att försöka vara ute i god tid så man kan planera in det! :)

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tyvärr är jag borta just den helgen annars hade jag självklart ställt upp. Håller väl kanske inte riktigt Stambeck-tempo, men o andra sidan kraschar jag lika mkt som dom & det brukar ju publiken gilla att se :tummenupp :D

Uppvisningar är viktiga för sporten & vi behöver mer sånt. Egentligen så enkelt att fixa & jag tror även det är välkommet bland så väl publik som för många arrangörer.
Läxan för er till 2008 är väl att försöka vara ute i god tid så man kan planera in det! :)

Vi faller för dina fötter å store Barrett:Bugar För du har fallit för oss så mycket;) Det hela går inte ut på att vara snabbast utan att vara bäst...i showen så där hade du haft ett pris att hämta;)
Ang. sen planering. Jag tar på mig det och ber om ursäkt, men vill ändå göra så gott jag kan och jag är mycket tacksam för de som kan ställa upp.:Bugar

micke_stambeck

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
suzuki 450, yamaha R1

du grabben!! du har missuppfattat sporten supermoto!
vill du se feta wheelisar och långa ståppisar så ska du ju kolla in matti å grabbarna:tungan därimot feta ställ kan jag bjuda på!:yoparty

Bifogat

• mickehemsidavalencia.jpg
    mickehemsidavalencia.jpg
    101.9 KB · Visningar: 125

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Tjo... Vad e det för tider som gäller om man ska va med... Jag kan tänka mig göra en å annan slide om det finns snygga brudar på plats????

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Säger som Wiseguy: Släpa ditt dig & hojen så får du visa upp dig hur mkt du vill och visa hur man ska köra!

Inte bra att kasta sten i glashus här. :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Iofs skulle det kunna vara ganska roligt att slänga upp mig på en pigg motard och be mig att sladda runt banan.
Då skulle ni få se på vurpor av sällan skådat slag.
:D

Har bara kört motard några enstaka gånger och då har den framförts som en vanlig hoj i lagliga farter.
:hojsmilie

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Husaberg 650-06
har inte astat sten i glashus. sa bara vad jag tyckte om det jag såg sist. hade förväntat mig mer än det jag såg därmed inte sagt jag e bättre.
jag har väll rätt och tycka att det var rätt lamt och mediokert. vilket andra med tyckte.
arangemanget i sig är trevligt att det finns. och ska bli kul o se dessa duktiga förare som räknats upp. iaf jag är intresserad av att se saker jag inte självklarar av. inget mer med det liksom =)

och ska vi vara petiga så vet jag mycket väl vad sporten går ut på. men uppvising e uppvisning.. o då vill jag mysa.
så visa det skönaste uppställen du kan nu micke =)

Hoppas det kommer duga tätt med elitåkare =)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha