Super Motard Uppvisning på BIKE Weekend, Västerås 11 - 12 Augusti

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Lite nytt på fronten.

John Stambeck kan tyvärr inte ställa upp alls. Orsaker klart godkända bortsett från hans frånvaro på Lördagen *toffel*

Micke Stambeck kommer på Lördagen. De övriga (Fredrik Eriksson, Christoffer Legebro, Lasse Rostedt, Ola Eifrém, Micke "Abris" Abrahamsson) är på då jag inte hört annat, men fler behövs då det faktiskt kan bli så att några måste hoppa av pga. olika anledningar...

/Mange

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2000, HD Sportster
Lite nytt på fronten.

John Stambeck kan tyvärr inte ställa upp alls. Orsaker klart godkända bortsett från hans frånvaro på Lördagen *toffel*

Micke Stambeck kommer på Lördagen. De övriga (Fredrik Eriksson, Christoffer Legebro, Lasse Rostedt, Ola Eifrém, Micke "Abris" Abrahamsson) är på då jag inte hört annat, men fler behövs då det faktiskt kan bli så att några måste hoppa av pga. olika anledningar...

/Mange

Ok, då blir det en hel del som kommer.

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Just det jag eftersträvar att visa vad hojen KAN användas till. Det ska vara show och inte något träningspass, men samtidigt skall allt ske med glimten i ögat för att locka in folk i motardträsket;)

Har du kunskapen och kan "bjuda upp till dans" är du självklart välkommen. Ju fler som antingen kan köra eller på annat sätt marknadsföra sporten desto bättre är det för sporten.

Detta år vill jag att det ska vara lite högre kvalité på förarna just för att det ska vara "krig" under kontrollerade former just för att få uppvisningen spännande.
Med detta menar jag inte att förkasta de som inte är av samma kaliber som elitförarna. Jag är själv en totalt ointressant kille i sammanhanget, men vet vad som får folk att höja på ögonbrynen och jag gör vad jag kan för att dra mitt strå till stacken (vilket jag gjort senaste 4 åren). Och vad är bättre än att visa eliten, låta folka sedan få klämma och känna på hojarna, prata, ställa frågor, få inblick och framför att få skapa ansikten/supermotoprofiler likt Tony Rickardsson i speedway och Kenneth Hanssen i Rallycross.
Att synas lite är bättre än att inte synas alls. Syns du finns du.

Som lite fingervisning om vad jag kan bidra med och var jag sätter ribban så har jag bjudit in...
Micke Stambeck(Nuvarande SM-placering #8 i 450-klassen) kommer för att poweslajda *bugar och bockar respektfullt*:yoparty
John Stambeck(3:a SM -06) kommer med stor säkerhet på söndag för att slipa fotpinnar *bugar lika respektfullt*:yoparty
Fredrik Eriksson(Nuvarande SM-placering #2 i Open-klassen) har tackat ja till att komma dit gå på bredden med sin Aprillia:yoparty *bugar och bockar med riiispekt igen*

Fler kommer...

Kolla med Dennis Lindberg från västerås om han är sugen!! Kör mx2 i cross sm.. Och han gillar o sladda :D

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Kolla med Dennis Lindberg från västerås om han är sugen!! Kör mx2 i cross sm.. Och han gillar o sladda :D

Ska prata med Dennis i morgon.
Så vitt jag vet har han lagt crossåkat på hyllan. Iaf vad gäller åkning på sm-nivå.

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Kan bara instämma. Såg han en gång på gokartbana med crosshjul å de va de sjukaste jag har sett. :skrämd :eek: :jisses Åkte i princip konstant på ställ. Hela banan var full med knotterspår efteråt. :hihi

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Ska prata med Dennis i morgon.
Så vitt jag vet har han lagt crossåkat på hyllan. Iaf vad gäller åkning på sm-nivå.

Jo jag vet.. de har blivit lite dåligt med tävlingar för han,sm i västerås hade ju han spricka i handleden.. prata lite med dennis när han va på sura banan och åkte i helgen,han verkade inte va så motiverd o tävla i cross..

Prata med rogga förut och han sa att dom kanske skulle göra satsning på motard sm.. Tror att han skulle ge eifrem o co,en riktig match :D

Det är nog inte många som hänger på dennis så länge han inte går inn i väggen,så motard skulle passa han bättre då orkar na genom hela heat..

Värre talang får man leta efter om jämför hur lite han har satsat o tränat mot andra i cross sm o ändå har han lega runt 10 plats el bättre..

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jo jag vet.. de har blivit lite dåligt med tävlingar för han,sm i västerås hade ju han spricka i handleden.. prata lite med dennis när han va på sura banan och åkte i helgen,han verkade inte va så motiverd o tävla i cross..

Prata med rogga förut och han sa att dom kanske skulle göra satsning på motard sm.. Tror att han skulle ge eifrem o co,en riktig match :D

Det är nog inte många som hänger på dennis så länge han inte går inn i väggen,så motard skulle passa han bättre då orkar na genom hela heat..

Värre talang får man leta efter om jämför hur lite han har satsat o tränat mot andra i cross sm o ändå har han lega runt 10 plats el bättre..

ola har varit svensk mästare i lite olika grenar:rolleyes: :)

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har hört talas om Ola Eifrém och har faktiskt sett honom live. Han stegrade en gång för mig och så bjöd han på semla.:yoparty

:D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fyfan hade man bara bott lite närmare och inte haft så sjuukt mycke till helgen :(

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tror att han skulle ge eifrem o co,en riktig match :D

Låter bra det, hör med Dennis du som känner honom om inte han vill vara med och köra motard. Vi är så några som kör motard aktivt så alla nytillskott är välkommna.

Du själv då? Du kommer väl och tittar till helgen?

Såg du hade en superfin hoj med nya slicks på. 1 timmes bilkörning till Örebro. Det är ju bara att lasta hojjen, ta med en kompis och komma över och börja köra på våran superroliga bana. Det finns alldeles för många som bara har en hoj men som inte har fått använda den fullt ut. Vi och sporten Supermoto måste nå ut till allmänheten, det är ju därför Mangan ordnar detta. :tummenupp Då måste ju vi som kör aktivt ställa upp. Det kommer samtidigt nytt material underifrån vilket är bra. Dock i ett långsamt tempo.

Standarden på våra förare blir högre för varje år och dom bästa vi har i Sverige just nu skulle inte göra bort sig i VM sammanhang. (Och dom kör snyggare och snabbare än "skägget") :D

Ses till helgen. :yoparty

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Låter bra det, hör med Dennis du som känner honom om inte han vill vara med och köra motard. Vi är så några som kör motard aktivt så alla nytillskott är välkommna.

Du själv då? Du kommer väl och tittar till helgen?

Såg du hade en superfin hoj med nya slicks på. 1 timmes bilkörning till Örebro. Det är ju bara att lasta hojjen, ta med en kompis och komma över och börja köra på våran superroliga bana. Det finns alldeles för många som bara har en hoj men som inte har fått använda den fullt ut. Vi och sporten Supermoto måste nå ut till allmänheten, det är ju därför Mangan ordnar detta. :tummenupp Då måste ju vi som kör aktivt ställa upp. Det kommer samtidigt nytt material underifrån vilket är bra. Dock i ett långsamt tempo.

Standarden på våra förare blir högre för varje år och dom bästa vi har i Sverige just nu skulle inte göra bort sig i VM sammanhang. (Och dom kör snyggare och snabbare än "skägget") :D

Ses till helgen. :yoparty

jag håller med dig lars men vad många glömmer är att alla inte har råd att hålla igång en motardsattsning vara sig på hög eller låg nivå.. tråkigt men sant att allt roligt ska vara så otroligt dyrt:gnissla

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
jag håller med dig lars men vad många glömmer är att alla inte har råd att hålla igång en motardsattsning vara sig på hög eller låg nivå.. tråkigt men sant att allt roligt ska vara så otroligt dyrt:gnissla

Du har så rätt så men jag glömmer inte, jag blundar. Råkade räkna igenom vad fjolåret kostade. Så det får en och blunda ännu hårdare. :gnissla

Tänkte mest på alla som redan har motardhoj men aldrig provat att köra bana. Det är ju inte så dyrt. Sen när man känner gemenskapen och allt det roliga runt omkring. Då är man fast. Du blir väl med till Västerås och är en god ambasadör för sporten?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Du har så rätt så men jag glömmer inte, jag blundar. Råkade räkna igenom vad fjolåret kostade. Så det får en och blunda ännu hårdare. :gnissla

Tänkte mest på alla som redan har motardhoj men aldrig provat att köra bana. Det är ju inte så dyrt. Sen när man känner gemenskapen och allt det roliga runt omkring. Då är man fast. Du blir väl med till Västerås och är en god ambasadör för sporten?

själv tänker jag inte räkna,, fast jag förmodligen lägger ut minst av alla hehe..
v-ås ja kanske det.. aprilian gillar ju att gå brett:tummenupp

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Information om Xtreme speed festival

http://www.xtremeracing.se/main.php?sprakID=2&menyID=5&umenyID=2

För de som ska vara med i uppvisningen så är det inget märkvärdigt ståhej. Bara se till att vara där med hoj, hojkläder och ett jädra bra humör och väder. Precis som på en tävling bortsett från att det inte går ut på att vara snabbast utan att bjuda på en bra show som gynnar sporten och er själva :yoparty

Upplägget bestämmer vi själva. T.ex. köra täta "tävlingsvarv", visa powerslide/wheelies ut ur kurvorna, köra på rad och visa hur man "backar" in i kurvorna mm. Kom med idéer. Det enda som styr oss är tiden.

Tid att vara där: Fredag kväll eller senast 10.00 lördag morgon. Ju förr desto bättre då det säkerligen kommer finnas folk som vill ha information och ställa frågor om allt som rör supermoto. Vilka är bättre att svara dem än ni som kör?:tummenupp

Besiktning gäller bara de som skall tävla i någon form. Dvs. inte er motardpiloter som skall köra uppvisning/sladdskola :yoparty
Dock så bör alla som kan vara på plats senast kl 10.00 på lördag. Det för att helt enkelt blir bäst så vad gäller information mm:)

Sedan så önskar jag ha någon/några där redan på fredag kväll för att klura/markera ut den bästa banan.

Sedan så ska vi inte glömma att det kommer finnas en hel del annat roligt att titta på under dessa två dagar också för er som hjälper till:tummenupp

Mvh
Mange

Last edited:

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
ola har varit svensk mästare i lite olika grenar:rolleyes: :)

Dennis är galen o har talang när det gäller att åka fort två hjul och det kommer man ganska långt med tydligen:D sen om han inte lägger ner lika mkt tid på cross satsningen som övriga sverige eliten är en annan sak.. Verkar som dennis kört mest för att det är skoj och det betyder inte att han INTE är duktig!!

Röforsloppet har han tagit hem några ggr fast han bara kört på skojj där :D

Må ola va en gud men Tro mig!! dennis hänger på gud o grabbarna.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...