att kalla det supermotouppvisning e väl o dra i, eller jo De visade juh cykeln förovissa så att folk kunde se hur en sådan såg ut. Dock inte hur den SKALL köras. va där förra året och det sög verkligen getballe. 5-7 st som lallar runt i ett tempo som tom mormor hade hängt på. lite acceleration inbromsning utan ngt som helst uppställ. (ja såklart utan bredställ, e juh maaanliga åkare vi praatar om)
Man hade juh räknat med att få se Skillat folk, inte söndagsåkare som dessa tycktes vara.
Hoppas det denna gång e värt namnet SuperMoto uppvisning. fetta wheelisar.. hjärtskärrande stoppisar och feeeetta långställ inför kurvan.
oavsett så ska jg dit o kolla. (även denna gång)
Just det jag eftersträvar att visa vad hojen KAN användas till. Det ska vara show och inte något träningspass, men samtidigt skall allt ske med glimten i ögat för att locka in folk i motardträsket
Har du kunskapen och kan "bjuda upp till dans" är du självklart välkommen. Ju fler som antingen kan köra eller på annat sätt marknadsföra sporten desto bättre är det för sporten.
Detta år vill jag att det ska vara lite högre kvalité på förarna just för att det ska vara "krig" under kontrollerade former just för att få uppvisningen spännande.
Med detta menar jag inte att förkasta de som inte är av samma kaliber som elitförarna. Jag är själv en totalt ointressant kille i sammanhanget, men vet vad som får folk att höja på ögonbrynen och jag gör vad jag kan för att dra mitt strå till stacken (vilket jag gjort senaste 4 åren). Och vad är bättre än att visa eliten, låta folka sedan få klämma och känna på hojarna, prata, ställa frågor, få inblick och framför att få skapa ansikten/supermotoprofiler likt Tony Rickardsson i speedway och Kenneth Hanssen i Rallycross.
Att synas lite är bättre än att inte synas alls. Syns du finns du.
Som lite fingervisning om vad jag kan bidra med och var jag sätter ribban så har jag bjudit in...
Micke Stambeck(Nuvarande SM-placering #8 i 450-klassen) kommer för att poweslajda *bugar och bockar respektfullt*
John Stambeck(3:a SM -06) kommer med stor säkerhet på söndag för att slipa fotpinnar *bugar lika respektfullt*
Fredrik Eriksson(Nuvarande SM-placering #2 i Open-klassen) har tackat ja till att komma dit gå på bredden med sin Aprillia
*bugar och bockar med riiispekt igen*
Fler kommer...